ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر Fallout 4؛ راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۷ آذر ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۰

موفقیت Fallout 4 ابدا دور از انتظار نبود. تنها در روز اول عرضه، این بازی موفق شد که فروش 750 میلیون دلاری را تجربه کند و از تمامی بازی های سال 2015 در زمینه فروش پیشی بگیرد.

فال آوت 4 یک عنوان در سبک نقش آفرینی است که بدون اغراق، یکی از دشوار ترین ژانرها در نظر گرفته می شود و گیم پلی آن بر اساس محورهای زیادی از تیراندازی گرفته تا سیستم ساخت و ساز سلاح و ابزار استوار است. اگر پیش از این با بازی های این سبک و به خصوص با عناوین Bethesda آشنایی چندانی نداشته باشید، در درک بسیاری از ویژگی های  این شاهکار عاجز خواهید بود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راهنمایی کامل در چند بخش برای شما فراهم کنیم تا بتوانید در دنیای فال آوت به یک بازمانده واقعی تبدیل شوید. این راهنما شامل هفت بخش زیر خواهد بود.

  1. قسمت اول: آشنایی با اصول ابتدای ساخت شخصیت، سیستم S.P.E.C.I.A.L و پرک ها
  2. قسمت دوم: راهکار های مقدماتی برای بقا در Wasteland
  3. قسمت سوم: باز کردن قفل ها و هک کردن ترمینال ها
  4. قسمت چهارم: ساخت و ارتقا سلاح ها
  5. قسمت پنجم: استفاده، تغییر و تعمیر پاور آرمور
  6. قسمت ششم: ساخت و توسعه پایگاه ها
  7. قسمت هفتم: همراهان

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

دنیای Fallout یعنی Wasteland بی شک، دنیایی است وحشی و بی رحم. این بار در Fallout 4 شما آن چه از بوستون، ماساچوست و New England باقی مانده یا آن چه مردم آن دوران به آن می گویند، Commonwealth را نظاره خواهید کرد.

Commonwealth پر است از جهش یافته ها، راهزن ها و مواد رادیواکتیو که بقای شما را به چالش خواهند کشید. پیش هر چیزی لازم است عناصری را برای بقا و زنده ماندن فرا بگیرید و سپس کار خود را آغاز نمایید.

همه چیز را Loot کنید

fo6

سیستم Loot، یکی از اصولی ترین بخش های هر نقش آفرینی آیتم محور و یکی از راه های تقویت تجهیزات بازیکن است. در فال آوت 4، شما نیازمند به غذا، دارو، سلاح و هر نوع آیتم دیگری هستید. همچنین برای ساخت و توسعه پایگاه، که یکی از بخش های جدید معرفی شده در فال آوت است، نیاز به منابع و مصالح دارید. لوت یکی از راه های رسیدن به این نیاز هاست.

از همان درگیری های ابتدایی، تمامی دشمنان تان را بگردید و آیتم هایی که همراه دارند را بردارید. مطمئن باشید غیر محتمل ترین آن ها هم بالاخره جایی به کار می آیند. البته لازم نیست حتما آن ها را همه جا همراه خود ببرید. برای جلوگیری از انباشته شدن آن ها در Inventory تان، حتما آیتم هایی که در دسته هایی جز سلاح، زره و دارو قرار می گیرند را در جعبه ها و یا ایستگاه های ساخت و ساز نگه دارید تا در صورت نیاز برشان دارید.

V.A.T.S تنها برای شلیک به دشمنان نیست

fo3

بر خلاف Fallout 3، این بار V.A.T.S دیگر کاملا زمان بازی را متوقف نمی کند، بلکه تنها آن را آهسته تر می کند. اگر در خط تیر راهزن ها باشید حتی اگر به حالت V.A.T.S بروید باز هم آسیب می بینید. دشمنان سریع تر مانند Ghoul ها هم اگر به شما برسند تکه تکه تان می کنند.

V.A.T.S در حقیقت سیستمی است که اجزای آسیب پذیر بدن دشمنان و شانس اصابت تیر به آن ها را مشخص می کند و شما می توانید با انتخاب شان، به صورت دقیق فقط به آن عضو شلیک کنید. اصولا هم برای شلیک درست به اعضایی که بیشتر آسیب پذیر هستند، مانند سر انسان ها، شانس کمتری دارید.

برخی مواقع باید بر وسوسه نشانه گیری اعضای آسیب پذیرتر که شانس کمتری دارند غلبه کنید و سایر نقاط بدن دشمنان را هدف بگیرید. اگر یک Feral Ghoul خودش را به شما رسانده باشد و در V.A.T.S به سر او شلیک کنید احتمال زیادی دارد که تیر شما خطار برود و Ghoul شما را دو تکه کند. در عوض به میان تنه شلیک کنید تا از شما فاصله بگیرد.

اما V.A.T.S فقط برای شلیک نیست. شاید در برخی درگیری ها اصلا متوجه نشوید از کدام سمت به شما شلیک می شود. این سیستم را فعال کنید تا مکان دقیق دشمن به شما نشان داده شود.

Commonwealth هم پر است از مین ها و بمب ها که اگر پا روی آن ها بگذارید فورا منفجر می شوید. همان طور که حدث می زنید، در V.A.T.S این بمب ها هم به شما نمایش داده می شوند! به سمت شما نارنجک پرتاب می شود؟ اصلا نیازی نیست که فرار کنید. V.A.T.S را فعال کنید و آن را نشانه بگیرید تا در دست خود دشمن منفجر شود! البته اگر تیرتان خطا رفت که احتمال زیادی هم دارد، حالا باید دم تان را روی کول بگذارید و فرار کنید.

اسلحه های خود را مدیریت کنید

falloutsmall6101

تنوع سلاح، چه سرد و چه گرم در فال آوت 4 فوق العاده است. اما اصلا نیازی ندارید که از هر نوع سلاح یکی را با خود داشته باشید. از همان ابتدا سبک بازی خود را مشخص کنید، می خواهید مخفی کاری بروید یا به دل دشمن بزنید؟ سلاح های اتوماتیک را ترجیح می دهید یا نیمه اتومات؟ سلاح های دور برد بیشتر مورد علاقه شما هستند یا نزدیک برد؟

تمام این عوامل را در نظر بگیرید و سلاح هایی را انتخاب کنید که مناسب شیوه بازی شما هستند. اگر دوست دارید یک پایگاه را به صورت مخفی از فاصله زیاد خالی کنید نیاز به یک تک تیرانداز با صدا خفه کن دارید. و اگر دوست دارید با شلیک به دشمنان آن ها را تکه تکه کنید شاتگان کار شما را راه می اندازد.

سلاح مورد نظرتان را پیدا نمی کنید؟ فال آوت 4 دارای یکی از بهترین سیستم های تغییر و ویرایش سلاح است. می توانید از یک رایفل اتومات، یک تک تیرانداز درست کنید. حتی ابتدایی ترین اسلحه ها هم دارای گزینه های فراوانی برای تغییر در ساختارشان هستند.

اسلحه هایی که لوت می کنید را دور نریزید، آن ها را در یک جعبه یا صندوق نگه دارید و هر وقت فرصتش را داشتید آن ها را به ایستگاه های تغییر سلاح ببرید و با دادن تغییرات لازم سلاح دلخواه خود را بسازید.

سلاح های سرد را دست کم نگیرید

bat

شاید با وجود تمام اسلحه های گرم متنوع، سلاح سرد کمی بی مصرف به نظر برسند. اما به یاد داشته باشید که تیر و مهمات در فال آوت نایاب است و بسیاری از دشمنان هم سلاحی ندارد و در عوض به سمت شما هجوم می آورند.

گاهی اوقات لازم است به یک جنگ جوی دلاور تبدیل شوید. یک چوب بیسبال تیغ دار یا باتون الکتریکی که ساخت آن ها چندان هم سخت نیست بردارید و در درگیری های فضا بسته یا در مقابل دشمنان بدون سلاح از آن ها استفاده کنید. برای مخفی کاری حتما لازم نیست یک کلت با صدا خفه کن داشته باشید، یک ضربه با چاقو هم کار دشمنان را می سازد. این گونه، هم گیم پلی و مبارزات بازی تا حد خوبی برای تان متنوع شود و هم در مصرف مهمات صرفه جویی می کنید.

مراقب باطری Power Armor ها باشید

fallout_4-1152x652

Power Armor ها، یکی از نماد های فال آوت، دیگر مانند قبل یک زره برای پوشیدن مانند سایر زره ها نیستند، بلکه نوعی وسیله نقلیه هستند. برای حفظ بالانس بازی، بتسدا برای این زره ها یک نوع انرژی در نظر گرفته که مانند باطری کار می کنند.

این باطری ها به سرعت خالی می شوند و شما اصلا دوست ندارید که درست وسط یک ماموریت مهم این اتفاق بیفتد. پاور آرمورها را برای ماموریت های مهم تر و سخت تر نگه دارید و بی جهت انرژی آن ها را تمام نکنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • unes
    unes | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

    آقا من چجوری دونه گیر بیارم واسخ غذا

  • ابراهیم فندق چی
    ابراهیم فندق چی | ۷ آذر ۱۳۹۴

    واقعا این بازی آموزنده و مفید هست .،
    خسوسا واسه جوانان عزیز این مرز و بود که هی میگن کار نیست پول نیست زندگیمون فلانه بیسانه ..

    نگاه کنید ببینید ایشون چگونه از پس زندگیش تو اون شرایط بد و خشن بر اومده ؟!..
    این عزیز هر روز که از خب بیدار میشه ممکنه آخرین روز زندگیش باشه ، مجبوره حتی موقع توالت رفتن هم با خودش شاتگان و قداره ببره ، زیرا ممکنه وسط کار یکی بپره تو بخاد بکشتش.. و چه مردن زشتیست اینگونه مردن ..

    به هر حال بسیار نکات آموزنده ای داره این بازی ، همش در باره تلاش برای به زور زنده موندن و امید واهی واسه فردای خیالی که هیچوقت نمیاد و درست شدن زندگیش که هرگز درست نخواهد شد و همت والای ایشان در مواجهه با مشکلات و تهدیدها که همواره توشون شکست میخوره و سقت میشه اما امیدشو از دست نمیده هیچوقت و مدام در حال تکاپو در جهت رسیدن به آرامشی که صد سال سیاه نمیرسه هست .

    کاش یکم یاد میگرفتین شماها هم.. نه فقط زرتی تمومش کنید برید سراغ بازی بعدی.

    • Ye bande khoda
      Ye bande khoda | ۸ آذر ۱۳۹۴

      اقا قیاس مع الفارق میکنی...

  • محسن
    محسن | ۷ آذر ۱۳۹۴

    خيلي عالي بود. لطفاً قسمتهاي ديگه رو هم هر چه زودتر قرار بديد. با تشكر

مطالب پیشنهادی