ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت «فیت بیت» به خاطر عدم کارایی دو محصول خود با شکایت قضایی رو به رو شده است

تولید کننده ی گجت های پوشیدنی، «فیت بیت» (Fitbit) دیروز و درست پس از معرفی دیوایس تازه اش در نمایشگاه CES 2016 با یک شکایت قضایی رو به رو شده است. در این شکایت که ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۷ دی ۱۳۹۴ | ۰۴:۱۵

تولید کننده ی گجت های پوشیدنی، «فیت بیت» (Fitbit) دیروز و درست پس از معرفی دیوایس تازه اش در نمایشگاه CES 2016 با یک شکایت قضایی رو به رو شده است. در این شکایت که از جانب مشتریانی ساکن در کالیفرنیا، کلورادو و ویسکانسین صورت پذیرفته گفته شده دو محصول این شرکت با نام های «Charge HR» و «Surge» در مانیتور کردن فعالیت های جسمانی و وضعیت ضربان قلب افراد دچار خطاهایی واضح و چشم گیر هستند.

شاکیان می گویند فیت بیت در تبلیغات خود به شکل گسترده روی دقت فناوری سنجش ضربان قلب محصولاتش مانور کرده در حالیکه این تکنولوژی کارایی دقیقی نداشته و نمی تواند همه ی تپش ها را بشمارد. یکی دیگر از شکایت کنندگان نیز با صراحت اظهار داشته او Charge HR را تنها به این دلیل خریده تا در حین تمرینات ورزشی به صورتی دقیق از وضعیت ضربان قلب خود آگاه شود، ولی تجربه ی وی نشان می دهد که این محصول ضریب خطای بالایی دارد. او می افزاید هنگامی که خواسته دیوایس را به فیت بیت بازگردانده و پولش را پس بگیرد با پاسخ منفی تولید کننده مواجه گشته.

گفتنی است که شرکت مورد بحث اولین باری نیست که با چنین شکایت هایی رو به رو می شود، در سال ۲۰۱۴ نیز تعدادی از مشتریان این کمپانی به خاطر مشکلات پوستی که توسط دستگاه دیگری برای آنها پدید آمده بود به دادگاه اظهار گلایه کردند.

دیوایس مورد اشاره «فیت بیت فورس» نام داشت و در نهایت شرکت سازنده تصمیم گرفت آن را از بازار جمع آوری نماید. اندکی بعد این برند گجتی مشابه را با نام «Charge» مجدداً رونمایی و فروش اش را آغاز کرد؛ ضمناً آنها به عموم خاطر نشان ساختند که مواد به کار رفته در بدنه ی محصول جدید را نیز به دقت در آزمایشگاه مورد آزمایش و بررسی قرار داده اند.

در شکایت کنونی مدعیان خواهان آن هستند که فیت بیت نسبت به خطای صورت گرفته پاسخگو بوده و در عین حال زیان مالی که به افراد وارد شده است نیز به نحوی جبران گردد. فیت بیت در پاسخی رسمی گفته بعید می داند این شکایت پایه و اساس چندان مستحکمی داشته باشد و این برند از فناوری سنجش ضربان قلب خود دفاع خواهد کرد.

کمپانی مذکور اظهار داشته تکنولوژی مورد گلایه اش با نام «PurePulse»، عملکردی بسیار دقیق تر از دستگاه های کاردیو در باشگاه های بدن سازی دارد و ضربان قلب را با دقتی به مراتب بالاتر می سنجد. فیت بیت یادآور می شود نباید از محصولات شان در زمینه های پزشکی استفاده گردد و در صورت رخ دادن چنین موضوع آنها پاسخگوی خطاهای جزئی احتمالی نخواهند بود.

هفته ای که در حال گذر از آن هستیم برای فیبت بیت هفته ای پر از ناکامی بوده است. محصول جدید این شرکت در CES 2016 با استقبالی نه چندان گرم مواجه شد و سهام آنها نیز افتی ۱۸ درصدی را تجربه کرد.

افت ارزش سهام و عدم استقبال گرم از دیوایس جدید تا حدی از این موضوع ناشی می شود که ساعت هوشمند تازه رونمایی شده فیت بیت به باور بسیاری قصد رقابت مستقیم با اپل واچ را دارد، هر چند کمپانی یاد شده Blaze (ساعت هوشمند جدید فیت بیت) را رقیب اسمارت واچ اهالی کوپرتینو نمی داند زیرا برای این دیوایس اپلیکیشن شخص ثالثی توسعه داده نشده و به اپلیکیشن های شرکت سازنده اش محدود است.

ضمناً ساعت مذکور با پلتفرم های موبایلی مختلفی سازگاری دارد و اپل واچ تنها با سیستم عامل iOS قابل بهره گیری است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • erfan
    erfan | ۱۷ دی ۱۳۹۴

    اوایل فرصت میشد بخونم پستا رو چون هم کم بود هم عالی..الان تعداد پستا خیلی زیاد شده فرصت نمیشه همشون رو خوند..حیف

مطالب پیشنهادی