ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الماس گمشده: مرثیه ای بر مصائب اتان کارتر؛ معرفی بازی The Vanishing of Ethan Carter

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.

این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل یک کنسول پیدا می شود. کنسول های بازی پیشرفت کرده اند؛ دیگر خبری از کارتریج نیست و دیسک های فشرده جایگزین آن ها شده اند.

اما آنچه که بازی های ویدیویی امروزی را نسبت به دوران پیکسلی متفاوت نشان می دهد، بعد هنری آن است و توسعه دهندگان سعی دارند روز به روز ذوق و قریحه ی بیشتری در این زمینه خرج کنند.

سازندگان بازی های ویدیویی مستقل جزو این دسته از توسعه دهندگان به حساب می آیند و همچنان در تلاش اند تا به خلق آثاری هنری برای مخاطبان خود بپردازند. برخی از این بازی های مستقل، الماس گمشده ای هستند که در میان امواج متلاطم دریای بازی های ویدیوی ناپدید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و الماس گمشده همراه باشید تا این هفته با The Vanishing of Ethan Carter ساخته ی استودیوی The Astronauts بیشتر آشنا شویم.

258520_screenshots_2014-12-30_00007

در نسل گذشته، بازی های مستقل یا ایندی، توانستند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند. بسیاری از این بازی های ارزشمند در اقیانوس متلاطم بازی های بازی های بزرگ ناپدید شدند، اما برخی از آن ها نیز توانستند گلیم خود را از آب بیرون کشند و به موفقیت های بزرگی نائل شوند.

با وجود اینکه شبکه های بزرگی همچون استیم و اکس باکس لایو، تمامی سعی خود را برای حمایت از این دسته توسعه دهندگان انجام دادند، اما سونی، یکی از بزرگ ترین غول های بازی سازی جهان، از این قافله باز ماند و در حمایت از بازی سازان مستقل سهم کمی داشت.

screen-2

اما حالا، سونی با دستی پر، نسل هشتم را آغاز کرده و نشان داده که می خواهد هر چه در توان دارد را برای حمایت از توسعه دهندگان مستقل انجام دهد. یکی از فعالیت های قابل توجه سونی در این راه، جذب بازی The Vanishing of Ethan Carter بوده است.

عنوانی که در سال گذشته با پشتیبانی و حمایت استیم توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند، حالا روی پلی استیشن 4 عرضه شده تا کاربران فرصت تجربه ی آن را با کیفیتی بالاتر، روی کنسول های خود داشته باشند.

ss_9b86bfc8b10ed17804f033a4a8de209fe90a1280.1920x1080

The Vanishing of Ethan Carter از هر نظر که فکرش را بکنید، خوش ساخت است. گیم پلی بازی با سبک ماجراجویی بی نظیر خود به روایت داستانی می پردازد که شما را در عمق ماجرایی تراژیک فرو خواهد برد.

همانطور که گفته شد، The Vanishing of Ethan Carter یک بازی ماجراجویی است و داشتن معما و داستانی پر رمز و راز از خصلت های اصلی این سبک به شمار می آید. توسعه دهندگان The Vanishing of Ethan Carter نیز تمامی سعی خود را کرده اند تا بتواند با گنجاندن تک تک اصول و مشخصه های این سبک در بازی خود، عنوانی بی نظیر را برای گیمرها به تصویر بکشند.

258520_screenshots_2015-01-04_00009

هنگامی که وارد بازی می شوید، گرافیک مبهوت کننده ی بازی شما را مسحور خود می سازد. به جرات می توان گفت The Vanishing of Ethan Carter یکی از زیباترین بازی های مستقلی است که تا به حال دیده اید.

تیم توسعه دهنده وقت بسیاری را روی بخش گرافیک گذاشته اند و به همین خاطر، توانسته اند جلوه های بصری بی نظیری را برای بازی طراحی کنند. حتی می توان گرافیک پر جزئیات بازی را با عناوین AAA ای مقایسه نمود که میلیون ها دلار خرج ساخت آن ها شده است.

258520_screenshots_2014-12-30_00009

در طراحی جلوه های بصری از آنریل انجین 3 برای نسخه ی پی سی و در ساخت آن برای پلی استیشن 4 از نسخه ی چهارم آنریل انجین، استفاده شده. اما گرافیک تنها بخش جذاب و منحصر به فرد بازی نیست. گرافیک در بازی های ویدیویی، تنها تصویری است که روح داستان در آن دمیده می شود و جلوه ای بصری به نوشته ها می بخشد.

نویسندگان، داستانی جنایی را با تخیلاتی ماورالطبیعه در هم آمیخته اند و روایتی جذاب و درگیر کننده را برای بازی به نگارش درآورده اند. داستان از جایی شروع می شود که اتان کارتر، نوجوانی که در روستایی زیبا در کنار خانواده اش زندگی می کرده، به صورت عجیبی ناپدید می شود و شما کنترل کارآگاهی را به دست می گیرید که باید از راز گم شدن اتان پرده بردارد.

258520_screenshots_2015-01-04_00007

اما چیزی که باعث می شود به دست گرفتن کنترل این کارآگاه جذاب تر شود، بخش تجسس در صحنه ی جرم است که در گیم پلی بازی گنجانده شده. هنگامی که به صحنه ی جرمی بر می خورید، در ابتدا می بایست به دنبال شواهد موجود در مکان آن حادثه بگردید.

پس از پیدا کردن تمامی شواهد، می توانید با گذاشتن آن ها در کنار یکدیگر، داستان آن اتفاق را برای خود تصویر سازی کنید و یک قدم به اتان مفقود شده نزدیک تر شوید. اما برای رسیدن به اتان، تنها بررسی اتفاقات و شواهد کافی نیست.

تیم طراحی مراحل، پنج معما را در گوشه و کنار محیط بزرگ بازی قرار داده اند که می بایست برای رسیدن به اتان، از سد آن ها عبور کنید. هر کدام از این معماها کاملا با دیگری متفاوت بوده و حل کردن آن ها، جذابیت بسیاری را در بازی به وجود آورده است.

258520_screenshots_2015-01-03_00002

وجود این پازل ها در گیم پلی، بر قدرت بخش ماجراجویی بازی افزوده است و همچنین از یکنواختی در روند گیم پلی جلوگیری کرده. همانطور که گفته شد، The Vanishing of Ethan Carter در تمامی زمینه ها، عنوانی بسیار خوش ساخت است. پس نیاید بخش موسیقی آن را نیز نادیده بگیریم.

موسیقی ها نیز بسیار عالی کار شده اند و متناسب با حال و هوای بازی، تمی حزن انگیز دارند و جو موجود در اتفاقات پیش آمده را به خوبی به مخاطب القا می کنند. اگر تاکنون این عنوان بی نظیر را بازی نکرده اید، حالا فرصت آن مهیا شده تا با گرافیکی بهتر، به تجربه ی نسخه ی کنسولی این بازی خوش ساخت، روی پلی استیشن 4 بپردازید و از پشت سر گذاشتن مراحل آن لذت کافی را ببرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی