ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

13 کاری که می توان قبل از شروع شغل جدید انجام داد

تصور کنید که به تازگی شغل تازه ای به شما پیشنهاد داده شده و شرکت جدید هم انعطاف پذیری کافی را در مورد زمان آغاز به کارتان از خود نشان می دهد. سوالی که مطرح ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۰۰

تصور کنید که به تازگی شغل تازه ای به شما پیشنهاد داده شده و شرکت جدید هم انعطاف پذیری کافی را در مورد زمان آغاز به کارتان از خود نشان می دهد.

سوالی که مطرح می شود این است که برای شروع شغل جدیدتان به چه میزان زمان نیاز خواهید داشت؟ و قصد دارید با آن زمان خالی چه کاری انجام دهید؟

متخصصان کسب و کار بر این باورند که دست کم یک هفته تعطیلات قبل از شروع کار جدید به شما امکان می دهد تا از لحاظ روانی خود را برای فصلی تازه از زندگی حرفه ای تان آماده نمایید و به ذهن خود استراحت دهید.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با 13 کاری که افراد موفق در این بازه زمانی انجام می دهند آشنا شوید.

1- سازماندهی امور شخصی

1-get-organized

پیش از آنکه در محل کار جدیدتان استقرار یابید، زندگی شخصی تان را سازماندهی کنید تا استرس یک هفته نخست کاری خود را به حداقل میزان ممکن برسانید.

رایان کان، بنیانگذار گروه Hired در این رابطه می گوید: «اگر تا آن زمان کارهای انجام نشده زیادی در منزل داشته اید که ذهن تان را به خود مشغول کرده بود، وقت آن رسیده تا آن امور نیمه تمام را به سرانجام برسانید.

2- رسیدگی به قرارهای معوقه

iStock_Grocery-Shopping-App-Small

مریم سالپیتر، مربی کاریابی و مولف کتاب «نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت» و «100 مکالمه برای موفقیت شغلی» در این رابطه می گوید، فاصله زمانی که میان ترک یک شغل و آغاز کار جدید وجود دارد بهترین زمان برای انجام معاینات پزشکی عقب افتاده و دریافت مرسولاتی است که نیازمند حضور شما در منزل هستند. به علاوه می توانید از این زمان برای انجام تمامی کارهایی استفاده کنید که پس از شروع کار جدیدتان دیگر، فرصتی برای انجامشان نخواهید داشت.

3- قطع ارتباط با فضای مجازی

3-disconnect-for-a-while

سارا ساتن فل، مدیر عامل و بنیانگذار FlexJobs در این رابطه می گوید: «از این حقیقت که دیگر مجبور نیستید در طول روز برای دیگران قابل دسترس باشید بهره کافی را ببرید و حداقل یک یا دو روز، کاری به ایمیل و فیسبوک خود نداشته باشید.»

4- حفظ گروه های دوستی

4-maintain-your-network

کان می گوید: «قبل از شروع یک شغل جدید، از فرصت به وجود آمده استفاده نموده و مطمئن شوید که روابط دوستانه ای که در محیط کاری قبلی تان ایجاد نموده اید به قوت خود باقی هستند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس با افرادی که در گذشته همکارتان بوده اند را دارید و برنامه ای را برای دیدار مستمر با آنها پس از شروع کار جدید تدوین نمایید.

5- بروز رسانی پروفایل در شبکه های اجتماعی

5-update-your-social-media-profiles

مطمئن شوید که اکانت های لینکدین، توئیتر و فیسبوک تان کاملا بروز هستند و اطلاعات مربوط به شرکت جدید و سمت تازه خود را به آن اضافه نمایید.

6- حضور در جمع دوستان و خانواده

Gatherings_WhiteIssue_Mugs

ساتان فل می گوید: «ممکن است که تا چند ماه پس از آغاز به کارتان در شرکت جدید، فرصت صرف عصرانه با دوستان و آشنایان را نداشته باشید، بنابراین توصیه می شود که فرصت به وجود آمده را مغتنم شمرده و قراری با آنها بگذارید.

نیکل ویلیامز یکی از کارشناسان لینکدین و مولف چندین کتاب پر فروش در مورد کاریابی نیز با تأیید این مسأله می گوید: «زمانی که شغل تازه ای را شروع می کنید باید انتظار داشته باشید که ساعت های کاری تان در ابتدا طولانی تر باشند (دست کم چند ماه نخست که اینگونه است)، لذا بهتر است که تا آن موقع، بیشترین استفاده را از بودن در خانه ببرید.»

7- مسافرت

beach-

فرقی ندارد که زمان تان یک شب باشد یا یک هفته، بهتر است که برای تجدید قوا، دیدن مناظر جدید و بهره بردن از اوقات فراغتی که برایتان پیش آمده سفری هر چند کوتاه داشته باشید.

8- تحقیق در مورد شرکت جدید

17

در بازار کار بسیار رقابتی امروز، هر چه موقعیت شغلی شما بالاتر باشد، در ماه های نخست فعالیت تان بیشتر تحت نظر قرار می گیرید.

به گفته کان، در شرکت جدید از شما انتظار می رود که به جای صرف زمان برای یاد گرفتن چند و چون کار، تمام وقت کار کنید و آنجا را متحول نمایید.

از این رو بهتر است که تحقیقی در مورد صنعت و شرکت آینده خود انجام دهید و تا آنجا که می توانید در مورد پست جدید تان و تیمی که قرار است با آنها کار کنید اطلاعات جمع نمایید.

9- تعیین اهداف کوتاه مدت شخصی و حرفه ای

Thinking-1024x1024

فکر کنید که می خواهید از زمان شروع کار جدید چه تغییراتی را در رویه خود اعمال نمایید. به گفته کالی ویلیامز یوست مدیر عامل شرکت Flex+Strategy Group و Work+Life Fit, Inc، وبلاگ نویس و مولف «تغییر آفرین باشید: کاری کنید که آنچه دوست دارید هر روز برایتان اتفاق بیافتد» در این رابطه می گوید: «آیا در نظر دارید که با شروع کار جدید، کمی زودتر از خواب بیدار شده و دو روز از هفته را به باشگاه بروید؟ آیا در نظر دارید ماهی یک بار با دوستان قبلی خود خارج از شرکت ناهار بخورید؟ از این زمان برای برنامه ریزی استفاده نمایید.

10- تفکر در مورد اهداف بلند مدت

804492643_MhJ7x-L

در طول اوقات فراغت خود، به این بیاندیشید که در نظر دارید به کجا برسید. دوست دارید در 5 سال آینده کجا باشید؟ در 10 سال آینده چطور؟ به گفته کان، با فکر کردن در مورد آینده، از همان روز نخست شروع به کار، در مسیر صحیح قرار خواهید گرفت.

11- زمانبندی امور شخصی

11-figure-out-your-new-schedule

اگر برنامه کاری تان قرار است که به کلی تغییر یابد، بهتر است مواردی نظیر، مراقبت از فرزندان، وظایف منزل و انجام امور شخصی تان را سازمان دهی نمایید.

سالپیتر می گوید: اگر پیش از شروع به کار در شرکت تازه، برنامه خواب تان تغییر کرده، باید از چند روز قبل، خود را با یک «برنامه خواب کار محور» وفق دهید.

12- تجدید قوا

lyingdown

فراموش نکنید که زمانی را به خود اختصاص دهید و وقتی را برای تمدد اعصاب و استراحت کنار بگذارید.

ویلیامز می گوید: بهتر است در این زمان، برای انجام صحیح کارها، با خرید لباس یا صرف یک شام خوشمزه از خودتان تقدیر کنید. شما موفق شده اید که در اوضاع کاری نامساعد کنونی، شغلی را برای خود دست و پا کنید و باید برای این منظور به خودتان ببالید.

13- لذت بردن از آرامش به وجود آمده

13-dont-worry-about-being-too-relaxed

آیا ناراحتید که پس از سپری کردن این اوقات خوب باید به سر کار جدید بروید؟ کار کردن مانند دوچرخه سواری است؛ زمانی که برای نخستین بار سوار آن می شوید برای تان دشوار خواهد بود.

بنابراین، از اینکه بیش از اندازه استراحت کرده اید نگران نباشید. از تک تک لحاظ خود نهایت بهره را ببرید و سپس با انرژی کامل به محل کار جدیدتان بروید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • وحید
    وحید | ۲۴ اسفند ۱۳۹۳

    گزینه 3 و 5 همدیگرو نقض میکنه
    اشتباس

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    عالی بود مثه همیشه مرسی
    من تو 12 گیر کردم

  • Bahador
    Bahador | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    ما هنو شغل قدیمیه رو پیدا نکردیم چه برسه بخوایم شغل جدید پیدا کنیم! حرفا میزنیدا !!!

  • عــــــامـــــــــر
    عــــــامـــــــــر | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    یه موردی دیگه که هست سیمکارتی که قبلا استفاده میکردید رو از بین ببرید یا از شرکت جدید بخداهید بهتون سیمکارت بده تا تو حسابداری یکی بهت زنگ نزنه که کامپیوترم خرابه برام تعمیرش کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی