ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در No Man’s Sky؛ اصول اولیه

به دنیای نو منز اسکای خوش آمدید. روی سیاره ای عجیب و ناآشنا گیر کرده اید و نمی دانید که چه باید کنید. نگران نباشید، در سری مقالات استراتژی های موثر نو منز اسکای، راه ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

به دنیای نو منز اسکای خوش آمدید. روی سیاره ای عجیب و ناآشنا گیر کرده اید و نمی دانید که چه باید کنید. نگران نباشید، در سری مقالات استراتژی های موثر نو منز اسکای، راه مان را به کمک هم پیدا خواهیم کرد.

منطقه سقوط

No Man's Sky-001-w600

روی سیاره ای کاملا ناشناخته از خواب بر می خیزید و صدایی عجیب به اطلاعات تان می رساند که تجهیزات تان سخت آسیب دیده. به طور کلی ابزار اصلی شما بر کاوش در این دنیای عظیم سه چیز است، لباس، ابزار چند منظوره و کشتی فضایی تان. گرچه لباس تان به خوبی کار می کند، اما ابزار چند منظوره تان سخت آسیب دیده و کشتی تان هم اصلا وضع خوبی ندارد!

کمی در منطقه سقوط سفینه تان جستجو کنید تا کانتینر هایی شامل منابع مفید بیابید. اغلب این کانتینر ها به راحتی باز می شوند اما برای گشودن برخی از آن ها به آیتمی به نام AtlasPass نیاز دارید. این آیتم ها را همین ابتدا بازی نمی توانید بیابید، پس بهتر است فعلا بی خیال کانتینر های قفل شوید.

No Man's Sky_20160808133904-w600

حداقل یک دستگاه آسیب دیده به شکل بالا را در نزدیکی محلی که سفینه تان سقوط کرده خواهید یافت، این دستگاه حاوی بلوپرینتی برای ارتقای یکی از تجیزات تان می شود. برای ارتقا تجیزات تان نیاز به منابع و جای خالی در اینونتوری تان نیاز دارید، اما احتمالا در اوایل بازی از یکی از این موارد بی بهره اید. اما نگران نباشید، پس از این که بلوپرینتی را بدست آوردید، هر وقت که مایل بودید می توانید آیتم مربوط به آن را توسعه دهید.

در کنار سفینه تان رادیو ای پیدا می شود که می توانید با آن تعامل داشته باشید. این دستگاه دو انتخاب در برابر شما قرار خواهد داد که نحوه بازی کردن شما را مشخص می کند. اگر گزینه Atlas را برگزینید، بازی شما را به سوی مرکز کهکشان راهنمایی خواهد کرد، اما اگر گزینه Explore Freely را انتخاب کنید، قادر خواهید بود که آزادانه دنیای بی کران نو منز اسکای را بدون دریافت هیچ گونه راهنمایی کاوش کنید.

ابزار چند منظوره

No Man's Sky_20160808131155-w600

پیش از هر چیزی باید ابزار چند منظوره تان را تعمیر کنید.

اسکنر (Scanner)، محیط اطراف تان را برای شما اسکن می کند و به لطف آن می توانید منابع نزدیک تان را بیابید و در نتیجه کورکورانه و بی هدف در سیاره قدم بر ندارید. با عینک انالیز (Analysis Visor) می توانید گیاهان، حیوانات و منابع را اسکن و در مورد شان اطلاعاتی سودمند کسب کنید. می توانید این داده های اطلاعاتی را به ازای مقداری پول در کتاب خانه بازی با نام دلخواه تان آپلود کنید. به دلیل اهمیت بالای این دو ابزار، بهتر است ابتدا این دو را تعمیر کنیم.

برای تعمیر اسکنر نیاز به 25 واحد کربن دارید. عینک آنالیر هم با 25 واحد آهن تعمیر می شود. این دو متداول ترین عناصر بازی اند و هر جایی که فکرش را بکنید پیدا می شوند. پس به خوبی اطراف محل سقوط سفینه تان را بگردید تا از هر کدام از این دو عنصر 25 واحد بدست بیاورید. کربن را می توانید از از منابعی چون گیاه ها (و یا حیوانات، در این صورت باید آن ها را بکشید) و آهن را از سنگ ها استخراج کنید. برای استخراج این عناصر کافی است که به منابع شان شلیک کنید.

No Man's Sky_20160808132322-w600
از بسیاری از گیاهان می توان مقدار قابل توجهی کربن استخراج کرد
No Man's Sky_20160808134747-w600
سنگ ها غنی ترین منبع عنصر آهن اند

دقت کنید که در اوایل بازی اینونتوری شما جای بسیار کمی دارد، پس تنها به دنبال عناصری باشید که واقعا بدان ها نیاز دارید. دنیای عظیمی پیش روی تان است که می توانید هر چه را که دل تان خواست استخراج کنید و هیچ چیزی هم جلوی شما را نخواهد گرفت. اما اگر مایلید که بدون محدودیت در این دنیا سفر کنید، ابتدا باید تجهیزات تان را تعمیر کتید و سفینه را به حرکت وادارید.

هر چه وقت بیشتری را برای استخراج عناصر صرف کنید، بیشتر از درصد سیستم لایف ساپورت لباس تان کاسته می شود. برای شارژ کردن مجدد این سیستم باید از عناصر ایزوتوپ که با رنگ قرمز و علامت صاعقه قرمز-سفید شان مشخص می شوند استفاده کنید. شایع ترین این عناصر همان طور که گفتیم چیزی نیست جز کربن. با این حال عناصری چون پلوتونیوم که در کریستال های قرمز رنگ و تامیوم9 که در گیاهان قرمز پیدا می شوند هم کارتان را راه می اندازند.

نگهبانان

No Man's Sky_20160808132443-w600

سعی کنید که از همان ابتدا در جمع اوری منابع زیاده روی نکنید، وگرنه توجه این روبات های نگهبان کوچک به شما جلب می شود. این روبات های پرنده وظیفه حفاظت از سیاره ها را بر عهده دارند و اطمینان حاصل می کنند که هر بازیکنی بیش از اندازه عنصر استحراج نکند.

این روبات ها شما را با اشعه ای آبی که نشانگر اخطار است اسکن می کنند، اگر در این حین به جمع آوری منابع ادامه دهید، به شما حمله ور خواهند شد. جالب است بدانید که حتما نیازی نیست که با آن ها مبارزه کنید. این روبات های کوچک نیرو های کمکی احظار می کنند و پیوسته به شما آسیب وارد خواهند کرد و احتمالش وجود دارد که بالاخره شما را از پای در بیاورند.  به جای مبارزه، از آن ها فرار کنید، اگر به اندازه کافی ار آن ها دور شوید دست از تعقیب تان خواهند برداشت. البته با از بین بردن این روبات ها عنصر تیتانیوم را پاداش خواهید گرفت، اما اگر نیازی به این عنصر ندارید از مبارزه با آن ها صرف نظر کنید.

حال که کربن و آهن را جمع آوری کردید کافی است اسکنر و عینک آنالیر خود را تعمیر کنید. کافی است منوی تجهیزات تان را بگشایید، در بخش Multi-Tool بر روی اسکنر و عینک آنالیر رفته و کلید مربوط به تعمیر را نگه دارید.

No Man's Sky_20160808133351-w600
یادتان نرود که تمامی گیاه ها و حیوانات را با عینک آنالیز تان اسکن کنید

کمی با اسکنر و عینک تان کار کنید تا بیشتر با کاربرد این ابزار آشنا شوید. یادتان نرود که تمامی کشفیات خود را با عینک آنالیز اسکن کنید. پول حاصل از آپلود داده های مربوط به این کشفیات به شما در ادامه سفر تان کمک شایانی خواهد کرد.

تعمیر سفینه

حال بر روی کشتی فضایی تان تمرکز کنید. شتاب دهنده ها یا پرتاب کننده ها (Launch Thrusters) و موتور پالس (Pulse Engine) کشتی تان شدید آسیب دیده و بدون این دو قادر نخواهید بود که به سیارات دیگر سفر کنید. ببینید که برای تعمیر این دو نیاز به چه عناصری دارید. با اسکنر تان محیط را برای یافتن منابع این عناصر اسکن کنید.

شتاب دهنده

No Man's Sky_20160808134644-w600

شتاب دهنده چیزی است که باعث شده کشتی فضایی تان را کشتی فضایی بنامند! بدون این شتاب دهنده ها کشتی تان چیزی نخواهد بود جز یک بدنه فلزی بی مصرف. این شتاب دهنده ها هستند که به شما اجزا می دهند از سطح سیاره ها برخیزید و به فضا سفر کنید. برای تعمیر شتاب دهنده ها نیاز به 4 عدد Carite Sheets دارید. یکی از این آیتم ها باید از قبل در اینونتوری سفینه تان موجود باشد. اینونتوری خود را باز کنید، بر روی یکی از جایگاه های خالی بروید و کلید Craft را بفشارید. از بین تمامی ایتم هایی که می توانید تولید کنید، یکی از آن ها Carite Sheets است. مشاهده خواهید کرد که برای ساخت این ها نیاز به آهن دارید. اگر آهن تان تمام شده، از سنگ های اطراف این عنصر را استخراج کنید.

موتور پالس

Pulse_engine_repair_650-w600

موتور پالس به شما اجازه می دهد که با سرعت فوق العاده بالا بین سیاره ها و پایگاه های فضایی سفر کنید. این موتور چندان اجباری نیست، اما اگر نمی خواهید که سفر تان از یک سیاره به سیاره ای دیگر بیش از یک ساعت طول بکشد، بهتر است حتما آن را تعمیر کنید!

No Man's Sky_20160808140722-w600
یکی از صخره هایی که می توان از آن ها صد ها واحد هریدیوم استخراج کرد

تعمیر این موتور کمی از شتاب دهنده ها پیچیده تر است. برای تعمیر آن نیاز به روی (Zinc)، هریدیوم و دو Carite Sheets دیگر دارید. نحوه ساخت Carite Sheet ها را که یاد گرفتید، پس آهن مورد نیاز تان را جمع کنید و آن ها را توسعه دهید. اما روی و هریدیوم از کجا جمع کنیم؟ هریدیوم از جمله سیلیکات ها است (البته در دنیای نو منز اسکای) که می توان آن را به راحتی از صخره های آبی-سیاه مکعب شکل عظیمی که روی سطح سیارات یافت می شوند استخراج کرد. اگر با اسکنرتان این صخره ها اسکن کنید، با مکعب های هولوگرافیک هویدا می شوند. بیفتید به جان این صخره ها و به اندازه نیاز تان از آن ها هریدیوم استخراج کنید.

No Man's Sky_20160808135519-w600
اغلب گیاهان زرد منبع خوبی برای استحراج روی به شمار می روند

روی را می توان از گیاه های زرد رنگ استخراج کرد. اسکنر تان این گیاه ها را با آیکنی زرد-سفید به شما نشان می دهد. همان طور که به دنبال روی می گردید، تا جایی که می توانید عناصر ایزوتوپ را هم استخراج کنید. با این عناصر می توانید ماژول های مختلف لباس و ابزار چند منظره تان را شارژ کنید. اما مهم تر از این، ایزوتوپ ها سوخت سفینه تان هم هستند، از آن جایی که باید به زودی از این سیاره خارج شوید، به سوخت نیاز خواهید داشت.

No Man's Sky_20160806142629-w600
پلوتونیوم، یکی از پر کاربرد ترین عناصر بازی که به عنوان سوخت شتاب دهنده ها استفاده می شود را می توان از کریستال های قرمز استخراج کرد

در سفرتان برای یافتن این عناصر، ممکن است به چیز های  جالبی روی سطح سیاره برخورد کنید. چشمان تان را به خوبی برای پیدا کردن دستگاه های شامل بلوپرینت باز کنید. بلوپرینت ها برای ارتقا تجهیزات تان ضروری اند و این آپگرید ها هم کارتان را به مراتب راحت تر خواهند کرد.

شاید هم به سنگ های دانش برخورد کنید که با آیکنی بنفش نمایش داده می شوند. از این سنگ ها می توانید زبان بیگانه ها را یاد بگیرید. هر چه هم دانش تان از زبان بیگانگان بیشتر باشد، راحت تر منظور شان را متوجه خواهید شد و ارتباط تان با آن ها قوی تر می شود.

No Man's Sky_20160806141607-w600

پس از یافتن منابع مورد نیاز تان، پالس انجین را هم تعمیر کنید و شتاب دهنده های تان را با سوخت پر کنید، دقت کنید که لازم نیست فعلا در موتور پالس سوخت بریزید، زیرا برای برخواستن از سطح سیاره تنها به شتاب دهنده ها نیاز دارید. پس از خارج شدن از اتمسفر سیاره و ورود به فضا، سنگ های قرمز بسیاری را مشاهده خواهید کرد، با سلاح سفینه تان به آن ها شلیک کنید تا مقدار قابل توجه عنصر تامیوم9 نصب تان شود که می توانید با آن موتور پالس خود را شارژ کنید. حال آماده سفر به سیاره های دیگر هستید.

حال چه؟

حال که سفینه تان تعمیر شد، می توانید آزادنه در این منظومه گشت و گذار کنید و یا به کمک اطلس پله پله قدم های لازم برای رسیدن به مرکز کهکشان را طی کنید. اما پیش از سفر به سایر منظومه ها، در فضا و یا روی سطح سیارات، کار های زیادی است که می توانید انجام دهید.

گونه های جانوری

No Man's Sky_20160808180734-w600

اگر هر یک از سیاره ها جانداری داشته باشد، می توانید به آن ها غذا دهید تا با شما دوست شوند. دقت کنید که برای غذا دادن به آن ها، باید نزدیک شان شوید، در این صورت احتمالا از شما فرار خواهند کرد و باید تعقیب شان کنید. پس بهتر است قبل از نزدیک شدن به آن ها، با عینک تان اسکن و کشف شان کنید تا پول خوبی به جیب بزنید.  وقتی به حیوانات نزدیک شدید، می توانید با عنصر خاصی تغذیه شان کنید تا دوست تان شوند.

حیواناتی که دوست تان هستند خوشحال و خندان در اطراف تان می چرخد، به سوی منابع غنی راهنمایی تان می کنند و گاهی هم عناصر کمیاب برای تان تهیه می کنند.

بیگانه ها

No Man's Sky_20160808135552-w600

جمع آوری واژگان زبان های بیگانه از سنگ های دانش (Knowledge Stone)، ویرانه های متعلق به بیگانه ها (Alien Ruins) و مونولیث (Monolith) ها همواره به شما در سفر های تان کمک خواهد کرد. هنگامی که با بیگانگان صحبت کنید، آن ها به زبان خودشان از شما پرسش هایی مطرح می کنند، اما بدون دانستن زبان آن ها نمی توانید به درستی به این سوالات پاسخ دهید و در نتیجه رابطه شما با آن ها تضعیف می شود. بنابراین بهتر است تا حد ممکن زبان آن ها را یاد بگیرید.

بنابراین، هر چه که دانش شما از زبان نژاد های بیگانه بیشتر باشد، راحت تر می توانید با سایر نژاد ها ارتباط برقرار کنید و با آن ها تعامل داشته باشید.

واحد های همراه

No Man's Sky_20160808145224-w600

هنگام گشت و گذار روی سطح سیاره، ماشین های آسیب دیده و یا دستگاه های کوچکی که بر روی دیوار پایگاه ها نصب شده اند خواهید یافت. این ها شامل بلوپرینتی برای توسعه یک واحد همراه هستند، ماژول هایی که برای ارتقا تجهیزات تان به کار می روند. اگر عناصر مورد نیاز برای توسعه این آپگرید ها را در اختیار دارید و یا می توانید با راحتی آن ها را از منابع در دسترس استخراج کنید، در ارتقا دادن تجهیزات تان تعلل نکنید.

جایگاه های اینونتوری

بلوپرینت ها و منابع ساخت شان اغلب راحت بدست می آیند، مشکل بزرگ تر کمبود خانه های اینتتوری است. هر آپگریدی باید در یکی از این خانه ها ساخته شوند، منابعی هم که جمع می کنید در این جایگاه ها ذخیره خواهند شد. پس خیلی سریع اینونتوری تان پر می شود و دیگر نه جایی برای آپگرید تجهیزات تان می ماند و نه جایی برای جمع آوری عناصر.

حقیقت این جا است که بزرگ ترین دشمن شما در نو منز اسکای، نه نژاد های بیگانه، نه حیوانات وحشی و نه کشتی های فضایی دشمن، بلکه اینتوری خودتان است. اما خوشبختانه می توانید اینونتوری خود را بزرگ تر کنید.

برای افزایش تعداد جایگاه های اینونتوری تان باید به دنبال Drop Pod ها بگردید. اگر خیلی خوش شانس باشید، برخی از آن ها را همان طور که در سطح سیاره ها کاوش می کنید خواهید یافت. اما می توانید به دنبال اسکنر های سیگنال بگردید که کنار پایگاه ها اعلب پیدا می شوند. این اسکنر ها به راحتی با نور قرمزی که از خود ساطع می کنند قابل شناسایی اند.

No Man's Sky_20160806142947-w600

اما برای این که بتوانید این اسکنر ها را به کار بی اندازید، باید ابتدا آیتمی به نام Bypass Chip تولید کنید. اینونتوری تان را باز کنید، بر روی یکی از خانه های خالی بروید و گزینه Craft را انتخاب کنید. پس از ساخت این آیتم اسکنر را به کار بی اندازید. می توانید مشخص کنید که این اسکنر سطح سیاره را برای یافتن چه چیزی اسکن کند. اگر به دنبال Drop Pod هستید، باید گزینه Shelter را انتخاب کنید. بر روی سطح سیاره آیکن Shelter ظاهر خواهد شد. به آن بروید و اگر دراپ پادی نیافتید، از اسکنری دیگر برای پیدا کردن Shelter ای دیگر استفاده کنید. باید این چرخه را تکرار کنید تا بالاخره به دراپ پاد برسید.

No Man's Sky_20160807162234-w600

در دراپ پاد ارتقایی برای لباس تان خواهید یافت که یکی سایز اینونتوری لباس تان را یک واحد افزایش خواهد داد. اولین ارتقا رایگان است، اما برای سایر آن ها باید 10000 واحد پول پرداخت کنید. اگر تمامی کشفیات تان را با عینک تان آنالیر کنید، به راحتی پول خرید این ارتقا ها را بدست خواهید آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی