ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

کینکت را فراموش کنید؛ مایکروسافت فرزند خود را از یاد برده

E3 مکانی بود که مایکروسافت طرفداران خود را زیر بارانی از سورپرایز و نوآوری های جدید قرار داد. مایکروسافت توانست با نمایش بازی ها و اخبار خیره کننده، نظر همه را به خود جلب کند. اخباری مانند سازگاری بازی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۵ تیر ۱۳۹۴ | ۲۳:۳۰

E3 مکانی بود که مایکروسافت طرفداران خود را زیر بارانی از سورپرایز و نوآوری های جدید قرار داد. مایکروسافت توانست با نمایش بازی ها و اخبار خیره کننده، نظر همه را به خود جلب کند.

اخباری مانند سازگاری بازی های اکس باکس 360 روی کنسول فعلی و همچنین، پشتیبانی نسخه ی اکس باکس Fallout 4، از مادهایی که برای بازی ساخته می شوند. این ها اخبار ویژه ای بود که طرفداران را بسیار خوشحال نمود و امید ساخت بازی های جذاب بیشتری را از طرف این شرکت در دل گیمرها زنده نگه داشت.

بر خلاف سال های پیشین، خبری از تمرکز بیش از حد روی کارکردهای جانبی کنسول یا ایده هایی برای تبدیل آن به یک وسیله ورزشی نبود. این اخبار که در گذشته بسیار توسط مایکروسافت پوشش داده می شد، جای خود را به اخباری مانند طراحی یک کنترلر جدید و بازی های انحصاری دادند.

پرسش این است: کینکت را چه شده؟ قطعه ای گران قیمت که میلیون ها طرفدار اکس باکس وان مجبور به خرید آن شدند، حالا چه کاربردی دارد؟ بن کوچرا، نویسنده وبسایت Polygon در این ارتباط افکار خود را با ما به اشتراک گذاشته است، تفکراتی که چندان دور از حقیقت نیستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

همه از اخبار ناب ردموندی ها خوشحال نشدند. "اسکاف گیمنگ" که در گذشته توانسته بود شهرت بسیاری برای ساخت کنترلرهایی با قابلیت جا به جایی دکمه ها به دست آورد، حالا باید به دنبال ایده های جدیدی برای بازگرداندن خریداران کنترلر های خود باشد.

چرا که مایکروسافت با کنترلر تازه خود، ویژگی های بسیاری را از کنترلرهای شرکت اسکاف گیمینگ به ارث برده و توانسته لذت بازی کردن با اکس باکس وان را دو چندان کند.

همچنین، نمایش "هولولنز" بسیار زیبا و کمی هم گمراه کننده بود؛ طبق بررسی ها، میدان دید می بایست بسیار محدودتر از چیزی باشد که مایکروسافت به نمایش گذاشته. بررسی تکنولوژی های جدید از جمله هولولنز، بسیار هیجان انگیز است اما چیزی که من از دیدن این نمایش ها فهمیدم آن است که به تصویر کشیدن این تکنولوژی ها روی صحنه، خیلی هم جذاب به نظر نمی رسد.

عدم استفاده از کینکت در کنفرانس مایکروسافت، قصه های زیبا و دلنشین این شرکت را به مرثیه ای اندوهگین تبدیل نمود. ایده ی 'کینکت مرده و مایکروسافت هیچ کاری برای احیای آن انجام نمی دهد'.

زمان خاک گرفتن کینکت ها فرا رسیده

Scuf

یکی از مسائلی که در کنفرانس مایکروسافت به آن اشاره شد، کاهش قیمت و عرضه باندل های جدید اکس باکس وان بود. وقتی که این اتفاق افتاد، سوالی در ذهنم شکل گرفت. مایکروسافت قول باندل های جدیدی از اکس باکس را داد که قیمت پایین تری نسبت به گذشته دارند. اما هیچ حرفی از کینکت به میان نیاورد و معلوم نشد که این کاهش قیمت، مربوط به باندل های شامل کینکت است یا نه؟

با خود گفتم، تمامی کنسول های 500 گیگابایتی بدون کینکت قرار است با قیمت 349 دلار به زودی عرضه شوند و باندل هایی که دارای کینکت هستند در خرده فروشی ها به قیمت 499 دلار فروخته خواهند شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که در بسته بندی های جدید اکس باکس چه چیزهایی گنجانده شده. مایکروسافت به مشتریان خود وعده داده که بهترین قیمت را برای کنسول تعیین کند اما هیچ سخنی از کاهش قیمت باندل های شامل کینکت به میان نیاورده.

نکته جالب اینجاست که در کنفرانس امسال مایکروسافت، هیچ عنوانی که بتوان از قابلیت های کینکت در آن استفاده کرد، به نمایش در نیامد و حتی هیچ اشاره ای هم به نام کینکت نشد. تا پایان نمایش، حتی یک لحظه هم نشانی از داشتن برنامه ای برای کینکت وجود نداشت و می توان گفت که مایکروسافت، دست از کینکت کشیده و آن را رها کرده.

با این وجود، کینکت به یک وسیله ساده تبدیل می شود که تنها با داشتن آن قادرید دستور های صوتی خود را به دستگاه منتقل کنید و از بازی هایی که تا کنون برای آن ساخته شده لذت ببرید. اما نباید به این زودی ها، منتظر خبر ساخت بازی هایی تازه برای کینکت باشیم.

SOT

حتی وقتی اعضای استودیو Rare پا به استیج گذاشتند، همچنان خبری از کینکت نبود. Rare از بازی جدید خود یعنی Sea Of Thieves پرده برداشت؛ یک بازی آنلاین چند نفره با تم دزدان دریایی که کینکت هیچ سهمی در اجرای آن ندارد. Rare نمایش خوبی را به اجرا گذاشت، اما پس از خاتمه نمایش آن ها، کاملا شفاف بود که مایکروسافت به کلی کینکت را فراموش نموده.

مایکروسافت یکی از بهترین نمایش های اخیر خود را در E3 امسال، بدون حضور کینکت، به نمایش گذاشت. در کنفرانس ردموندی ها اخبار و اتفاقات بسیاری رخ داد اما یکی از مهم ترین آن ها که پشت پرده به آن اشاره شد، خبر «خاکسپاری کینکت» بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (90 مورد)
  • God of gamer
    God of gamer | ۲۳ تیر ۱۳۹۴

    كينكت خيلي خيلي خيلي خيلي خييييييييييييييييييلللللي عاليه

  • sajjad ps4
    sajjad ps4 | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    یه زمانی نقطعه قوت ایکس 1 کینکت بود که بهش افتخار /میکردید حال اون نقطه قوت به کجا رسید

  • sajjad ps4
    sajjad ps4 | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    یه دل نوشته کسی که ایکس باکس وان که بسته کامل شو خریده.....................................پسر {مامان مامان میخایی یه پیتزا سفارش بدم این کینکت رو خاک برداشته .مامان {نه پسرم نهار داریم .پس این کینکت رو چیکار میکنن} .پسر {بازی} مامان { این مایکرو سافت این کینکت بی مصرف رو کرد تو پاچه مون خدا ازش نگذره

  • سام خط تیره
    سام خط تیره | ۱۶ تیر ۱۳۹۴

    فکر نکنم کلا کنارش بزاره به نظره من توسعش میده و با هولولنز یجورایی یکیش میکنه :)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی