ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند One A9 از HTC رسماً معرفی شد؛ میان رده ای اندرویدی که آیفون را در اذهان تداعی می کند

بعد از عرضه ی یک پرچمدار ناموفق در سال ۲۰۱۵، تغییر در راس هرم مدیریت و البته چالش ها و ناکامی های مالی متعدد کاملاً منطقی است که HTC بخواهد راه و روش خود را ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۸ مهر ۱۳۹۴ | ۲۰:۱۳

بعد از عرضه ی یک پرچمدار ناموفق در سال ۲۰۱۵، تغییر در راس هرم مدیریت و البته چالش ها و ناکامی های مالی متعدد کاملاً منطقی است که HTC بخواهد راه و روش خود را هر چه سریعتر تغییر دهد.

این شرکت روزگاری بلند آوازه بنا را بر این گذاشت که در نیمه ی دوم سال جاری هم از یک موبایل تازه رونمایی کند، اسمارت فونی که دیگر از فلسفه های پیشین سازنده اش پیروی نمی کند، یک پرچمدار نیست و به نوعی بیانگر مسیری است که تایوانی ها برای آینده خود برگزیده اند.

تلفن هوشمند مورد بحث همین امروز معرفی شده و همانطور که به دفعات در شایعات شنیده بودیم نام One A9 را برای آن برگزیده اند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با جدیدترین دستاورد HTC آشنا شوید.

طراحی

HTC-One-A9 (5)-w600

One A9 را می توان دستگاهی زیبا با بدنه ای فلزی دانست که ابعادش معادل ۱۴۵.۷۵ در ۷۰.۸ در ۷.۲۶ میلیمتر هستند و وزنش نیز با ۱۴۳ گرم برابری می کند. در قسمت جلویی این محصول نمایشگری ۵ اینچی جای گرفته که در پایین آن نیز یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است.

خبری از دکمه های مرسوم اندرویدی یا همان Navigation Keys در نواری جداگانه هم نیست و دکمه های مجازی توسط خود صفحه نمایش به کاربران نشان داده می شوند. نسبت بدنه به نمایشگر نیز برابر با ۶۷ درصد محسوب می گردد.

بدنه ی فلزی One A9 صیقلی است و گوشه های آن نیز گرد، بخش جلویی با شیشه ۲.۵D و محافظ گوریلا گلس ۴ پوشانده شده و بر خلاف پرچمداران یا میان رده های حائز اهمیت قبلی شاهد حضور اسپیکرها در لبه ی پایینی دیوایس هستیم.

ضمناً هواداران مطمئناً از شنیدن این خبر خوشحال خواهند شد که با محصولی فلزی طرف خواهند بود که از درگاه حافظه جانبی هم پشتیبانی به عمل می آورد و می تواند از کارت های میکرو SD با ظرفیت ۲ ترابایت بهره بگیرد.

در زمان عرضه، دستاورد تازه ی تایوانی ها در رنگ های خاکستری، نقره ای، طلایی و زرشکی در دسترس خواهد بود و البته این تنوع رنگی ممکن است در برخی مناطق دچار تغییراتی شود. همچنین شنیده ها حکایت از آماده سازی دستگاه با رنگ رز گلد نیز دارند که به شکل ویژه تنها در برخی از بازارها ارائه خواهد گشت.

نمایشگر

HTC-One-A9 (3)-w600

موبایل تازه رونمایی شده کمپانی تایوانی از نمایشگر AMOLED پنج اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل بهره خواهد گرفت که تراکم آن با ۴۴۰ppi برابری خواهد کرد. چنین صفحه نمایشی به یقین تصاویر را بسیار واضح و زنده نشان خواهد داد هر چند نباید فراموش کرد که به صورت معمول پانل های AMOLED رنگ ها را با دقتی پایین تر و قدری اغراق شده نمایش می دهند.

همانطوری که پیش تر نیز اشاره گشت نمایشگر دیوایس با گوریلا گلس ۴ محافظت شده و بخش جلویی را به شکلی پوشانده که بیشترین همخوانی را با بدنه ی فلزی و گوشه های گرد One A9 داشته باشد.

پردازنده و حافظه

One A9 بنا نبوده از نظر سخت افزاری با پرچمداران رقبا به رقابت بپردازد. در درون اسمارت فون چیپست ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۶۱۷ وجود دارد که ۴ هسته ی آن روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز و ۴ هسته ی دیگرش نیز روی فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز تنظیم شده اند.

ضمناً HTC این میان رده را به دو صورت به دست کاربران خواهد رساند و آنها می توانند موبایل را با ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی و ۳ گیگابایت رم یا ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۲ گیگابایت رم خریداری کنند، که البته برای هر دو مدل استفاده از حافظه های جانبی میکرو SD امکان پذیر است.

اندروید ۶.۰

Android-6.0-Marshmallow-w600

HTC جدیدترین اسمارت فونش را از همان ابتدا بر اساس اندروید مارشملو توسعه داده و می بایست یادآور شویم این اولین موبایل تولید شده توسط برندی غیر از گوگل به حساب می آید که با سیستم عامل مورد اشاره رونمایی می گردد.

همه ی این گفته ها بدان معناست که One A9 در مدیریت سطوح دسترسی اپلیکیشن ها بهتر عمل کرده، به شکل پیش فرض از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می کند، از ویژگی های Now On Tap و Doze mode برخوردار است و از همین رو نیز امید می رود باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی اش هم عملکردی مناسب را داشته باشد.

سیستم پرداخت موبایلی اندروید Pay نیز توسط حسگر اثر انگشت دیوایس ساپورت می شود و رابط کاربری Sense هم همچون قبل جلوه ای زیبا و مقبول را به پلتفرم موبایلی گوگل بخشیده. لازم است خاطر نشان کنیم که HTC وعده داده کسانی که One A9 را به صورت آنلاک و از وبسایت خود این شرکت خریداری کنند به روز رسانی های مرتبط به سیستم عامل را بسیار سریع و تنها ۱۵ روز پس از عرضه ی آپدیت برای موبایل های نکسوس گوگل دریافت خواهند.

البته دقیقاً مشخص نیست دستگاه تا چه مدت آپدیت خواهد شد ولی نکته ی مثبت دیگر هم این است که دیوایس های مستقیماً خریداری شده از خود برند تایوانی دارای بوت لودر آنلاک خواهند بود و دیگر گارانتی به خاطر آنلاک شدن این ویژگی توسط کاربر باطل نمی گردد.

دوربین

Camera-w600

HTC بالاخره از ایده UltraPixel دست کشیده و به سوی مگاپیکسل های آشنا حرکت کرده است. دوربین اصلی A9، از یک سنسور 13 مگاپیکسلی برخوردار است که به یک لرزشگیر هم مجهز گشته.

اپلیکیشن دوربین هم قابل قبول است و در رقابت امروزی، حرف های بسیاری برای گفتن دارد؛ بخصوص برای کاربران حرفه ای. افرادی که مایل باشند می توانند برخی ویژگی های حرفه ای را درون اپلیکیشن دوربین مورد تغییر قرار دهند. برای مثال میزان ISO، سرعت شاتر و بالانس سفید.

دوربین موبایل مورد بحث همچنین قادر به ثبت تصاویر با فرمت RAW است تا افراد علاقمند به ادیت تصاویر بتوانند پس از ثبت عکس ها، به سراغ نرم افزارهای مختلف رفته و آنچه تمایل دارند را خلق کنند. البته خود اچ تی سی نیز ابزاری را در One A9 قرار داده که توسط آن قادر به ویرایش تصاویر خام هستید.

همانند پرچمدار اول سال ۲۰۱۵ از اچ تی سی، دوربین اولتراپیکسلی این شرکت به بخش جلویی نقل مکان کرده که قادر به ثبت تصاویر باکیفیتی، آن هم با زاویه دید باز است.

اسپیکرهای BoomSound

HTC-One-A9 (11)

اگرچه One A9 دارای اسپیکرهای بزرگ اندام در بخش جلویی موبایل نیست و در این مورد با سری One M تفاوت دارد اما،‌ اچ تی سی باز هم از اسپیکرهای بوم ساند با کیفیت دالبی و صدایی فراگیر در این تلفن همراه استفاده کرده است.

از سوی دیگر در هدفونی که با این تلفن همراه عرضه می گردد نیز آمپلی‌فایری تجهیز شده که کیفیت صدا را تا حد بسیار بالایی از هدفون های معمول بالاتر می برد. این شرکت می گوید که به شکل جداگانه هدفون های جدید را نیز به فروش خواهد رساند.

اتصالات

همانطور که گفتیم این محصول از چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ بهره می برد که یکی از جدیدترین سیستم-بر-چیپ های کوالکام به شمار می رود. در این چیپست از مودم LTE بسیار پر سرعتی بهره گرفته شده که تا دسته بندی ۷ از LTE را پشتیبانی می کند. چنین امری به معنای آن است که این موبایل می تواند به سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت در ثانیه و سرعت آپلود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه دست پیدا کند.

نکته قابل توجه اما عدم استفاده این شرکت از Type-C در موبایل یاد شده است. استانداردی که به تازگی در موبایل های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته. گفتنیست که این محصول از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام هم پشتیبانی به عمل می آورد و HTC وعده داده که در آپدیت های بعدی، از نسخه جدید این فناوری به نام Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی به عمل آورد.

سایر موارد

موبایل One A9 به شکل های مختلفی به فروش می رسد. در برخی کشورها به شکل قراردادی از سوی اپراتورها و همچنین به شکل آنلاک. نکته قابل توجه اما این است که این شرکت در همه بازارها، نسخه آنلاک را به فروش می رساند و وعده بروز رسانی مستقیم آن [بدون حضور واسطه هایی نظیر اپراتورهای مخابراتی] را می دهد. HTC One A9 به شکل آنلاک، در دو رنگ نقره ای و خاکستری به فروش می رسد اما اپراتورهای مخابراتی، رنگ های دیگری نیز به فروش خواهند رساند.

HTC این موبایل را به مدت ۱ سال به شکل کامل گارانتی می کند و در صورت وارد شدن هرگونه آسیبی به One A9، آن را بدون قید و شرط تعمیر و یا تعویض می نماید. این محصول همچنین با ۶ ماه اشتراک رایگان Google Play Music عرضه خواهد شد.

HTC-One-A9 (1)-w600

HTC-One-A9 (2)-w600

HTC-One-A9 (3)-w600

HTC-One-A9 (4)-w600

HTC-One-A9 (5)-w600

HTC-One-A9 (6)-w600

HTC-One-A9 (7)-w600

HTC-One-A9 (8)-w600

HTC-One-A9 (9)-w600

HTC-One-A9 (10)-w600

HTC-One-A9-w600

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • sajjad
    sajjad | ۱ آبان ۱۳۹۴

    خب اولا کی به بازار ایران میرسه دوما اگه میان ردست که باید قیمتش حدود 600تا800باشه.اگه اینطوری باشه فکر کنم فروش خوبی داشته باشه ولی مسلما یه تغییر قیمت جزیی هم واسه رنگاش داره.

  • amir
    amir | ۳۰ مهر ۱۳۹۴

    اوه اون زرشکيش چقدر نازه واقعا ولى HTC بايد دکمه هوم رو مثل سونى ميبرد کنار تا بهتر بشه حاشيه پايين يکم زياده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی