ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الکترونیک آرتز خبر از فروش 19 میلیون واحدی کنسول اکس باکس وان می دهد

برخلاف سونی، کمپانی مایکروسافت چند وقتی است که تمایل زیادی به انتشار آمار مربوط به فروش کنسول اکس باکس وان خود نشان نمی دهد و در گزارش مالی اخیر کمپانی ردموندی نیز، اطلاعات چندانی از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۳:۳۰

برخلاف سونی، کمپانی مایکروسافت چند وقتی است که تمایل زیادی به انتشار آمار مربوط به فروش کنسول اکس باکس وان خود نشان نمی دهد و در گزارش مالی اخیر کمپانی ردموندی نیز، اطلاعات چندانی از عملکرد کنسول نسل هشتمی آن ها به چشم نمی خورد. بسیاری معتقدند که این حرکت مایکروسافت، ارتباطی مستقیم با فروش بسیار موفقیت آمیز کنسول پلی استیشن 4 دارد و سونی، بازار کنسول های خانگی را به تصرف خود درآورده است.

در هرحال و علی رغم همه این مسائل، کمپانی الکترونیک آرتز به تازگی گزارشی درباره میزان فروش هر دو کنسول نسل هشتمی ارائه داده که اگرچه به صورت رسمی تایید نشده، اما می توان با استناد به آن صورت نسبی از میزان فروش اکس باکس وان مطلع شد. این کمپانی غول بازیسازی اعلام نموده که براساس تحلیل های انجام شده از سوی آن ها، مجموع فروش اکس باکس وان و پلی استیشن 4 به چیزی در حدود 55 میلیون واحد رسیده است.

اوایل ماه جاری میلادی، کمپانی سونی اعلام نمود که با در نظر گیری 5.7 میلیون واحد فروخته شده در تعطیلات کریسمس، فروش پلی استیشن 4 به مرز 36 میلیون واحد رسیده است. بنابراین با فرض اینکه آمار و ارقام الکترونیک آرتز موثق باشد، می توان به این نتیجه رسید که فروش اکس باکس وان در دو سال اخیر، حدود 19 میلیون واحد بوده است.

تفاوت بسیار فاحش دو کنسول نسل هشتم در میزان فروش، می تواند دلیل اصلی مایکروسافت برای سکوت خبری در این باره تلقی شود. کمپانی ردموندی اواخر سال 2014 اعلام نمود که اکس باکس وان به فروش 10 میلیونی رسیده و بعد از آن تمام تمرکز خود را روی ارائه آمار مربوط به رشد کاربران فعال سرویس اکس باکس لایو معطوف کرد.

البته باید خاطرنشان کرد که مایکروسافت دست روی دست نگذاشته و در تلاش است که با ارائه سرویس های مختلف و نیز عناوین انحصاری ارزشمند، عقب ماندگی خود را جبران کند. علاوه بر دو بازی انحصاری Halo 5: Guardians و فورتزا موتور اسپورت 6 که سال پیش عرضه شد، عناوینی چون Quantum Break ،Gears of War 4 و Crackdown 3 در دستور کار قرار دارند و تا پایان سال جاری میلادی، به دست طرفداران اکس باکس وان می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی