ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بروز رسانی Battle of Shadow and Light برای هیلو 5 عرضه شد؛ نگاهی بر عملکرد سیستم REQ

یکی از استراتژی های جالب توجه مایکروسافت و تیم 343Industries برای راضی نگه داشتن بازیکن های هیلو 5، عرضه محتویات جدید به صورت رایگان است. طبق اعلام قبلی 343، قرار بوده که پس از عرضه هیلو ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۹ آبان ۱۳۹۴ | ۱۳:۰۰

یکی از استراتژی های جالب توجه مایکروسافت و تیم 343Industries برای راضی نگه داشتن بازیکن های هیلو 5، عرضه محتویات جدید به صورت رایگان است. طبق اعلام قبلی 343، قرار بوده که پس از عرضه هیلو 5، در چند نوبت محتویات و آپدیت های مجانی برای آن عرضه شود و خوشبختانه طبق وعده ها، آپدیت بزرگ Battle of Shadow and Light چندی پیش عرضه شد.

با هم نگاهی خواهیم داشت به این بروز رسانی جدید Halo 5 و محتویات آن را بررسی خواهیم کرد. در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

Update

آپدیت Battle of Shadow and Light روز 18 نوامبر عرضه شده و 6.2 گیگابایت حجم دارد و برای اتصال به شبکه آنلاین Halo 5 حتما باید آن را دانلود کنید.

اما محتویات آن عبارت اند از:

  • 48 کارت Requsition که شامل زره ها، سلاح ها، پوشش های سلاح، انیمیشن و وسایل نقلیه جدید می شود.
  • اضافه شدن Big Team Battle به لیست مود های Arena
  • اضافه شدن سبک Big Team Battle مود های Capture The Flag ،Slayer و Stronghold به Matchmaking و برای ساخت بازی های شخصی

Big Team Battle یا BTB، مودی است که در آن دو تیم 8 نفره مقابل هم قرار می گیرند و دارای هدف مشخصی مانند Capture the Flag و یا فقط به دنبال کشتن دشمنان تیم مقابل هستند مانند Slayer. حداکثر تعداد پلیر در این مود 16 و حداقل آن 10 است. به علت زیاد بودن تعداد پلیر های در BTB اغلب بزرگ ترین نقشه های Arena به آن اختصاص داده شده.

با توجه به بزرگ تر بودن نقشه های BTB ، حدود و برد Motion Tracker که نشان دهنده فعالیت سایر اسپارتان ها در مپ است نسبت به سایر مود ها به 25، معادل بردش در Warzone ارتقا یافته. چگونگی برنده شدن در مود های BTB هم به این شکل است

  • BTB Capture The Flag – گرفتن 3 پرچم
  • BTB Strongholds – رسیدن به امتیاز 150
  • BTB Slayer – کسب 100 امتیاز

1map

چهار نقشه جدید هم که به طور ویژه به BTB اختصاص یافته در محتویات این بروز رسانی قرار دارد:

  • Basin ساخته استودیو 343
  • Deadlock که با همکاری 343 و یکی از اعضای Community بازی یعنی Nokyard شکل گرفته و به مپ Standoff در Halo 3 شباهت فراوانی دارد
  • Guillotine که حاصل همکاری میان 343 و The Psycho Duck است و تحت تاثیر مپ Headlong در Halo 2 طراحی شده
  • Recurve که توسط 343 و The Fade و با الگو گرفتن از نقشه Longbow در Halo 4 ساخته شده

یکی از مشکلات نشانه گیری که برای برخی کاربران که از کنترلر های غیر رسمی با سخت افزار مختلف استفاده می کردند رخ می داد نیز در این بروز رسانی حل شده.

برخی تغییرات برای بالانس کردن بازی صورت گرفته که شامل موارد زیر می شود:

  • افزایش زمان Respawn از یک به سه ثانیه در SWAT
  • غیر فعال شدن شلیک به خودی در SWAT
  • اضافه شدن نقطه جهت یابی "رساندن" برای راننده هایی که شخص حامل پرچم سوار وسیله نقلیه آن ها است
  • حل مشکلی که پلیر ها قادر بودند در حین حمل پرچم در صندلی های راننده و یا تفنگ دار بنشینند. آن ها اکنون فقط می توانند در صندلی مسافر بنشینند.
  • موارد زیر هم به مود Warzone Assault اختصاص دارند
    • سریع تر بالا رفتن لول REQ
    • کاهش مدت زمان لازم برای تسخیر پایگاه های اصلی از 20 به 16 ثانیه
    • کاهش تعداد نارنجک های آغازین هر اسپارتان به یک

کارت های REQ هم شامل موارد تصویر زیر می شوند که البته با عرضه آپدیت تمامی آن ها برای خرید و استفاده آزاد نمی شوند و به مرور در اختیار پلیر ها قرار می گیرند.

REQs

از آن جایی که سیستم کارت های REQ، نخستین بار در سری ظاهر شده شاید خیلی از کاربران آشنایی زیادی با آن نداشته باشند. در ادامه این مقاله سعی کردیم شما را با زیر و خم این سیستم آشنا کنیم و به شما بیآموزیم چگونه به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

ابتدا اجازه دهید توضیحی کلی از این سیستم ارائه دهیم. در بخش چند نمره هیلو 5، در پایان هر بازی مقداری امتیاز با نام REQ Points می گیرید که با آن ها می توانید بسته های REQ بخرید، این بسته ها شامل چند کارت تصادفی است که هر کدام نشان دهنده آیتم خاصی در بازی می شود. در مود هایی مثل Warzone با استفاده از این کارت ها می توانید برتری های جزئی نسبت به سایرین بدست بیاورید.

کسب این امتیاز ها چندان دشوار نیست، مقدار آن ها به کار هایی که در طول بازی انجام داده اید وابسته اند، مانند شلیک به سر حریف یا انجام دادن وظایف بازی. مهم نیست که مهارت شما چقدر باشد، تقریبا به ازای هر کاری در بازی امتیاز می گیرید، فقط باید حواستان باشد که پیش از پایان یافتن بازی خارج نشوید زیرا در این صورت امتیازی به شما تعلق نمی گیرد.

کارت ها

requisition-cards

اما در مورد کارت ها. کارت ها به طور کلی دو نوع هستند: کارت های دائمی یا کارت های یک بار مصرف.

کارت های دائمی همان طور که از اسم شان پیداست بعد از آزاد شدن همیشه با شخصیت شما می مانند در حالی که کارت های یک بار مصرف پس از استفاده از بین می روند و آیتم های شان فقط در طول یک یا چند بازی محدود همراه شما هستند.

آیتم هایی که از کارت های دائمی بدست می آورید بیشتر جنبه ظاهری دارند، انیمشین های Assassination و یا حالت ایستادن، نشان ها و ... این کارت ها بیشترین ارزش را برای بازیکنان دارند زیرا اکثر آن ها به دنبال شخصی سازی اسپارتان های شان هستند و به آیتم های ظاهری خوب نیازمندند و این کارت ها کمک می کنند تا هر چه بیشتر و بهتر شخصیت شان را تغییر دهند و خود نمایی کنند.

کارت های یک بار مصرف می تواند شامل آیتمی از دسته وسیله نقلیه، اسلحه، قدرت های ویژه و ... باشد. این کارت ها تنها مخصوص Warzone هستند و در مود های بخش Arena کاربردی ندارند.

این کارت ها از لحاظ نایابی هم به 5 دسته تقسیم می شوند، رایج، غیر معمول، نادر، فوق نادر و افسانه ای که هرکدام با رنگ و نشان مشخص هستند. پس از گرفتن این کارت ها، برای استفاده از آن ها نیاز به انرژی دارید که با انجام فعالیت های مختلف طی بازی انرژی شما بالاتر می رود. هر چه کارت نایاب تر باشد انرژی بیشتری هم برای فعال سازی می طلبد، اما اکثرا ارزش این انرژی زیاد را دارند و برخی از آن ها می توانند روند بازی را کاملا به نفع شما تغییر دهند.

بسته ها

اما گفتیم این کارت ها از بسته ها بیرون می آیند، مانند کارت ها خود بسته ها هم درجه بندی های متفاوتی دارند. حالا که REQ Points کسب کرده اید، در بخش Spartan Hub در منوی فروشگاه، می توانید این بسته ها را ببینید و خریداری کنید، البته اگر هم امتیازات کافی ندارید بازی به شما اجازه خرید آن ها با پول واقعی را هم می دهد. بر اساس قیمت و ارزش این بسته ها به برنر، نقره، طلا و پریمیوم تقسیم می شوند. البته بسته های تقدیری و درجه ای هم وجود دارد که با رسیدن به لول های بالاتر و درجات نظامی مشخص باز می شوند.

هرچه بسته ای که می خرید گران تر باشد، شانس بودن کارت های کمیاب تر در آن بیشتر است. بسته های طلایی برای مثال، هم شامل کارت های بیشتری هستند و هم احتمال زیادی دارد که دارای کارت های افسانه ای باشند. به علاوه، این بسته ها ضمانت می کنند که حتما دارای دو کارت دائمی هستند و بسته های گران تر احتمالا کارت های دائمی بیشتری هم دارند.

اگر فقط به دنبال کارت های دائمی هستید و از بسته ها بیشتر کارت های یکبار مصرف بیرون آمد، می توانید با فروش کارت ها مجددا امتیاز لازم برای گرفتن پک های بیشتر را بدست بیاورید.

اما حالا چگونه از این کارت ها استفاده کنیم؟ بیشتر استفاده از کارت های یک بار مصرف مربوط به Warzone است. در مپ های Warzone ایستگاه هایی وجود دارد که می توانید این کارت ها را در آن جا وارد و استفاده کنید، ولی یادتان نرود که حتما باید به سطح مشخصی از انرژی رسیده باشید تا بتوانید آن ها را فعال کنید. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در Warzone هستید به شما خواندن این مقاله را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • shadow
    shadow | ۲۹ آبان ۱۳۹۴

    خخخخخخ..... عاقلان دانند??

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی