ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

نگاهی بر فوتبال فانتزی؛ بازی آنلاین مربیگری فوتبال ایرانی

یک توپ است و بیست و دو نفر بازیکن، و میلیاردها چشم مشتاق که به رقابت های مستطیل سبز دوخته شده. فوتبال نوعی جادوست، جادویی که کوچک و بزرگ را مسخ هیاهو و هیجانش می کند، آدرنالین ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۹ دی ۱۳۹۳ | ۰۱:۰۰

یک توپ است و بیست و دو نفر بازیکن، و میلیاردها چشم مشتاق که به رقابت های مستطیل سبز دوخته شده. فوتبال نوعی جادوست، جادویی که کوچک و بزرگ را مسخ هیاهو و هیجانش می کند، آدرنالین خون را به اوج رسانده و خنده شادی یا اشک های غم را به چهره یک ملت می نشاند.

فوتبال فانتزی یک بازی ایرانی است که برای عاشقان فوتبال و افرادی طراحی شده که دوست دارند در نقش مربی و مدیر یک باشگاه قرار بگیرند و پا به عرصه رقابت های آنلاین این ورزش پرطرفدار بگذارند. در ادامه مطلب، به بررسی این بازی خواهیم پرداخت.

با دیجیاتو همراه باشید. 

اگر از گیمرهای قدیمی هستید، حتما نام سری بازی های FIFA Manager به گوشتان خورده و با رویه گیم پلی آنها آشنایید. فوتبال فانتزی ساخته استودیوی نورانیوم است که اعضای آن را جوانانی جویای نام و فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی شریف تشکیل می دهند. این بازی تقریبا همان گیم پلی فیفا منیجر را در محیطی آنلاین و پویا و با تأثیرپذیری از اتفاقات فوتبال واقعی ایجاد کرده است.

با ورود به بازی، اولین کار ایجاد حساب کاربری شخصی است. بعد از آن کافیست از میان لیگ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا و یا لیگ برتر ایران یکی را برای ورود به رقابت ها انتخاب کنید. البته اگر تمایل داشته باشید، قادرید رهبری دو تیم را در دو لیگ مختلف به صورت همزمان در دست بگیرید.

1

اما پس از ورود به یک لیگ و انتخاب اسم تیم، اقدام بعدی جمع آوری بازیکن ها و کادر فنی است. بازیکنانی که می توانید به خدمت بگیرید همگی واقعی اند. مثلا اگر در لیگ انگلستان باشید، قادرید با وین رونی از منچستر یونایتد قرارداد ببندید، به شرط آنکه توانایی پرداخت دستمزد بالای او را داشته باشید!

پس از بستن ترکیب و انتخاب کاپیتان، مرحله بعدی انتخاب سیستم بازی است. 2-4-4، 3-3-4 یا 2-5-3، کدامیک را برای غلبه بر حریفان مناسب تر می بینید؟ انتخاب با شماست. آنالیزور، روانشناس، مربی بدنسازی، ماساژور و مربی تاکتیکی هم عواملی اند که در صورت استخدام، در پیشرفت تیم و موفقیت در مسابقات نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

برای پرداخت دستمزدها و استخدام کادر فنی به الماس و پول احتیاج خواهید داشت. سازندگان فوتبال فانتزی با تدبیری هوشمندانه، سیستم مالی جالبی را در آن پیاده سازی کرده اند که در عین درآمدزایی برای استودیوی سازنده، از عوامل مهم ایجاد رقابت میان کاربران بازی به شمار رفته و در عین حال غیر منطقی هم نیست.

2

الماس ها را می توانید به صورت دسته های 10، 25 و 150 تایی به قیمت هزار، دو هزار و ده هزار تومان خریداری کنید و بعدا آنها را به پول نقد تبدیل کرده و برای خرید بازیکنان بهتر خرج کنید. اگر هم قصد ندارید که هزینه ای بابت خرید الماس بپردازید، پیشنهاد می کنیم وارد بازی های دوستانه شوید.

در منوی بازی های دوستانه می توانید افراد حاضر در فوتبال فانتزی را به بازی دعوت کرده یا به مسابقات پیشنهادی وارد شوید. این مسابقات می توانند برایتان سودآور هم باشند، چرا که قادرید جایزه تیم برنده را تعداد مشخصی الماس تعیین کنید.

بنابراین همان طور که متوجه شدید، درست مثل بازی محبوبی همچون Clash of Clans در فوتبال فانتزی هم سیستم داد و ستد پویایی برپاست.

بازی ها هم به نوبه خود جالب و هیجان انگیز طراحی شده اند. هر مسابقه 90 ثانیه (معادل نود دقیقه در فوتبال واقعی) است و گزارش لحظه به لحظه بازی را به صورت متنی و البته با صدای پس زمینه ورزشگاه دنبال می کنید. مثلا هر وقت تیمتان گل بزند، اسم زننده گل را می بینید یا از کارت ها و مصدومیت ها در طول بازی با خبر می شوید.

3

هر چه سطح انرژی تان بالاتر، کادر فنی تکمیل تر و بازیکنان شما قدرتمند تر باشند احتمال پیروزی تان در هر مسابقه بیشتر خواهد شد.

بعد از مسابقه هم اگر تمایل داشته باشید می توانید رقیبتان را به لیست دوستان اضافه کرده و با او به گفتگو بپردازید. بنابراین این بازی شبکه اجتماعی مختص به خود را دارد.

اما فوتبال فانتزی چه ارتباطی با فوتبال واقعی دارد؟ فرض کنید امروز رأس ساعت 6:30، استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با هم مسابقه دارند. اگر به طور مثال در دربی محمد نوری گل بزند، این اتفاق بر نسخه مجازی او در فوتبال فانتزی تأثیر می گذارد.

بدین صورت که قیمت محمد نوری در فوتبال فانتزی بالاتر رفته و اگر او را در تیم خود داشته باشید، به امتیازتان در جدول رده بندی افزوده خواهد شد. این رویه به صورت هفتگی است و همزمان با مسابقات واقعی، امتیاز تیم شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. بنابراین باید در بستن تیم مجازی تان، عملکرد بازیکنان را در مسابقات واقعی هم در نظر بگیرید.

Screenshot_2015-01-17-22-48-32

بخشی به نام دیوار در فوتبال فانتزی، در حکم چت روم همگانی است. جایی که در آن می توانید با کاربران آنلاین به گفتگو پرداخته و یکدیگر را به مسابقه دعوت کنید. هر فصل از بازی ها هم که به پایان رسید، جایگاهتان در فهرست رده بندی قابل مشاهده خواهد بود.

فوتبال فانتزی عنوانی است که استانداردهای بازی سازی در ایران را به سطح بالاتری رسانده و یکی از خلاقانه ترین و خوش ساخت ترین بازی های موبایل این روزهاست. کار تیم ایرانی نورانیوم در ساخت این بازی حقیقتا ستودنی است و می تواند الگوی بسیار مناسبی برای دیگر توسعه دهندگان وطنی باشد.

این بازی بسیار زیبا و مهیج برای سیستم عامل اندروید عرضه شده و امید می رود که شاهد عرضه نسخه های iOS و ویندوزفون آن در آینده ای نزدیک باشیم.

فوتبال فانتزی

فوتبال فانتزی

سازنده: نورانیوم قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 5.8 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • الي
    الي | ۱۶ بهمن ۱۳۹۴

    Baraye ios nist!?

  • مسافر تنها
    مسافر تنها | ۳۰ شهریور ۱۳۹۴

    بازیش مصداق بارز قماره
    عکسها و اسمهای کاربرا و محیط نامناسبش هم با ارمان های انقلاب اصلا تو یه راستا نیست من دنبال شکایت از بازی ام کلی الماس میخری از بازی بعد میری میبازی چون فقط قصد سازنده کسب درامده ولی اگه از کاربرایی که تو بازی میفروشن بخری نمیبازی

  • hamid
    hamid | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    سلام
    ممنون از بازی ولی اصلا نمیتونم کارکنان تیم رو فعال کنم لطفا کمک کنید

  • امیرسعید
    امیرسعید | ۱۴ تیر ۱۳۹۴

    اسمم عوض نمیشه..لطفا کمک کنید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی