ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

آمار ماه جولای NPD؛ بازار در استثمار سونی و برادران وارنر

خبرهای خوش زیادی در آمار خرده فروشی NPD ماه جولای وجود دارد، خصوصا وقتی که پای سخت افزار وسط باشد؛ چرا که ارزش این صنعت با افزایش 6 درصدی به رقم 202.1 میلیون دلار رسیده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰

خبرهای خوش زیادی در آمار خرده فروشی NPD ماه جولای وجود دارد، خصوصا وقتی که پای سخت افزار وسط باشد؛ چرا که ارزش این صنعت با افزایش 6 درصدی به رقم 202.1 میلیون دلار رسیده است.

این رشد شاید چندان چشمگیر نباشد اما نسبت به عملکرد کنسول های پلی استیشن 3 و اکس باکس 360، قابل تحسین است. تحلیلگر NPD، لیام کالاهان، معتقد است که سرعت کم فروش کنسول های نسل هفتمی، رقم فروش سخت افزار را تا 56 درصد کاهش داد، اما کنسول های جدید به خوبی ضعف های پدران خود را جبران می کنند.

کالاهان می گوید: «بعد از گذشت 21 ماه، مجموع فروش کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن 4 نزدیک به 50 درصد بیشتر از مجموع فروش پلی استیشن 3 و اکس باکس 360 در همین بازه ی زمانیست.»

در ادامه و برای مطالعه اطلاعات بیشتر با دیجیاتو همراه باشید.

پلی استیشن 4 با معرفی باندل بازی Batman: Arkham Knight همچنان در صدر فروش سخت افزار به سر می برد. مایکروسافت هم از سوی دیگر چندان ناراحت نیست؛ زیرا اگرچه جایگاه دوم را تصاحب کرده اما فروش اکس باکس وان سال به سال تا 44 درصد افزایش می یابد و اکس باکس لایو هم با افزایش 22 درصدی کاربر فعال مواجه شده است.

وضعیت نینتندو هم از ابتدای سال میلادی تا به امروز، نشان دهنده ی افزایش 10 درصدی فروش کنسول Wii U و افزایش 35 درصدی فروش 3DS نسبت به همین بازه ی زمانی در 2014 است. خلاصه اینکه برای هر سه کمپانی بزرگ تولید کننده ی سخت افزار، خبرهای خوشی وجود دارد.

نرم افزار

NPD3

حتی با وجود این که فروش کلی نرم افزار حتی 1 درصد هم افزایش نیافته و بر رقم 178.5 میلیون دلار باقی مانده، اما کنسول های نسل هشتم (یعنی پلی استیشن 4 و اکس باکس وان) رشد 63 درصدی سالانه را تجربه می کنند.

فروش نرم افزارهای مربوط به نسل هفتم همچنان در حال سقوط است، البته نرم افزارهای کنسول اکس باکس 360 بعد از پلی استیشن 4، بیشترین فروش فیزیکی را در اختیار داشتند. دلیل این امر را می توان معرفی قابلیت Backward Compatibilty از سوی مایکروسافت و در E3 امسال دانست. کاهان معتقد است: «خریداران احتمالا با خرید بازی های اکس باکس 360 و آگاهی از این امر که می توان آن ها را با اکس باکس وان اجرا نمود، احساس امنیت بیشتری می کنند.»

همان طور که در جدول پایین می توان مشاهده کرد، کمپانی برادران وارنر به روند موفقیت آمیز خود ادامه می دهد. هرچند که نسخه ی جدید بتمن به رده ی دوم جدول سقوط کرده اما آمار NPD حاکی از آن است که با در نظرگیری باندل های سخت افزاری، بتمن همچنان در جایگاه اول قرار دارد. به علاوه این ها، بازی اول جدول، یعنی Lego: Jurassic World، هم از سوی برادران وارنر عرضه شده است. ضمن اینکه بازی دیگر برادران وارنر، یعنی بازی Mortal Kombat را نیز نباید از یاد برد که در رده ی هشتم جدول جای گرفته است.

کالاهان می گوید: «برادران وارنر با رشد 200 درصدی، بهترین ناشر امسال به شمار می رود.»

اگرچه این موضوع در جدول قابل مشاهده نیست، اما نینتندو هم اعلام کرده که بازی Splatoon به فروش خوب خود ادامه می دهد و در سه ماه گذشته، 85000 نسخه از آن به فروش رفته. در مجموع و تا روز 30 ژوئن، 1.6 میلیون نسخه از این بازی به بازار عرضه شده که "نزدیک به 540000" عدد از آن‌ ها، به فروش رفته اند.

در زیر می توانید جدول مربوط به میزان فروش بازی ها (نسخه فیزیکی) را مشاهده کنید. فروش بیشتر از آن پلتفرمی است که ابتدا جلوی نام بازی آمده و پلتفرم آخر هم کمترین فروش را برای بازی به ارمغان آورده است.

1. LEGO: Jurassic World - Xbox 360, 3DS, PS3, Xbox One, Wii U, PS4, Vita
2. Batman: Arkham Knight - PS4, Xbox One, PC
3. Minecraft - Xbox 360, PS3, Xbox One, PS4
4. Grand Theft Auto V - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC
5. Rory Mcilroy PGA Tour - PS4, Xbox One
6. The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited - Xbox One, PS4, PC
7. Destiny - Xbox One, PS4, Xbox 360, PS3
8. Mortal Kombat X - PS4, Xbox One
9. FIFA 15 - PS4, Xbox 360, Xbox One, PS3, Wii, Vita, 3DS
10. Call of Duty: Advanced Warfare - PS4, Xbox One, Xbox 360, PS3, PC

آمار عمومی

ps4_vs_xbox_one

برای آن دسته از افرادی که به دنبال اعداد و ارقام هستند باید گفت مجموع در آمد این صنعت با افزایش 6 درصدی، از 513.3 میلیون دلار در جولای 2014 به 541.9 میلیون دلار رسیده است.

فروش سخت افزار با افزایش 2 درصدی به 202.1 میلیون دلار رسیده در حالی که این آمار برای نرم افزار بر رقم 178.5 میلیون دلار ثابت باقی مانده است. درآمد حاصل از لوازم جانبی نیز با رشد 17 درصدی سال به سال به 161.3 میلیون دلار رسیده است.

در نظر داشته باشید که آمار گروه NPD فقط شامل آمریکای شمالی و بازی های فیزیکی است. یعنی نسخه های دیجیتالی عملا از آمار حذف شده اند که خود آماری چند ده میلیون دلاری است. بنابراین، گرچه گروه NPD یکی از معتبرترین سازمان های ممکن است اما آمار آن به طور قطع نشان دهنده حقایق بازا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • ava
    ava | ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

    این آمار کاملا اشتباهه
    تعداد کسایی که نسخه دیجیتالی میخرن خیلی خیلی بیشتر از کسایی هست که میرن دیسک بازی میخرن
    چون نسخه دیجیتالی مخصوصا به لطف حراجی هاش بسیار ارزان تر در میاد.
    فروش نسخه دیجیتالی ایکس باکس بیشتره چون دیسک هاش قابلیت اجرا رو یک کنسول رو دارن در نتیجه مزیتی نداره دیسک به دیجیتالی در حالی که تو پی اس اکثرا دیسک میخرن تا با هم تعویض کنن و این باعث میشه کل این پست آمارش اشتباه و گمراه کننده بشه

  • saed
    saed | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    بچه ها من هنوز تو شوک افتضاح نوت5 هستم. این چی بود آخه سامسونگ معرفی کزد!!! اه

  • mahdi
    mahdi | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

    سلام دوستان.......مورتال کومبات ایکس برای ایکس باکس۳۶۰ نمیاد؟

    • Hesam
      Hesam | ۲۳ مرداد ۱۳۹۴

      میاد(تاریخ دقیق یادم نیست)
      یکی از مسخره ترین چیزایی ک جدیدا مد شده اینه ک یه بازی ناقص تحویل مردم میدن،بعد هی میخوان خورد خورد از مردم پول بکشن بیرون و با اپدیتا بازیرو تکمیل کنن
      نمونه بارز این قضایا destiny (و از دید من mortal x)
      با این وضع اینترنت ایرانم ک خودتون حساب کنید زجر ماها چند برابر میشه!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی