ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عدم انجام معاملات خودرو با وکالت‌نامه
خودرو

توصیه پلیس به عدم هرگونه معامله خودرو با وکالت‌نامه

معامله خودرو با وکالت‌نامه مشکلات و دردسرهای متعددی به همراه دارد. پلیس راهور بر عدم انجام معاملات خودرو با وکالت‌نامه تاکید داشته و به هموطنان توصیه می‌کند تا هرگونه خرید و فروش خودرو را طبق ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

معامله خودرو با وکالت‌نامه مشکلات و دردسرهای متعددی به همراه دارد. پلیس راهور بر عدم انجام معاملات خودرو با وکالت‌نامه تاکید داشته و به هموطنان توصیه می‌کند تا هرگونه خرید و فروش خودرو را طبق روال معمول و بدون وکالت‌نامه انجام دهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

معامله خودرو با وکالت‌نا‌مه دارای مزایای اندک و معایب متعددی است. اول از همه باید به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی و پرداخت هزینه لازم جهت صدور وکالت‌نامه اشاره کرد. در ضمن، اعتبار وکالت‌نامه‌ها همیشگی نیست و در مدت‌زمان خاصی به پایان می‌رسد. همچنین طبق قانون در صورت فوت یکی از طرفین، وکالت‌نامه از اعتبار ساقط می‌شود.

از این گذشته، زمانی که خودرو به صورت وکالتی به فروش می‌رسد، خریدار با پلاکی تردد می‌کند که هنوز به نام مالک قبلی است. بنابراین هرگونه تخلف به پای مالک قبلی نوشته می‌شود.

باید خاطرنشان کرد که در معاملات وکالتی، نقش پلیس راهور در بازرسی خودرو حذف شده و در نتیجه نمی‌توان به اصالت و کیفیت خودرو اعتماد کرد. 

بنابراین بهتر است طبق توصیه پلیس راهور و به منظور جلوگیری از مسائل و مشکلات احتمالی آینده، عدم انجام معاملات خودرو با وکالت‌نامه را ملاک قرار داده و طبق روال قانونی مراحل را طی کرد. معامله امن خودرو شامل تنظیم مبایعه‌نامه و مراجعه به مراکز تعویض پلاک می‌شود و علیرغم وقت‌گیر بودن، ارزش قانونی بیشتری دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی