ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گردباد برفی بمب سواحل شرقی آمریکا
علمی

گردباد برفی بُمب سواحل شرقی آمریکا را درنوردید

دیروز صبح بسیاری از مردم ساکن در سواحل شرقی آمریکا وقتی از خواب بیدار شدند که گردباد برفی بمب (bomb cyclone) در حال در نوردیدن منطقه محل سکونت آنها بود. بمب یک طوفان زمستانی نسبتاً ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ دی ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

دیروز صبح بسیاری از مردم ساکن در سواحل شرقی آمریکا وقتی از خواب بیدار شدند که گردباد برفی بمب (bomb cyclone) در حال در نوردیدن منطقه محل سکونت آنها بود. بمب یک طوفان زمستانی نسبتاً بزرگ است که عملکردی کاملاً مشابه با یک گردباد بارانی دارد.

ماهواره هواشناسی GOES-16 از ابتدای شروع گردباد مذکور حرکت آن را از آسمان رصد کرده و ناسا تصاویری بسیار جالب از نحوه و مسیر حرکت آن را در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

طوفان زمستانی بمب همانند یک گردباد به دور خود می چرخد و حرکت می کند. این گردباد کاملاً سفید رنگ از حوالی ایالت کارولینا شکل گرفت و مسیر حرکت خود را با سرعت زیاد به سمت ایالت نیو انگلند ادامه می دهد.

بمب علاوه بر کولاک برف و بادهای شدید، سبب بروز رعد و برق های سهمگین نیز می شود. گرچه انتظار چنین پدیده هایی را معمولاً در فصل های بارانی داریم، اما وقوع گردباد برفی زمانی محتمل می شود که هوا کاملاً ناپایدار باشد و جریانی قوی از زمین به سمت جو حرکت کند.

ویژگی منحصر به فرد دیگر گردباد برفی بمب ایجاد امواج گرانشی است. این امواج مشابه موج های دریا در زمان طوفان هستند، اما به جای آب در اتمسفر تشکیل و به حرکت در می آیند.

گردباد برفی بُِمب

چنین موج هایی معمولاً زمانی تشکیل می شوند که یک سیستم هوایی کم فشار به طور ناگهانی فشار زیادی را از دست دهد. باید گفت که اصولاً چنین گردبادهایی نسبت به نمونه های معمول با سرعت بیشتری دچار افت فشار می شوند.

طوفان بمب در طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ میلی بار از فشار خود را از دست داده، در حالی که این رقم برای طوفان های معمولی در طی بازه زمانی مشابه حدود ۲۴ است. باید به یاد داشت که قدرت یک طوفان با کاهش فشار آن افزایش می یابد.

گردباد برفی بُِمب

خبر خوش برای آمریکایی ها آن است که انتظار می رود گردباد برفی مورد بحث تا پیش از آغاز روز بعد فروکش کند. گرچه بادهای قوی و کاهش شدید دما تا مدت بیشتری دوام خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • I.G.I
    I.G.I | ۱۶ دی ۱۳۹۶

    اونجاها گردبادای وحشتناکی میاد

  • گودرز رجب پور
    گودرز رجب پور | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    ببینید چه روزی افتادیم که آب و هوا هم ما رو تحریم کرده !!!!! ???????

  • MohamadReza
    MohamadReza | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    اینجا که عین تابستونه نه برفی نه بارونی با این وضع تا چند سال دیگه میشیم عربستان ?

مطالب پیشنهادی