ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اعتیادی به رنگ مجازی؛ معرفی اعتیادآورترین بازی های موبایل [قسمت دوم]

حدود شش سال پیش، اتفاقی دلخراش صنعت بازی های ویدیویی را در بهت فرو برد؛ سانحه ای که از مرگ ناگهانی نوزادی به واسطه یک بازی خبر می داد. با توجه به گزارشات، مادر هنگام ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

حدود شش سال پیش، اتفاقی دلخراش صنعت بازی های ویدیویی را در بهت فرو برد؛ سانحه ای که از مرگ ناگهانی نوزادی به واسطه یک بازی خبر می داد. با توجه به گزارشات، مادر هنگام انجام عنوان FarmVille متوجه گریه فرزند سه ماهه اش می شود. پس برای آرام کردن وی، سعی می کند او را تکان داده و به بازی کردنش باز گردد.

اما گریه نوزاد به پایان نمی رسد. مادر با ذهن مخدوش شده اش، یک بار دیگر شانس خود را با تکان دادن بچه امتحان می کند. اما این تکان ها، نه تنها کمکی نکرده بلکه با ضربه وارد شده بر سر کودک، او جانش را از دست می دهد. این دست اتفاقات، سالیانه به طور مکرر شنیده می شوند. اما علت اصلی این مشکلات چیست؟

اعتیاد، کلمه ای که ممکن است با شنیدن آن اولین چیزی به ذهنمان خطور کند «مواد مخدر» باشد، اما داستان بالا نشان داد با کمی دقت می توان شاهد حضور آن در دیگر عرصه ها باشیم که در معدود مواردی تباهی زندگی فرد را در بر دارد. بسیار خوب، بیایید با دیدی دیگر به موضوع نگاه کنیم، چرا برخی بازی ها اعتیاد آور هستند؟

پاسخ به این سوال را می توان در المان های یک اثر و هنر سازنده آن یافت؛ هنری که موجب شده تک تک قسمت ها و ویژگی های بازی، به خوبی کنار هم قرار گرفته و بازیکن احساس خستگی نکند. در این مطلب به اعتیاد آور ترین عناوین تلفن های هوشمند می پردازیم؛ آثاری که اگر تجربه نکنید نیمی از عمرتان را هدر داده اید و اگر تجربه کنید، تضمینی نیست، شاید کل عمرتان بر باد رفت! قسمت اول مقاله را می توانید از اینجا بخوانید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

2048

2048-mobile-game

شنیده اید میگویند: «شانس در خانه آدم را می زند؟». این بار کمی قضیه متفاوت است، چون شانس سرزده وارد خانه سازنده بازی 2048 شد! داستان از این قرار است که گابریل سایرولی 19 ساله روزی تصمیم می گیرد برای پروژه آخر هفته اش یک بازی طراحی کند. بر همین اساس، 2048 را تنها در طی دو روز می سازد و بازی نیز در کمتر از یک هفته به شهرت جهانی دست می یابد. گیم پلی عنوان یاد شده بسیار سادست؛ اعداد مشابه [همگی ضرایب 2] را به سمت هم کشیده و به عدد 2048 برسید. البته ایده اصلی بازی اورجینال نبوده و قبلا در عنوان Threes دیده بودیم. با این وجود، حضور تغییراتی گوناگون موجب شد تا همچنان میلیون ها نفر وقتشان را برای حل معما بازی بگذرانند.

2048

2048

سازنده: Gabriele Cirulli قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8.5 / 1.5 مگابایت زبان:

Order & Chaos 2 Redemption

order-and-chaos-mobile-game

بر خلاف قسمت قبل که وین گلوری پایان لیست بود، این بار Order & Chaos در ابتدا قرار گرفت تا طرفداران عنوان محبوب World of Warcraft همین اول اثر محبوب شان را پیدا کنند! Order & Chaos 2 Redemption یک نقش آفرینی آنلاین [MMORPG] بوده و توسط شرکت معروف گیم لافت ساخته شده است. در بازی باید با انتخاب شخصیت و کلاس مورد نظرتان به دنیای عظیم و پر از آشوب آن قدم بذارید. حضور ماموریت های گوناگون، گرافیک بصری بسیار زیبا و کنترلی مناسب برای گوشی های همراه، موجب شده تا گیمرها مدت ها سرگرم این عنوان شوند.

Order & Chaos 2 Redemption

Order & Chaos 2 Redemption

سازنده: Gameloft قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 1740 / 1700 / 1570 مگابایت زبان:

Piano Tiles 2 - Don't Tap The White Tile 2

Piano-Tiles

لذت نواختن یک قطعه موسیقی هیچ گاه قابل وصف نیست. با این وجود، پیش درآمد لازم برای آن افراد زیادی را از این جذابیت ممنوع می کند. بنابراین، اگر دوست دارید لذت نواختن موسیقی را تجربه کنید، درنگ نکرده و Piano Tiles را دانلود نمایید. ایده اصلی بازی بسیار سادست؛ به کاشی های مشکی دست بزنید، همین. گاهی اوقات به قدری درگیر خواهید شد که ناخواسته متوجه موزیکی از بتهوون می شوید و با کمی دقت، می فهمید خودتان آن را خلق نمودید.

[نکته: نسخه ویندوز فون بازی توسط استودیوی چیتا موبایل ساخته نشده و غیر رسمی است. به همین دلیل، مشکلات گوناگونی دارد. با این وجود، می توانید از اینجا نسخه ویندوز فون را دانلود کنید.]
Piano Tiles 2

Piano Tiles 2

سازنده: Clean Master Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 36.8 / 17.4 مگابایت زبان:

Sonic Dash

Sonic-Dash

شاید از نبود Temple Run در لیست دلخور شوید. تصمیم بر آن شد با جایگزین کردن عنوان دیگری، در کنار ایجاد تنوع، تلنگری بر احساس نوستالژیمان نیز داشته باشیم. سریع ترین خارپشت دنیا را که هنوز به یاد دارید؟ شخصیتی که توانست یک تنه کنسول سگا جنسیس را به محبوبیت باور کردنی رسانده و خاطرات کودکی بسیاری را تشکیل دهد. این بار سگا تصمیم گرفت تا عنوانی دیگر از این سری را در قالب گوشی های هوشمند عرضه کند. در Sonic Dash همانند دیگر آثار سبک Endless Runner [مانند Temple Run یا Rayman Jungle Run] باید مسیری مستقیم را طی نموده و از موانع عبور کنید. حلقه های معروف سونیک نیز در بازی حضور داشته و با به دست آوردن آنان، قابلیت آزاد کردن توانایی یا شخصیت های جدیدی را دارید.

Sonic Dash

Sonic Dash

سازنده: SEGA قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 110 / 62 / 96.4 مگابایت زبان:

Clash of Clans

clash-of-clans-addicted

هر وقت نوبت به توضیح از بازی های معروف می رسد همیشه سوالی ذهن را مشغول می کند: «از چه قسمتی باید شروع کرد؟!». طبیعتا کلش آف کلنز نیز از این دست آثار است که همگان با آن آشنایی دارند؛ پروژه ای که تنها با 15 نفر ساخته شد اما اکنون بیش از 150 نفر در استودیو Supercell، خالق بازی، فعالیت می کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید، محبوبیت بازی به قدری افزایش پیدا کرد که نه تنها روزانه 5 میلیون دلار در جیب سازنده گرامی خود روانه نمود، بلکه ارزش اقتصاد کلی فنلاند را نیز [سوپرسل در این کشور قرار داد] چند درصد افزایش داد!

Clash of Clans

Clash of Clans

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 63.5 / 55 مگابایت زبان:

Smash Hit

smash-hit-mobile-game

درسته شکستن ظروف در دعواها کار هزینه بری است، اما تحقیقاتی نشان از نقش مثبت آن در آرام کردن طرفین دارد! ولی اگر می خواهید بدون ضرر مالی به خود آرامش دهید، Smash Hit بهترین گزینه برای شماست. در بازی کار به ظاهر آسانی پیش رو خواهید داشت؛ اشیا شیشه ای را با گوی های متفاوتی بشکنید. لذت واقعی را زمانی می چشید که هدف را درست گرفته و صدای شکستن به گوشتان بخورد! حضور مراحل گوناگون با سبک گرافیکی متفاوت باعث می شود همیشه بازی را در تلفن همراه خود نگه داشته و هر از گاهی هوس نابود کردن به سرتان بزند.

Smash Hit

Smash Hit

سازنده: Mediocre قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 69.1 / 79 مگابایت زبان:

Swing Copters 2

Swing-Copters-2

تاکنون نام Flappy Bird به گوشتان خورده است؟ بازی که تنها در 3 روز ساخته شد و محبوبیت غیر قابل وصفی یافت. یاد گیری گیم پلی بازی بسیار ساده بود، ولی پیشروی در آن نیازمند اعصابی فولادین نیاز دارد! اما خالق جوان بازی پس از مدتی به دلیل اعتیاد آور بودن، آن را از فروشگاه ها حذف نمود. Swing Copters دیگر ساخته وی است که باید این بار موجودی را در مسیری عمودی از موانع عبور دهید. کمی بی رحمی به نظر برسد، اما شاید بتوان سوینگ کاپترز را عمودی شده فلپی برد به حساب آورد. پس اگر می خواهید بازی را تجربه کنید، مراقب ذات اعتیاد آور آن باشید.

Swing Copters 2

Swing Copters 2

سازنده: DOTGEARS قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 8.2 / 7.9 مگابایت زبان:

Flow Free

Flow-free-mobile-game

همیشه برای موفقیت لازم نیست به چیزهای بزرگ فکر کنیم، گاهی اوقات ایده های کوچک و خلاقانه نیز می توانند برای محبوبیت یک اثر کافی باشند. Flow Free یکی از بهترین مثال ها برای اثبات این حرف است. هسته اصلی گیم پلی بازی بسیار ساده بوده و باید نقطه های رنگی را به واسطه خطوطی به یک دیگر وصل کنید. البته باید مراقب باشید تا خطوط یکدیگر را قطع کنند. ذات جذابیت بازی، فارغ از سادگی، به بالانس بودن گیم پلی آن باز می گردد.

Flow Free

Flow Free

سازنده: Big Duck Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 14.5 / 8.5 / 1.48 مگابایت زبان:

Fallout Shelter

fallout-shelter

اعتیاد آور بودن سری فال اوت بر هیچ فردی پوشیده نیست. چند وقت پیش، خبری منتشر گشت که نشان می داد فردی به واسطه بازی فال اوت 4، کار و خانواده اش را از دست داد! Fallout Shelter عنوانی برای گوشی های هوشمند است که قبل از انتشار آخرین نسخه سری فال اوت، عرضه شد. در بازی، مدیریت پناهگاه و مراقبت از مردم اش را برعهده خواهید داشت. علاوه بر این، می توانید اتاق های گوناگونی ساخته و آیتم های مورد نیازتان را تامین کنید. حتی اگر علاقه مند به سری فال اوت یا بازی های مدیریتی نیستید، فال اوت شلتر شما را درگیر خود خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر، بازی نامزد The Game Awards [معروف به اسکار بازی های ویدیویی] نیز شد.

[نکته: راهنمایی های فال اوت شلتر را می توانید از این لینک بخوانید]
Fallout Shelter

Fallout Shelter

سازنده: Bethesda Softworks قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 232 / 148 مگابایت زبان:

Stupid Zombies 2

stupid-zombies-2

بسیار خوب، 19 بازی معرفی شد و اکنون باید از خود بپرسیم: «ما این همه راه آمدیم، پس انگری بردز چه می شود؟». به دلیل محبوبیت بسیار بالا عنوان یاد شده، آخرین بازی لیست را اثر دیگری در اختیار خواهد داشت؛ Stupid Zombies. سبک بازی همانند انگری بردز است، با این تفاوت که زامبی ها جایگزین خوک ها شده و باید با شلیک سلاح های متنوع آنان را از میان بردارید. دلیل اعتیاد آور بودن بازی به سادگی زیاد آن و سرعت بالا باز می گردد که می تواند هر فردی را جذب خود کند.

Stupid Zombies 2

Stupid Zombies 2

سازنده: GameResort قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز فون حجم: 70.6 / 39 / 25.95 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • عباس
    عباس | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    ممنونم که clash of clans رو معرفی کردید خیلی بازی خوبیه.

    الکی مثلا ما کلش بازی نمیکنیم???

  • saeed
    saeed | ۱۳ بهمن ۱۳۹۴

    هنوز this item is not available in your country ???کی میخواد درست شه پس

  • مهدی
    مهدی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    اون پیانو عالیه.
    بازی threes هم بهتر از 2048 هست

مطالب پیشنهادی