ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Mate 8 از هوآوی معرفی شد؛ فبلتی با نمایشگر ۶ اینچی و مجهز به چیپست کایرین ۹۵۰ [به روز رسانی شد]

هوآوی این روزها در عرصه ی تلفن های هوشمند در میهن خودش یعنی کشور چین بدل به یک پیشتاز شده و در بازارهای جهانی هم رشد فروش و محبوبیتی بسیار سریع را تجربه می کند. ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۵ آذر ۱۳۹۴ | ۱۷:۴۵

هوآوی این روزها در عرصه ی تلفن های هوشمند در میهن خودش یعنی کشور چین بدل به یک پیشتاز شده و در بازارهای جهانی هم رشد فروش و محبوبیتی بسیار سریع را تجربه می کند.

این رشد با ارائه ی محصولی مشترک با گوگل، یعنی نکسوس ۶ پی، اکنون سرعتش بیش از هر زمان دیگری شده و البته کمپانی مورد بحث تلاش دارد با معرفی پرچمدارانی به روزتر و قوی تر در عرصه ی دیوایس های رده بالا که حاشیه سود بیشتری نیز به همراه دارند پر رنگ تر ظاهر شده و رفته رفته وارد بازی بزرگانی چون سامسونگ و اپل شود.

در همین راستا هوآوی حالا از اسمارت فونی جدید با عنوان Mate 8 پرده برداشته که به آخرین نسل از چیپست خانگی کایرین این برند مجهز بوده و اندروید مارشملو را نیز اجرا می کند.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

چینی ها ترجیح داده اند در مورد جزئیات اسمارت فون تازه شان قدری راز دار باشند و عرضه ی آن را فعلاً به شکل محدود در کشور خود آغاز نموده و طی برگزاری نمایشگاه CES 2016 محصول را به شکل جهانی و کامل معرفی نمایند.

Mate 8 به نمایشگری ۶ اینچی و تمام HD مجهز گشته که همانند نمایشگر نسخه ی پیشین این تلفن هوشمند توسط شیشه ۲.۵D و محافظ گوریلا گلس پوشانده شده است. صفحه نمایش مذکور حاشیه های بسیار اندکی داشته و نسبت بدنه به نمایشگر دیوایس نیز با رقم ۸۳ درصد برابری می کند. ضمناً‌ نباید از قلم انداخت که صفحه نمایش در مجموع شامل بهینه سازی هایی شده و اکنون تصاویر را با تنوع رنگی بسیار بهتر و دقیق تری نشان می دهد.

huawei-mate-8-press-x-3-840x705-w600

تلفن هوشمند مورد اشاره در بالا با بدنه ای فلزی در رنگ های طلایی، نقره ای، خاکستری و قهوه ای به تولید خواهد رسید و ظاهراً از نظر ضخامت نیز می توان آن را با میت اس ۷.۲ میلیمتری مورد قیاس قرار داد.

همانطوری که پیش از این در شایعات هم شنیده بودیم یک دایره ی بزرگ در پشت بدنه ی موبایل قرار دارد که نقش حسگر اثر انگشت را ایفا می کند و کمپانی سازنده می گوید این سنسور بسیار سریع تر و دقیق تر از چیزی است که قبلاً‌ در Mate 7 تجربه کرده بودیم.

در Mate 8 چیپست کایرین ۹۵۰ که در ابتدای ماه جاری معرفی شد با چهار هسته ی کورتکس A72 و چهار هسته ی کورتکس A53 وظایف پردازشی را بر عهده گرفته و پردازنده ی گرافیکی Mali-T880 هم حاضر است تا توانایی های محصول را دو چندان کند.

ناگفته نماند چیپست یاد شده بر اساس فناوری ۱۶ نانومتری FinFET به تولید رسیده و انتظار می رود از نظر کارایی و مصرف انرژی نسبت به کایرین ۹۳۰ که در سال گذشته مورد استفاده قرار می گرفت بسیار بهینه تر باشد. ضمناً در این سیستم-روی-چیپ شاهد حضور تراشه کمک پردازشی i5 نیز هستیم.

چیپ مذکور یا همان i5 می تواند برای پردازش های صوتی مدوام، مکان یابی و نقشه خوانی دقیق تر و... به کار بسته شود و در حین انجام چنین اموری که معمولاً همواره در پس زمینه رخ می دهند عملکرد باتری را بسیار بهینه سازد.

کایرین ۹۵۰ با یک پردازنده ی تصویر بسیار مطلوب نیز مجتمع شده که قادر است داده های دریافتی از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را به بهترین شکل سر و سامان دهد و در نهایت باید بگوییم این چیپست (کایرین ۹۵۰) باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی Mate 8 را به بهترین شکل مدیریت خواهد کرد.

huawei-mate-8-press-x-4-840x711-w600

همانطوری که در ابتدای مطلب ذکر شد دستاورد جدید هوآوی اندروید مارشملو را به همراه رابط کاربری به شدت سفارشی شده ی EMUI 4.0 اجرا خواهد کرد و برای تجربه کردنش نیز می بایست حداقل یک ماه دیگر که نمایشگاه CES برگزار می شود صبر کنیم. از یاد نبرید هوآوی پس از اچ تی سی دومین تولید کننده ای است که از دستگاهی مبتنی بر مارشملو پرده بر می دارد و در این دیوایس تعدادی ابزار سفارشی برای کنترل های صوتی، نظارت بر داده های ورودی و خروجی، بازیابی داده ها و... قرار داده.

عرضه ی Mate از امروز و با قیمتی در حدود ۶۰۰ دلار در چین آغاز خواهد شد اما برای آگاهی از قیمت و زمان ارائه جهانی اش لازم است فعلاً‌ قدری منتظر بمانیم.

در صورتیکه اطلاعات بیشتری از موبایل فوق الذکر منتشر شود این پست به روز رسانی خواهد شد.

به روز رسانی: بر اساس اطلاعات تکمیلی که اکنون در اختیار داریم می دانیم که فبلت Mate 8 دارای نمایشگری ۶ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن تمام HD است که تراکم پیکسلی برابر با ۳۶۷ppi را فراهم می آورد. در قسمت پشتی این محصول دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی (بهره مند از سنسور IMX298 سونی و اندازه پیکسل های ۱.۱۲ میکرونی) جای گرفته که لرزشگیر اپتیکال سه محوره داشته و از گشودگی دهانه لنز f/2.0 برخوردار است، ضمناً دروبین جلویی نیز ۸ مگاپیکسلی بوده و گشودگی دهانه لنز f/2.4 دارد.

Mate 8 در سه نسخه به دست کاربران خواهد رسید که تمامی مشخصه های آنها یکسان بوده و فقط میزان حافظه ی رم و حافظه ی داخلی شان فرق می کند. بر همین اساس کاربران چینی می توانند نسخه ی دارای ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ی داخلی را به قیمت ۴۷۰ دلار خریداری کنند و مدل مجهز به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی داخلی نیز ۵۸۰ دلار ارزش گذاری شده. نمونه ی دیگری نیز وجود دارد که از ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی داخلی بهره می برد و خریدش نیز هزینه ای ۶۹۰ دلاری در پی دارد.

فراموش نکنید قیمت های ذکر شده برای چین معتبر هستند و احتمالاً محصول در بازارهای جهانی قدری گران تر عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • بنده خدا
    بنده خدا | ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

    بابا شما مشخرش را درآوردید بنده خدا نظرش را گفته چیکار داری به شجر نامه ش و... واقعا که متاسفم براتون چقدر به همدیگر مخصوصا به این آقای جمالی محترم انگ زدید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی