ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

دریچه: بازی با اسطوره‌ها؛ معرفی بازی Smite

بازی های رایگان و یا به اصطلاح دوستداران هنر هشتم Free-to-Play روز به روز محبوب تر می شوند و این محبوبیت قشر عظیمی از افرادی که به دنیای بازی ها علاقه ندارند را هم با ...

امیر گلخانی
نوشته شده توسط امیر گلخانی | ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۱:۰۰

بازی های رایگان و یا به اصطلاح دوستداران هنر هشتم Free-to-Play روز به روز محبوب تر می شوند و این محبوبیت قشر عظیمی از افرادی که به دنیای بازی ها علاقه ندارند را هم با خود همراه کرده است.

استاندارد های یک بازی رایگان خوب مشخص هستند: به صورت رایگان به دست مخاطب می رسند، ساختار و مکانیک های جذاب و اعتیادآور دارند، پشتیبانی آنلاین قدرتمندی از آن ها صورت می گیرد و البته هرگز لذت بازی کردن را فدای پرداخت های درون برنامه ای و به نوعی سیاست های مالی خود نمی کنند.

در حال حاضر صدها عنوان رایگان نام آشنا در دنیای مجازی یافت می شوند که هر یک به سهم خود خیل عظیمی از دوستداران بازی های آنلاین را به عنوان کاربر فعال جذب کرده اند. ما در «دریچه» به بررسی نقاط ضعف و قوت بازی هایی خواهیم پرداخت که در نوع خود استاندارد باشند و سازندگان آن‌ها رضایت کاربران را اولین و آخرین شرط برای موفقیت در صنعت بازی قلمداد کنند.

به طور قطع و با توجه به شکل خاص توسعه بازی ها برای رایانه های شخصی، عناوین رایگان بیشتری برای این پلتفرم در دسترس قرار می گیرند؛ اما نگران نباشید. بازی های رایگان کنسولی هم به مانند عناوین مشابه خود برای رایانه های خانگی، از دید ما مخفی نخواهند ماند.

در ادامه با دیجیاتو و دریچه همراه باشید.

smite

استودیو «های-رز» ید طولایی در زمینه عرضه و پشتیبانی بازی های رایگان دارد. آن ها با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین 3، ثابت کردند که می توان عناوین خوش ساخت و ساده رایگان را با مدل‌های تجاری به صرفه برای مخاطب تولید کرد.

از اکشن اول شخص تا بازی های چندنفره کلان (MMO) در کارنامه این شرکت یافت می شوند و این مسئله کمک شایانی به کسب شهرت توسط اعضای این استودیو خوش نام کرده است. با این حال و با وجود سابقه درخشان شرکت مذکور در زمینه تولید عناوین خوش ساخت، اگر بخواهیم محبوب‌ترین و به نوعی تاثیرگذارترین پروژه این شرکت را برگزینیم، با نام «اسمایت» مواجه می شویم.

عنوان مذکور یک MOBA (عناوینی با سبک گیم پلی رقابتی و فرم ارائه محتوا «دوتا 2» و دیگر عناوین موفقی که پیش از این در «دریچه» به آن ها پرداختیم) محسوب می شود؛ اما یک تفاوت اساسی میان آن و دیگر بازی های محبوب این ژانر وجود دارد.

«اسمایت» بر خلاف دیگر بازی های آنلاین هم سبک خود، از زاویه دید سوم شخص استفاده می‌کند و دیگر خبری از فرم ایزومتریک – دوربین بالا به پایین – نیست. شاید در ابتدا تصور کنید که ساخت یک عنوان «موبا»، آن هم با این زاویه دید غیرممکن به نظر برسد؛ اما اگر چند ساعتی از وقت خود را به ساخته پرطرفدار «های-رز» اختصاص دهید، شما هم با ما هم نظر خواهید شد.

مهم ترین رکن در «اسمایت» تنوع است. با ورود به محیط بازی اولین نکته ای که جلب توجه می کند، تنوع بالا شخصیت های قابل بازی خواهد بود. بازی درست به مانند بسیاری از عناوین هم سبک خود، دست روی موضوعی آشنا می گذارد و با دست مایه قرار دادن اساطیر و به نوعی رب النوع های اساطیری سراسر جهان، از گیمرها پذیرایی می کند. این شخصیت ها گستره وسیعی از اساطیر را شامل می شوند و «اسمایت» به خوبی توانسته تا از مناطقی چون یونان، هندوستان، چین، رم و ... شخصیت های متفاوتی را دور هم جمع کند.

smite-ymir

با توجه به سبک بصری خاص بازی و استفاده از زاویه دوربین سوم شخص، بازی کردن «اسمایت» با استفاده از کنترلر نیز پروسه چندان دور از ذهنی به نظر نمی رسد. به همین سبب تیم «های-رز» چندی پیش تصمیم گرفت تا با همکاری مستقیم مایکروسافت، بازی را برای کنسول خانگی اکس باکس وان هم عرضه کند.

از آن جایی که طی ماه‌های اخیر عناوین چندنفره آنلاین اعم از «شب های نوروینتر»، «وارفریم» و ... اقبال مناسبی روی کنسول خانگی مایکروسافت داشتند، «اسمایت» نیز از این قاعده مستثنی نبود و توانست تا کمتر از چند ماه پس از آغاز پروسه آلفا تست خود به عنوانی محبوب بدل شود و نهایتا یک آغاز به کار (لانچ) باشکوه را برای خود رقم زد.

سیستم کلی بازی و سیاست‌های عرضه رایگان آن به شکلی است که در ابتدا و در بازه های زمانی مشخص، اساطیر بازی به صورت رایگان در اختیار گیمر قرار می گیرند و کاربر این فرصت را دارد تا شخصیت مطابق با سبک بازی خود را انتخاب کند.

پس از این پروسه اگر هر یک از شخصیت های قابل بازی در دسترس نباشد، گیمر با پرداخت هزینه ای اندک – کمتر از چند دلار – آن را به دست خواهد آورد.

جالب است بدانید که «اسمایت» سابقه حضور در دنیای ورزش های الکترونیکی یا به اصطلاح Esport ها را هم دارد. جایزه تعیین شده برای شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات مجموعا مبلغ 2.6 میلیون دلار را در بر می گرفت که رقمی قابل توجه برای یک ساخته نوپا هم چون «اسمایت» محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • رامین
    رامین | ۲۲ فروردین ۱۳۹۵

    بازی جالبی من خیلی خوشم اومد من دارم روی ps4 بازی میکنم میشی با کسانی که با pc بازی میکند بازی کنیم ......

  • مهدی
    مهدی | ۱۲ بهمن ۱۳۹۴

    به نظر من از بازیایی مثلdota2 و lol بهتره و به رفلکس بیشتری نیاز داره تازه هرکی دوست داشت id منو add کنهLikeMoon

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی