ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از رویداد Game TrigUp

تیرماه امسال، مرکز نوآوری و فناوری فناپ، اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهی تریگ آپ نمود تا با ارائه آموزش و حمایت از تیم های مستعد و توانمند، در شکل گیری استارتاپ های موفق ایرانی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۸:۳۰

تیرماه امسال، مرکز نوآوری و فناوری فناپ، اقدام به راه اندازی مرکز شتابدهی تریگ آپ نمود تا با ارائه آموزش و حمایت از تیم های مستعد و توانمند، در شکل گیری استارتاپ های موفق ایرانی نقشی داشته باشد.

تقریبا یک ماه از شروع ثبت ایده ها در Trigup.com می گذرد و با این حال، طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، نقی پورفر، تا هفته گذشته 136 ایده وارد سامانه شده اند.

اما به عنوان یکی از فعالیت های سازمان شتابدهی تریگ آپ، آخر هفته گذشته، رویدادی با نام Game Trigup برگزار شد که طی آن، علاقه مندان به ساخت بازی می توانستند ایده خود را مطرح کرده و طی سه روز به ثمر رسانند.

مجموعا از میان 38 ایده مطرح شده، 10 تیم با 10 ایده انتخاب شدند تا کار خود را آغاز نموده و طی رقابتی نفس گیر، به ساخت محتوایی بپردازند که شاید به سرانجام رساندن آن علاقه و اشتیاقی وصف ناشدنی بخواهد.

در جریان این رویداد، کارگاه هایی برگزار شد که عمده ی شرکت کنندگان رویداد در آن ها حاضر شدند و به پای بحث های تخصصی نشستند. 23 مربی نیز در جریان سه روز این رویداد، دوشادوش شرکت کنندگان به هدایت و راهنمایی پرداختند.

نکته قابل توجه، حضور 25 درصدی بانوان در رویدادی کاملا مرتبط با ویدیوگیم است که از نگاه عموم جامعه، یک کسب و کار و سرگرمی مردانه محسوب می شود. این آمار نشان می دهد که شمار قابل توجهی از بانوان نیز آماده ارائه ایده ها و هنر خود در قالب بازی های ویدیویی هستند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

IMG_2817

Mathematic Wars

شاید شما هم از ریاضی خواندن متنفر باشید و هیچ وقت قدرت غرق شدن در دنیای اعداد را پیدا نکرده اید. ناراحت نباشید، شما تنها نیستید. علی رنگین کمان و تیم اش قصد دارند دنیای ریاضی را رنگ آمیزی کنند و ظاهری جذاب به این علم راهگشا بدهند.

در دنیای ریاضی، رادیکال -1 یا عدد i، پاسخ صحیحی ندارد و کسی نمی تواند به آن جواب بدهد، به همین منظور این بخش از دانش را در رده ریاضیات موهومی قرار می دهند. حالا تصور کنید کاراکتر اصلی بازی i باشد و بخواهد به دنبال هویت گمشده اش بگردد.

وی با هیچ پیش فرضی از اینکه کیست و چیست، پا به سرزمین ریاضی می گذارد و با دانش خود (جمع، تفریق، لگاریتم، انتگرال و ...) اسلحه هایی مرگبار می سازد تا بر دشمنان خود فائق آید. آشتی با ریاضی به وسیله Gamification قطعا یکی از ایده های جذاب این رویداد بوده است.

بات فایت

آرمان بلالی مقدم با سه واژه، انگیزه خود از شرکت در این رویداد را بیان می کند: رقابت، یادگیری، موفقیت.

بات فایت تمام و کمال در ارتباط با مبارزه ای آهنین میان ربات های جنگجو است و البته انتظار ندارید که بازی آنلاین نباشد؟ ساختن ربات ها بخش اصلی ماجراست، در واقع قرار نیست شما ربات های آماده در اختیار داشته باشید و آن ها را وارد میدان نبرد کنید.

نکته ای که جلب توجه می کند، حضور حسن متقی گلشن، سازنده بازی سال مستقل سال پیش در تیم بات فایت است.

IMG_3313

Tides of Chaos

یاسمن فرازان با تجربه شرکت در کمپ تابستانه رهنما به عنوان طراح بازی، حالا به گیم تریگ آپ آمده تا با دیگر بازی سازها ارتباط برقرار کرده و از روند برگزاری یک رویداد خاص استارتاپی در حوزه علاقه مندی اش کسب آگاهی کند.

تیم بازی سازی «سیزده تشنه ی قدرت»، که البته حالا 6 نفره است، یک بازی آنلاین دو نفره به نام Tides of Chaos را می سازد. در این بازی، ناخداها و کاپیتان های حریص، به کشتی های یکدیگر حمله کرده و غنیمت ها را جمع آوری می کنند.

سبک Tides of Chaos، دفاع از پایگاه است و چه حمله کننده و چه مدافع، می توانند در مسیر دشمن خود موانعی قرار دهند و به مبارزه بپردازند. این بازی هم به صورت محلی، هم بر بستر اینترنت و هم با تکنولوژی بلوتوث قابل انجام است.

چیستین...؟

نام بازی به خوبی گواه آن است که باید یک تصویری را ببینید و سپس حدس بزنید چه دیده اید. اما مسئله به همین سادگی که ما بیان می کنیم نیست. پریسا جاوید با دو نفر دیگر، پیش از برگزاری گیم تریگ آپ، تیمی کوچک را تشکیل داده بودند تا روی ایده خود فعالیت کنند و در نهایت با شروع آخر هفته، سه نفر دیگر به آن ها اضافه شدند.

طراحی های منحصر به فرد و جذاب قطعا نقش مهمی در پیشبرد اهداف چیستین داشته است. خصوصا زمانی که قرار باشد همه چیز را از زاویه ای کاملا عمودی به سطح تماشا کنید و سپس حدس بزنید!

تقویت دانش بصری با استفاده از پیکتوگرام های اجسام از زاویه دید بالا و درگیر نمودن کاربر از طریق فعالیت های مالتی مدیا، راهکارهای نوینی است که پریسا جاوید برای تقویت بخشیدن به ایده خود از آن ها استفاده نموده است.

IMG_3016

بلوتک

فیلم های وسترنی که غرب وحشی را به نمایش می گذارند حس و حالی خاص را در ما بر می انگیزد و احتمالا نمادین ترین صحنه ای که به ذهن ما می آورد زمانی است که دو مرد بر سر تصاحب چیزی روی یکدیگر هفت تیر می کشند.

بلوتک شاید ارتباطی با غرب وحشی نداشته باشد اما ناخودآگاه هر بار که نام دوئل را می شنویم، آفتاب سوزان را روی شانه های خود حس می کنیم و استرس به سراغمان می آید. چند صدم ثانیه تامل کافی است تا کشته شوید.

مجتبی آیت اللهی، تا مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرده و برخلاف بسیاری از شرکت کنندگان، تجربه های بسیاری در حوزه های متعدد استارتاپی خارج از ایران کسب کرده. گیم تریگ آپ فرصتی فراهم آورده بود تا وی چنین فضایی را در ایران هم تجربه کند.

IMG_2258

X-Ray

علی هادیان با 22 سال سن و لیسانس برق، جوان ترین رهبر رویداد گیم تریگ آپ بود. هادیان می گوید علاوه بر تمرین مهارت های کار تیمی در شرایطی فشرده و سخت، قصد داشته از طریق گیم تریگ آپ برای پروژه های دیگرش هم سرمایه گذار جذب کند.

پروژه اشعه اکس یا X-Ray با تمرکزی خاص روی سبک گرافیکی نوین و متفاوت می خواهد تولید شود و این یکی از مولفه های اصلی بازی به حساب می آید. به ادعای هادیان، X-Ray شکلی جدید از بازی آنلاین را ارائه می کند که در صورت اجرایی شدن می تواند الگوی مناسبی برای دیگر بازی سازان هم باشد.

IMG_3005

Stone

علی منصوری نژاد دیپلم موسیقی دارد اما جهت آشنایی بیشتر با فضای کسب و کار بازی سازی و برقراری ارتباط با مهره های اصلی این هنر-صنعت در ایران پا به رویداد تریگ آپ گذاشته است.

همیشه ما در دنیای فانتزی یک کاراکتر خیالی زندگی می کنیم و کنترل کسی را به دست می گیریم که بویی از دنیای حقیقی ما نبرده است اما در پروژه ی تیم Stone، ماجرا برعکس اتفاق می افتد. این شخصیت وارد دنیای ما می شود، از همه چیز اطلاعات کسب می کند و به همه چیز مشرف می شود.

واتریا

کشور ما با یک مشکل عمده دست و پنجه نرم می کند: کم آبی.

ایده تیم واتریا به سرپرسی مجتبی استاد حسن زاده، آگاه سازی مردم از چالش کم آبی و کمبود ذخیره های زیر زمینی است و حالا که این دغدغه به شکلی جدی در جامعه مطرح است، چه بهتر که یک بازی بر این اساس هم ساخته شود.

واتریا در سبک استراتژی و مدیریتی طراحی شده و سرزمینی را نشان می دهد که به علت استفاده نادرست مردم اش از آب دچار خشکسالی شده. به عنوان مدیر و رهبر این سرزمین، حالا باید پا به میدان بگذارید و جلو مصرف بیهوده آب را گرفته و راهکارهای صحیحی ارائه دهید.

IMG_2949

انتقام سگ سیبیل

آرش صادقیان حقیقی با 30 سال سن و لیسانس سخت افزار، دست روی ایده ای گذاشته که حداقل نام بسیار جذابی دارد و پیاده سازی آن به نظر دشوار می رسد.

آنطور که از گفته های تیم بر می آید، «سگ سیبیل» مرد تنهایی است که در صدد گرفتن انتقام خود است، چرا و به چه علت؟ نمی دانیم. اما نکته قابل توجه در مورد ایده این تیم، موزیکال بودن آن است. گیم پلی انتقام سگ سیبیل کاملا بر اساس موسیقی طراحی شده.

در حقیقت هر چه که بازی را شکل دهد، از اسلحه ها و حرکات تا آپگریدها و ... هر کدام افکت صدایی ویژه و خاصی دارند و همین مسئله، بار سنگینی به دوش طراحان این ایده می گذارد.

IMG_3630

Cat The Champ

حسین حسینیان برخلاف باقی شرکت کنندگان، پیش از اینکه بگوید برای کسب تجربه و یادگیری روند کار در استارتاپ ها آمده می گوید انگیزه مالی دارد! از ایده و تجربه گروه پیداست که آن ها به قصد تصاحب جایزه تیم اول آمده اند.

بازی آن ها، تحت عنوان Cat The Champ، روایتگر گربه یا گربه هایی است که می پرورید و در مسابقات شرکت می دهید. حال این مسابقات ممکن است ورزشی باشند، می توانند در ارتباط با هنر و زیبایی باشند و حتی شاید در مورد علم و دانش، گربه ها را به چالش بکشد.

رویداد گیم تریگ آپ فرصتی مناسب برای حسینیان و اعضای تیم اش فراهم آورده تا ایده ای که مدت ها در گوشه ذهن خود داشتند را بالاخره در ابعادی کوچک و در مدت زمانی سه روزه پیاده سازی کنند. جدال نفس گیر سه روزه اما در نهایت به پیروزی تیم حسینیان منجر شد و این تیم موفق شد رقم 8 میلیون تومانی را از آن خود کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • meelad
    meelad | ۲۳ آبان ۱۳۹۴

    ایده ها ضعیف بودن ...

مطالب پیشنهادی