ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آیا سیاست پنهان کاری نینتندو، به فروش کنسول جدید NX آسیب خواهد زد؟

چند روز پیش بود که توماس مالر، مدیر استودیوی Moon و سازنده عنوان Ori and the Blind Forest برای اکس باکس وان، سخنانی درباره کنسول جدید نینتندو، که با اسم رمز NX شناخته می شود، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۹ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۳:۱۵

چند روز پیش بود که توماس مالر، مدیر استودیوی Moon و سازنده عنوان Ori and the Blind Forest برای اکس باکس وان، سخنانی درباره کنسول جدید نینتندو، که با اسم رمز NX شناخته می شود، به زبان آورد.

مالر در وب سایت NeoGaf نوشت که استودیوی وی، با کمپانی نینتندو مذاکره کرده و در نتیجه آن، هیچ اطلاعاتی درباره کنسول NX دریافت نکرده است. به عقیده او، نینتندو حاضر نمی شود هیچ اطلاعاتی از NX را با بازیسازان به اشتراک بگذارد و اگر قرار باشد که این کنسول در سال 2016 عرضه شود، عدم دسترسی به بازی های مناسب کار دست کمپانی ژاپنی خواهد داد.

مالر با بیان این سخنان، اعلام کرد که هیچ کیت توسعه نرم افزاری به دستشان نرسیده و هم چنین از مشخصات سخت افزاری NX اطلاعی ندارد؛ سیاستی سختگیرانه که نینتندو با جدیت آن را دنبال کرده و اجازه نمی دهد هیچ خبری پیش از معرفی رسمی NX به بیرون درز کند.

البته چندی پیش بود که شایعاتی مبنی بر عرضه کیت توسعه به چند استودیوی مستقل و نیز کمپانی یوبیسافت به گوش رسید اما هنوز مشخص نشده که این موضوع حقیقت دارد یا خیر. در همین حال، روز گذشته یکی از اعضای استودیوی Byte 4 در بروزرسانی پروفایل لینکدین خود نوشت که بازی جدید آن ها به نام Super eXtended علاوه بر کنسول های نسل هشتم و پی سی، روی NX نیز توسعه داده می شود.

اما جالب اینجاست که سخنان اخیر استودیوی Moon، توجه استراتژیست سابق سونی، یعنی شهید کمال احمد را به خود جلب کرده و وی در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به این مسئله واکنش نشان داده. احمد در توییت اخیر خود، سخنان مالر را حرکتی نابالغانه خواند که ناشی از عدم درک درست و غیرحرفه ای بودن وی است.

بعد از این توییت، موجی از بحث های مختلف درباره کیت های توسعه NX در توییتر به راه افتاد و احمد نیز سعی داشت تا حد امکان این موضوع را برای کاربران شفاف سازی کند. با توجه به سخنان وی، اگرچه هنوز مشخص نیست که نینتندو کیت توسعه NX را برای بازیسازان ارسال کرده یا خیر، اما طرفین نینتندو نیز طبق قراردادهای خود، اجازه صحبت در رابطه با این موضوع را ندارند.

احمد هم چنین در ادامه این بحث، درباره کنسول پلی استیشن 4 سونی نیز صحبت کرد و گفت سیاست کمپانی ژاپنی این بود که تعداد بسیار زیادی از نسخه های پروتوتایپ کیت توسعه را برای بازیسازان بفرستد؛ کیت هایی که حتی در پاره ای مواقع، قابل اجرا نبودند و کارایی نداشتند.

در نهایت باید گفت که با وجود تمام این بحث ها، هنوز اطلاعات زیادی درباره کنسول NX در دست نیست. شایعات حاکی از آن اند که این کنسول جدید، مشخصات سخت افزاری به مراتب قدرتمندتری از پلی استیشن 4 و اکس باکس وان خواهد داشت و البته یک پلتفرم هیبرید کنسول خانگی/قابل حمل خواهد بود. انتظار می رود که نینتندو در همایش E3 2016 و یا حتی زودتر از آن، بالاخره از کنسول NX خود رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی