ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در کشور هند جایگاهی ندارد

جدیدترین گزارش موسسه آماری IDC از وضعیت فروش موبایل در کشور هند منتشر شده که شامل خبرهای جالبی است. در چارت و گزارشاتی که از سوی این موسسه ارائه گشته، تقریبا نمی توان نامی از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۴ آذر ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۰

جدیدترین گزارش موسسه آماری IDC از وضعیت فروش موبایل در کشور هند منتشر شده که شامل خبرهای جالبی است.

در چارت و گزارشاتی که از سوی این موسسه ارائه گشته، تقریبا نمی توان نامی از اپل و آیفون هایش دید. در واقع سهم اپل در این کشور به حدی ناچیز است که در رتبه هجدهمین فروشنده تلفن همراه جای گرفته و سهمی تنها برابر با ۰.۹ درصد از فروش موبایل در هند را در اختیار دارد. این در حالیست که سامسونگ با ۲۴ درصد پیشتاز این بازار بوده و با ارائه موبایل های ارزان قیمت و پشتیبانی کننده از نسل چهارم شبکه های مخابراتی همانند گلکسی گرند پرایم یا گلکسی J2، توانسته نظر کاربران هندی را به خود جلب نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال جاری کابران کشور مورد بحث واکنش های بسیار مثبتی نسبت به موبایل های برخوردار از فناوری 4G نشان داده اند. همانگونه که در آمارهای موسسه IDC آمده، فروش تلفن های هوشمند دارای تکنولوژی مورد بحث در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ سه برابر شده است.

البته هنوز هندی ها به یک سری از موبایل ها علاقه ای ویژه دارند؛ تلفن های هوشمندی که از برچسب اقتصادی برخوردار هستند و می توان آنها را با قیمت ۱۵۰ دلار یا کمتر خریداری کرد.

prAP40636015-F-1.0-w600

در حال حاضر به نظر می رسد که فروش جهانی تلفن هوشمند در بسیاری از بازارها رو به کاهش می رود اما با این حال، کشور هند برای بسیاری از شرکت ها بخصوص اپل یک بازار کاملا کشف نشده است. در دوره سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ آمار فروش اسمارت فون ها به نسبت مقطع زمانی مشابه در سال ۲۰۱۴ با رشدی ۲۱.۴ درصدی همراه بوده است.

درآمد بیشتر کاربران علاقمند به دنیای تکنولوژی در کشور یاد شده به حدی نیست که بتوانند از پس خرید تلفن های همراه لوکسی همچون گلکسی های برتر یا آیفون برآیند و از آن جایی که اپل صرفا تلفن همراه گران قیمت تولید می کند، تا کنون نتوانسته در بازار کشور هند حضوری مستمر و در خور داشته باشد.

در ماه سپتامبر، هنگامی که نخست وزیر هند در بازدید از سیلیکون ولی با «تیم کوک» هم دیداری داشت، به او پیشنهاد داد تا برای ارائه ارزان تر آیفون در کشورش، اقدام به ساخت کارخانه ای در آنجا نموده تا به همین شکل، توسط کاهش هزینه ها بتواند موبایل هایش را به کاربران هندی بیشتری بفروشد. این در واقع همان راهکاری است که از سوی کمپانی چینی لنوو اکنون در حال انجام است. باید دید در آینده راهکار اپل برای حضور پر رنگ تر در هند چه خواهد بود.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Ali
    Ali | ۵ آذر ۱۳۹۴

    خوب معلومه که مردمشون از سطح سواد بالایی برخوردارن!
    اپل مگه چند درصد فروش کل گوشی های همراه رو داره که باید 92 درصد سود فروش اونا بره تو جیبش؟
    فقط یه عده آدم متعصب روی برند می تونن همچین سودی رو توی جیب یه کمپانی وارد کنن!
    برای یه بارم که شده وقتی میخواید چیزی بخرید برند رو توی اولویت آخرتون قرار بدید!
    والا الان دیگه گوشی های اندرویدی از لحاظ سخت افزاری خیلی قوی تر از آیفون شدن و نیاز همه رو با هزینه ی کمتر برطرف می کنن. من نمیفهمم چرا یه نفر باید فقط واسه پز دادن انقدر پول هزینه کنه!

    • محمدحسین
      محمدحسین | ۵ آذر ۱۳۹۴

      همینطوره.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی