ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار؛ اپلیکیشن های تقویم شمسی برای تبلت و موبایل

شکی نیست که همه ما برای مدیریت زمان و برنامه ریزی برای روزهای آینده، به یک تقویم خوب احتیاج داریم. اپلیکیشن های تقویم برای موبایل و تبلت فراوانند؛ با این وجود اکثرشان طبق تقویم میلادی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۰

شکی نیست که همه ما برای مدیریت زمان و برنامه ریزی برای روزهای آینده، به یک تقویم خوب احتیاج داریم. اپلیکیشن های تقویم برای موبایل و تبلت فراوانند؛ با این وجود اکثرشان طبق تقویم میلادی تنظیم شده و بنابراین کاربرد چندانی برای ما ندارند.

در جعبه ابزار این هفته به معرفی چند نمونه از برترین اپلیکیشن های تقویم شمسی خواهیم پرداخت؛ تقویم هایی برای پلتفرم های مختلف که حتما باید در گجت خود به همراه داشته باشید.

در ادامه مطلب، با دیجیاتو همراه باشید. 

iPersia Calendar

4345

تقویم های شمسی برای سیستم عامل iOS کم یابند. در میان این تعداد انگشت شمار هم فقط چند مورد را از لحاظ طراحی رابط کاربری و امکانات مناسب خواهید یافت و اگر به خاطر داشته باشید، پیش تر یکی از نمونه های بسیار عالی آن به نام ShamsiCal را برایتان معرفی نمودیم.

iPersia Calendar تقویم خوش ساخت و کاملی است؛ هم از رابط کاربری ساده ای بهره برده و هم امکانات خوبی را برای شما فراهم می کند. در این اپلیکیشن به غیر از مشاهده تقویم هجری شمسی، قادرید به حالت تقویم میلادی و هجری قمری نیز سوئیچ کنید.

از امکانات iPersia Calendar می توان به ویجت اختصاصی برای مرکز اعلان ها، نمایش مناسبت ها و جستجو در میان آنها، ساخت یادآور با گذاشتن زنگ هشدار، مبدل تاریخ و به اشتراک گذاری رویدادها در فیسبوک، ایمیل یا ارسالشان با پیام کوتاه اشاره کرد.

این تقویم ساده و جمع و جور را می توانید به رایگان در سیستم عامل iOS تجربه کنید.

iPersia Calendar

iPersia Calendar

سازنده: .Exeersoft Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 16.4 مگابایت زبان:

 Persian Calendar

123

Jalali Calendar در ویندوزفون، اپلیکیشنی بسیار خوب و کاربردی است که قبلا به شما معرفی کرده بودیم. اما اگر از موبایل های مبتنی بر ویندوز استفاده می کنید، بد نیست تا گوشه چشمی هم به Persian Calendar داشته باشید.

این اپلیکیشن انحصاری ویندوزفون، روی نسخه های 7.5 به بالای این سیستم عامل قابل اجراست. از جمله ویژگی های آن می توان به نمایش مناسبت های تقویم شمسی و قمری، استفاده از کاشی زنده در سه سایز مختلف روی صفحه اصلی و تغییر ظاهر کاشی ها و پس زمینه اپلیکیشن بسته به فصلی که در آن قرار داریم اشاره کرد.

البته امکانات اپلیکیشن یاد شده به هیچ وجه با Jalali Calendar قابل قیاس نیست. با این حال اگر از یک تقویم، صرفا نمایش روزهای هفته را می خواهید Persian Calendar یکی از گزینه های ساده و کم حجم پیش روی شماست.

Persian Calendar

Persian Calendar

سازنده: Unique Soft قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوزفون حجم: 2 مگابایت زبان:

تقویم فارسی

125578

اگر از کاربران اندروید هستید و حوصله کار در محیط های شلوغ و پرجزئیات سایر تقویم ها را ندارید، ساده تر و جمع و جور تر از تقویم فارسی را نخواهید یافت. این اپلیکیشن علاوه بر تقویم شمسی، قمری و میلادی قادر است ماه های دَری (که مردم افغانستان از آن استفاده می کنند) را نیز به نمایش بگذارد.

رنگ ویجت متنی ساده و زیبای آن قابل تنظیم است و ضمنا در هر صفحه ای از سیستم عامل که باشید، می توانید تاریخ روز را در نوار اعلان ها مشاهده کنید. مبدل تاریخ، قطب نما و قبله نما، اضافه سازی رویدادها، نمایش اوقات شرعی و تغییر تم از دیگر امکانات این اپلیکیشن محسوب می شوند.

البته پیش از مشاهده اوقات شرعی، می بایست در تنظیمات اپلیکیشن نسبت به تنظیم موقعیت جغرافیایی تان اقدام کنید. این اپلیکیشن بسیار کاربردی را می توانید با حجمی کمتر از یک مگابایت و رایگان در گجت های اندرویدی تان داشته باشید.

تقویم فارسی

تقویم فارسی

سازنده: ابراهیم بیاگوی قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 0.7 مگابایت زبان:

تقویم رنگی رنگی

com.rangi.calendar0

اپلیکیشن مجله اینترنتی رنگی رنگی، با توجه ویژه به رابط کاربری و فراهم نمودن امکانات مناسب، به عنوان برترین اپلیکیشن از طرف کاربران در دومین جشنواره موبایل ایران انتخاب شد.

تقویم رنگی رنگی در دو نسخه رایگان و پولی عرضه شده. امکانات نسخه رایگان، در صورتی که از آن انتظار یک تقویم معمولی را داشته باشید کفایت می کنند. اما اگر خواستار استفاده از تقویم میلادی و قمری، همگام سازی با تقویم گوگل و تنظیم یادآور باشید چاره ای جز خرید امکانات پولی اش را نخواهید داشت.

خوشبختانه مبدل تاریخ، اعلان روزانه برای مطلع شدن از مناسبت روز و یادآور تولدها امکاناتی هستند که در نسخه رایگان هم قادرید از آنها بهره ببرید. تقویم رنگی رنگی هر روز به شما پیشنهاداتی می دهد، مثلا امروز را روز غذا دادن به حیوانات نامگذاری می کند و فردا را روز ایمیل زدن به یک کارمند و تشکر از زحمات او! که چندان هم خلاقانه به نظر نمی رسند.

تقویم رنگی رنگی همچنین دارای سه مدل ویجت زیباست که از همه لحاظ قابل تنظیم و شخصی سازی هستند. نسخه کامل این اپلیکیشن را می توانید با قیمت 1500 تومان از کافه بازار دانلود کنید.

تقویم رنگی رنگی

تقویم رنگی رنگی

سازنده: مجله رنگی رنگی قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.6 مگابایت زبان:

تقویم هوشمند پرند

ir.smart_apps.main1

تقویم پرند به صورت رایگان عرضه شده، با این وجود مهلتی 15 روزه برای استفاده از کلیه امکاناتش را برای کاربران مهیا کرده است. بدین معنی که با اتمام این مهلت دو هفته ای، تنها می توان از امکانات رایگانش استفاده کرد.

البته مبلغ هزار تومان برای استفاده از نسخه کامل آنچنان غیر منطقی به نظر نمی رسد. امکانات تقویم پرند بسیار خوب و کاربردی هستند. از نمایش تاریخ میلادی و قمری که بگذریم، امکاناتی همچون مبدل تاریخ، ثبت یادآور، اوقات شرعی، پخش اذان و ثبت خاطرات برای هر روز با اموجی های مختلف مواردی هستند که در نسخه رایگان در اختیار شما قرار داده شده.

با این وجود، برخی از امکانات این تقویم را تنها در نسخه پولی بدست می آورید. یکی از کاربردی ترین آنها، امکان ارسال پیامک های زمان بندی شده است. به طور مثال اگر تولد دوستتان هفته آینده باشد، با تنظیم یک پیام تبریک در این اپلیکیشن می توانید آن را در زمان تعیین شده برای او بفرستید.

تقویم پرند دارای سه ویجت ساعت، تقویم ساده و تقویم هفتگی است که مورد آخر جزئیات کاملی را برایتان روی صفحه دسکتاپ به نمایش می گذارد. این اپلیکیشن را نیز می توانید برای گجت های اندرویدی تان دانلود کنید.

تقویم هوشمند پرند

تقویم هوشمند پرند

سازنده: Smart-Apps قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 2.8 مگابایت زبان:

تقویم ملی به همراه ویجت هوشمند

ir.unclemilad.melicalendar1

تقویم ملی از لحاظ امکانات به اپلیکیشن تقویم فارسی بی شباهت نیست، با این حال از رابط کاربری زیباتری نسبت به آن بهره می برد. امکاناتی مثل مبدل تاریخ، قبله نما، نمایش اوقات شرعی و ثبت رویدادها مواردی هستند که در آن توسط سازنده گنجانده شده اند.

موردی که تنها در این اپلیکیشن خواهید یافت، تهیه پشتیبان از کلیه یادداشت هایی است که در اپلیکیشن ثبت کرده اید. ضمنا به غیر از ویجت مرکز اعلان های اندروید، دو نوع ویجت دیگر برای آن در نظر گرفته شده: یکی ویجت متنی ساده و دیگری ویجت هوشمند.

ویجت هوشمند تقویم ملی، با ساعت روز (صبح و ظهر و شب) تغییر می کند. با این حال اضافه کردن نمایش وضعیت آب و هوا به آن، می توانست کمی بیشتر این ویجت را سزاوار عنوان هوشمند کند.

قیمت تقریبا بالای 1500 تومانی با توجه به امکانات کمتر نسبت به اپلیکیشن های مشابه، از مواردی است که ممکن است شما را از دانلود آن منصرف کند. بهتر بود سازنده مبلغ کمتری را برای استفاده از این اپلیکیشن برای کاربران در نظر می گرفت.

تقویم ملی بهمراه ویجت هوشمند

تقویم ملی بهمراه ویجت هوشمند

سازنده: میلاد فرجی قیمت: 1499 تومان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 3.5 مگابایت زبان:

اپلیکیشن های تقویم شمسی از تنوع تقریبا بالایی برخوردارند و هر کدام، امکانات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می دهند. پیش از این در دیجیاتو به معرفی تقویم های فارسی دیگری همچون تقویم آسمان و Persian Calendar Pro پرداخته بودیم و در جعبه ابزار این هفته، چند نمونه مناسب و متمایز آن را به شما معرفی کردیم.

اگر از اپلیکیشن تقویم خاصی استفاده می کنید که در فهرست بالا نبوده، پیشنهاد می کنیم آن را با ما و سایر کاربران دیجیاتو در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • mehraban
    mehraban | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تقویم یومی فراموش نشه، از بهترین تقویم های اندرویدیه
    واقعا کاربردیه

  • علی
    علی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

    من برای کاربران اندرویدی «تقویم افرا» رو پیشنهاد می‌کنم

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی

  • Euphoria Angel
    Euphoria Angel | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    بنظر من بهترین راه اضافه کردن تقویم شمسی، Import کردن فایل iCal رویداد ها و روز های سال جدید به برنامه تقویم خود گوشیه.
    من از این استفاده کردم:
    http://eublog.ml/tutorials/1394-calendar/

    اینم تصویری از تقویمم. روی ios هم ریختم.

    • fereshteh_kheirollahi
      fereshteh_kheirollahi | ۲۴ شهریور ۱۳۹۴

      عالیه! مشکل من به کمک شما حل شد. ممنون

  • آبی آسمان
    آبی آسمان | ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    تقویم افرا هم خوبه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی