ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نید فور اسپید جدید، تجربه ای مشابه تماشای یک فیلم منتقل می کند

بازی Need For Speed که به تازگی و بدون هیچ پیشوند یا پسوند برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شده، تجربه ای شبیه به یک فیلم منتقل می کند. در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ آبان ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۰

بازی Need For Speed که به تازگی و بدون هیچ پیشوند یا پسوند برای پلتفرم های پلی استیشن 4 و اکس باکس وان عرضه شده، تجربه ای شبیه به یک فیلم منتقل می کند. در واقع این بازی، تجربه ای شبیه به سری فیلم The Fast and the Furious را در دنیای بازی های ویدئویی به ارمغان می آورد. سری بازی نید فور اسپید از سال 1998 و با عرضه ی نسخه ی Hot Pursuit، بازیکن را در صحنه های تعقیب و گریز با اتومبیل های پلیس قرار می داد؛ اما هیچ یک تا به امروز و تا به این اندازه، فیلم-گونه نبودند.

نید فور اسپید جدید، قرار نیست وارد رقابتی تنگاتنگ با سری بازی فورتزای کمپانی مایکروسافت یا بازی بد سرنوشت اما زیبای سونی، یعنی درایوکلاب شود؛ در واقع از لحاظ بصری نمی توان آن ها را با یک دیگر مقایسه کرد. نید فور اسپید همانند فورتزا با فریم 60 اجرا نمی شود و آن میزان از جزییات را به نمایش نمی گذارد. در همین حال، مدل سازی اتومبیل ها حتی قابل قیاس با اتومبیل های ساخته شده در درایوکلاب نیستند.

با این حال، نید فور اسپید توانسته به تکامل برسد و با سیستم آرکیدگونه ی گیم پلی و استایل های بصری خود، هدفی مشخص را دنبال می کرده است: شباهت بی حد و حصر به یک شات از یک فیلم. در ادامه این مقاله با دیجیاتو همراه باشید.

My+Great+Capture+Screenshot+2015-11-03+03-28-00

می دانم که ممکن است به چه چیزی فکر کنید: آیا این بازی، نسخه ای جدید از همان فرنچایز سابق است که از تصاویر و میان پرده های طنزآمیز از پیش ضبط شده بهره می برد تا داستان خود را روایت کند؟ دقیقا. بازی هم چنان همان روند را طی می کند، اما نید فور اسپید جدید توانسته به نوعی موفقیت در روایت داستان نسبتا کلیشه ای خود دست دست یابد. تمام اعضای گنگ های خیابانی مختلف، بیش تر شبیه کاراکترهای یک کاریکاتور هستند و نقشی مهم در کلیت داستان ایفا می کنند.

چیزی که در نید فور اسپید جدید مشاهده می کنید، بسیار عمیق تر از آن است که سازندگان در لحظات آخر ساخت بازی، نوعی فیلترینگ به صفحه ی نمایش اضافه کرده و از چند بازیگر درجه سه بهره برده باشند. طراحی نورپردازی و سینماتوگرافی به کار رفته در نید فور اسپید جدید، از المان های مهم بازی به شمار می روند.

رانندگی کردن در محیط بازی که Ventura Bay نام داشته و با الهام از لوس آنجلس و سان فرانسیسکو ساخته شده، لذت زیادی به همراه دارد؛ چرا که سبب می شود خود را در فیلم هایی نظیر «وثیقه ی مایکل مان» یا «باشگاه مبارزه ی دیوید فینچر» احساس کنید. این موفقیت تا حد زیادی با استفاده از استایل های مختلف نورپردازی در Ventura Bay تحقق پیدا کرده است.

نور تیرهای چراغ برق خیابان، نوعی درخشش نارنجی رنگ و گرم به بازی بخشیده اند. نور لامپ های فلورسنت، نوعی رنگ سبز توام با آبی را بدون ایجاد سایه به نمایش می گذارد و در همین حال، نور ساطع شده از لامپ های LED، نوعی احساس سردی و سفیدی بیش از حد منتقل می کنند؛ درست شبیه به واقعیت.

Ghost Games، سازنده ی بازی، تمام این استایل های مختلف نورپردازی را در سراسر شهر ترکیب کرده است تا محیط بازی همواره سرزنده و متفاوت باقی بماند. آن ها حتی کاری کرده اند که با پیشروی در بازی، نورپردازی بخش های مختلف محیط تغییر کند تا گیمر خسته نشود. و جالب این جا است که همه چیز به خوبی از آب در آمده است.

امروزه نورپردازی و رنگ بندی، نقش مهمی در بازی ها ایفا می کنند. نکته ی جالب توجه درباره ی نید فور اسپید جدید آن است که هیچ یک از بخش های مختلف محیط اش، کمترین شباهتی با دیگری ندارند؛ و همین سبب می شود که تجربه ی نید فور اسپید، به تجربه ای خارق العاده و سرگرم کننده بدل شود. تمام نقاط محیط، با توجه به زمان روز تغییر کرده و نوعی احساس تازگی و طراوت منتقل می کنند.

need_for_speed_e3_2015-1

هر بار که اتومبیل توقف می کند، تصویری که در مقابل مخاطب قرار گرفته، فرمی شبیه به یک فیلم سینمایی می یابد: هاله های نور لامپ های خیابانی، به آرامی با یک دیگر در می آمیزند و توقف اتومبیل را نمایش می دهند. در دوردست نیز، ردیف نورهای آبی رنگ، هاله هایی از یک پلِ در حال ساخت و ساز را به نمایش می گذارد و می توان بازتاب اش را روی زمین نم گرفته ی محیط مشاهده کرد. درخت ها هم به آرامی با باد تکان می خورند و یکی موزیک های راک گروه HEALTH از رادیو به گوش می رسد.

در نهایت باید گفت که Need For Speed، محیطی آمیخته از المان های مختلف پدید آورده که روح دمیده شده در آن، هرکسی را به خود جذب می کند. برای اولین بار در تاریخچه ی فرنچایز نید فور اسپید، گیمر به طور تمام و کمال فراموش می کند که یک گیم پد در دست خود گرفته است و همه چیز بوی تفاوت می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • Mohammad
    Mohammad | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    سلام میخواستم بدونم تو این بازی باید حتما انلاین باشی یا خیر.ممون.

    • Mohammad
      Mohammad | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

      تو رو خدا یکی جواب بده. این بازی حتما باید همیشه انلاین باشی یا خیر؟ ممنون.

      • Ali
        Ali | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

        منم نمیدونم یکی بگه باید انلاین باشیم یا نه

      • شایان ضیایی
        شایان ضیایی | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

        سلام.

        بله استاد باید آنلاین باشید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی