ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

الماس گمشده: مکعب تنها؛ معرفی بازی Thomas Was Alone

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۰:۳۰

داستان از جایی شروع شد که رالف بائر با ساخت Magnavox Odyssey، نخستین کنسول بازی، سرگرمی را به خانه ما هدیه داد. تنها کافی بود کارتریج را وارد دستگاه کنیم، رو به روی تلویزیون بنشینیم و ساعاتی خوش را پشت سر بگذاریم.

این رویه از آن زمان تا کنون ادامه داشته و تقریبا در هر خانه ای، حداقل یک کنسول پیدا می شود. کنسول های بازی پیشرفت کرده اند؛ دیگر خبری از کارتریج نیست و دیسک های فشرده جایگزین آن ها شده اند.

اما آنچه که بازی های ویدیویی امروزی را نسبت به دوران پیکسلی متفاوت نشان می دهد، بعد هنری آن است و توسعه دهندگان سعی دارند روز به روز ذوق و قریحه ی بیشتری در این زمینه خرج کنند.

سازندگان بازی های ویدیویی مستقل جزو این دسته از توسعه دهندگان به حساب می آیند و همچنان در تلاش اند تا به خلق آثاری هنری برای مخاطبان خود بپردازند. برخی از این بازی های مستقل، الماس گمشده ای هستند که در میان امواج متلاطم دریای بازی های ویدیوی ناپدید شده اند.

در ادامه با دیجیاتو و الماس گمشده همراه باشید تا این هفته با Thomas Was Alone ساخته ی Mike Bithell بیشتر آشنا شویم. در ادامه می توانید ویدیویی از 15 دقیقه ابتدایی بازی را تماشا کنید.

Mike Bithell از آن دسته از توسعه دهندگانی است که می تواند با استفاده از المان هایی بسیار ساده، آثاری هنری و جذاب را خلق کند. Mike Bithell در کنار سرگرم کننده بودن، از عناصر هنری بسیاری نیز استفاده می کند تا عناوینی موفق و به یاد ماندنی را به وجود آورد.

Volume، بازی جدید Mike Bithell، به تازگی روانه ی بازار شده و همانند عنوان سابق وی، یعنی Thomas Was Alone، توانسته نظر گیمرها و همچنین منتقدین بازی های ویدیویی را به خود جلب کند.

بازی های Mike Bithell، بسیار ساده تر از چیزی هستند که تصور می کنید. این عناوین اصلا بازی های پر گرافیکی نیستند و شاید در نگاه اول نتوانند شما را ترغیب به انجام آن ها کنند. اما هنگامی که به تجربه ی آن ها می پردازید، در می یابید که این عناوین تا چه حد سرگرم کننده و جذاب هستند؛ آنقدر جذاب که شاید برای به پایان رساندن آن ها، ماراتونی 4-5 ساعته را طی کنید.

ss_55db73f10b2eb3d7556304b5c7939999ae6ba4d4

Mike Bithell شهرتش را مدیون Thomas Was Alone است؛ عنوانی که در آن همه چیز به صورت مربعی شکل طراحی شده و تقریبا هیچ عنصر سه بعدی در آن به کار نرفته. اما گرافیک تنها عنصر منحصر به فرد در بازی های ویدیویی به حساب نمی آید. هدف از تولید بازی های ویدیویی، سرگرمی است و Mike Bithell می داند که چطور آن را برای گیمرها به وجود آورد.

Thomas Was Alone عنوانی پلتفرمر است که شخصیت های اصلی آن کاراکترهایی چهار ضلعی هستند که هر کدام از آن ها قابلیت های محدودی را در اختیارتان قرار می دهند.

شما با به دست گرفتن کنترل هر کدام از این چهار ضلعی ها، می بایست موانع مختلفی را پشت سر بگذارید. گذر از این موانع کار چندان سختی نیست، اما همکاری کاراکترها برای پشت سر گذاشتن آن ها در نوع خود بسیار دلنشین و جذاب است.

ss_60eb235e73b8030607392244f036f8922cb42913

همانطور که گفته شد، مراحل طراحی شده در Thomas Was Alone بسیار ساده اند و همین سادگی است که آثار Mike Bithell را به عناوینی خاص تبدیل می کند. در بیشتر مراحل تقریبا هیچ سختی را احساس نمی کنید و این عامل باعث می شود که به صدای راوی داستان با دقت بیشتری گوش فرا دهید.

خاص ترین بخش این عنوان، روایت داستان بازی است. Danny Walace، نمایش فوق العاده ای را در این بخش به اجرا گذاشته و از صدای خود برای جذاب تر ساختن هر چه بیشتر بازی، بهره برده است.

ss_73e40e9d0fb3e79c4c83384f84615b86a14b0dc5

شاید باورش برایتان سخت باشد اما Thomas Was Alone داستان فلسفی و پیچیده ای را به وسیله ی صدای Danny Walace برای شما روایت می کند؛ داستانی که با شوخی های تلخ راوی داستان در هم می آمیزد و تجربه ی جالبی را برای شما به وجود می آورد. این روند تا پایان بازی ادامه دارد و هر چه پیش می روید با دیالوگ های جالب تری رو به رو خواهید شد.

در پایان باید گفت که Thomas Was Alone با وجود آنکه از هیچ جلوه ی بصری خاصی بهره نمی برد، اما با داشتن گیم پلی ای خوش ساخت و دلنشین و همچنین بهره بردن از راوی توانایی، می تواند برای مدت کوتاهی شما را به خود سرگرم کند و تجربه ای شگفت انگیز را برای شما رقم زند.

Thomas Was Alone

Thomas Was Alone

سازنده: Mike Bithell قیمت: 9.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: ویندوز، لینوکس، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا، اکس باکس 360، اکس باکس وان، اندروید، iOS حجم: 281 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سیاوش
    سیاوش | ۱۰ شهریور ۱۳۹۴

    دیجی گوگل از لوگو جدیدش رونمایی کرد بذار دیگه :|

مطالب پیشنهادی