ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برای نخستین بار چینی ها ماژول اپتیکال دوربین سری گلکسی اس سامسونگ را ساختند

کمپانی های چینی علی رغم اینکه میزان بسیار بالایی از تولید جهانی محصولات را در اختیار دارند، ولی معمولاً به ساخت کالاهای ارزان قیمت و یا کم کیفیت شناخته می شوند. در حالی که اخیراً ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

کمپانی های چینی علی رغم اینکه میزان بسیار بالایی از تولید جهانی محصولات را در اختیار دارند، ولی معمولاً به ساخت کالاهای ارزان قیمت و یا کم کیفیت شناخته می شوند. در حالی که اخیراً مشخص شده سامسونگ ساخت ماژول های اپتیکال مربوط به دوربین موبایل های سری گلکسی اس 9 را به کمپانی چینی واگذار کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری کره ای ET News، سامسونگ ساخت قطعات اپتیکال دوربین جلویی موبایل های پرچمدار جدید خود را به کمپانی چینی «Sunny Optical» سپرده؛ شرکتی که تا پیش از این برای موبایل های اقتصادی و میان رده قطعات مذکور را تولید می کرد.

در این صورت می توان گفت که کمپانی های چینی پیشرفت مهمی در زمینه تولید ماژول های اپتیکال کرده اند؛ ماژول هایی که نسبت به بسیاری از قطعات تشکیل دهنده موبایل ها پیچیدگی بیشتری در فرایند تولید دارند.

به این ترتیب این اولین بار است که قطعات اپتیکال ساخته شده توسط Sunny Optical در یک تلفن هوشمند پرچمدار تعبیه می شود. این کمپانی، لنز، قطعات تشکیل دهنده دوربین، میکروسکوپ و تجهیزات اندازه گیری را تولید می کند و اکنون بزرگترین سازنده قطعات اپتیکال در چین محسوب می شود و قطعات خود را به سازندگان تلفن هوشمند متعددی در این کشور ارائه می کند.

پیش از این سامسونگ قطعات لنز مورد نیاز برای دوربین موبایل های پرچمدار خود را از کمپانی های کره ای نظیر کولِن، سِکونیکس و سامسونگ الکترومکانیک تهیه می کرد. به نظر می رسد تصمیم کمپانی کره ای مورد بحث برای سپردن تولید این قطعات به کمپانی های چینی ناشی از اعتماد بیش از پیش به تولید کننده های چینی باشد.

قبلاً شرکت های تأمین کننده کره ای به واسطه کیفیت برتر خود قادر به رقابت با تولیدات ارزان قیمت ولی با کیفیت پایین تر چینی بودند، ولی به نظر می رسد در پی افزایش کیفیت قطعات تولید شده توسط کمپانی های چینی، شرکت های کره ای با رقبای جدیدی مواجه شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی