ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: Microsoft Surface Pro 4

بیل گیتس در کتاب «مسیر پیش رو» توضیح می دهد که موفقیت به معنای شکست ناپذیر بودن نیست، در نتیجه حتی کامیپوترهای شخصی ویندوزی هم ممکن است روزی را تجربه کنند که در آن دیگر کاربرد چندانی نداشته و ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۹ آبان ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰

بیل گیتس در کتاب «مسیر پیش رو» توضیح می دهد که موفقیت به معنای شکست ناپذیر بودن نیست، در نتیجه حتی کامیپوترهای شخصی ویندوزی هم ممکن است روزی را تجربه کنند که در آن دیگر کاربرد چندانی نداشته و جایگاه بسیار موفق خود را از دست داده اند.

نشانه های آغاز چنین دورانی از هم اکنون مشاهده می شود و افزایش امکانات ابزارهای موبایل باعث شده کاربران نیاز و رغبت کمتری نسبت به خرید کامپیوترهای شخصی داشته باشند.

اکنون دیگر ارائه سیستم عامل به تنهایی موفقیت مایکروسافت را تضمین نمی کند و این شرکت برای حفظ موقعیت خود در بازار، به ابزارهای موبایل جذابی نیاز دارد که یک تجربه کاربری مناسب از پلتفرم ویندوز را در اختیار کاربران قرار دهد.

در این میان تولید کنندگان سوم شخص هم بر خلاف حوزه کامپیوترهای شخصی، دیگر چندان قابل اتکا نیستند و هنوز، ابزار مناسبی برای نسخه موبایل ویندوز عرضه نکرده اند که موفقیت این پلتفرم را تضمین کند.

طراحی سخت افزار در کنار نرم افزار البته آنقدر مواهب دارد که رقبایی مثل اپل را به موقعیت فعلی رسانده و گوگل را نیز متقاعد ساخته شرکای متعدد تولید کننده ابزارهای سری نکسوس را کنار گذاشته و طراحی تبلت Pixel C را خود از پایه بر عهده گیرد.

این در حالی است که مایکروسافت سابقه چندان مناسبی در این زمینه ندارد و تلاش های پیشین شرکت ساکن ردموند برای حضور در بازارهای جدید عموماً با شکست مواجه شده اند.

نخستین تبلت سرفس به ویندوز RT مجهز بود و در نتیجه تجربه کاربری مناسبی ارائه نمی کرد، اولین نسخه سرفس پرو دستگاه زمختی بود که از مشکلات مختلف رنج می برد و سرفس پرو ۲ هرچند ایرادهای کمتری داشت، اما در نهایت باز هم محصول چندان جذابی به شمار نمی رفت.

مایکروسافت اما سال گذشته با سرفس پرو ۳ نشان داد این بار دیگر بی مهابا به میدان وارد نشده و می خواهد یک ابزار موبایل مناسب مبتنی بر پلتفرم ویندوز را در اختیار کاربران قرار دهد.

امسال نیز شرکت ساکن ردموند سرفس پرو ۴ را عرضه کرده که هرچند از نظر ظاهر تفاوت چندانی با نسل پیشین ندارد، اما از پیشرفت های متنوع در باطن برخوردار است و برخی مشکلات نسل پیشین نیز در آن مرتفع شده اند.

تبلت هیبریدی مایکروسافت حالا دیگر می تواند از ویندوز ۱۰ نیز بهره مند گردد، نسخه ای که بهینه ترین، برای استفاده روی ابزارهای موبایل به شمار می رود.

با بررسی دیجیاتو از Surface Pro 4 همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به آخرین تلاش مایکروسافت برای گذار از سرزمین کامپیوترهای دسکتاپ، به دنیای ابزارهای موبایل.

طراحی

SurFacepro4 (55)

اگر تبلت های سری سرفس را کنار یکدیگر قرار دهید تفاوت های ظاهری ناچیز هستند و در نگاه اول تشخیص مدل ها از یکدیگر دشوار است، اما روند بهبود و حرکت به سمت بلوغ طراحی در همه مدل ها مشاهده می شود.

نخستین مدل های سرفس پرو ۱۳ میلی متر ضخامت داشتند، این میزان در سرفس پرو ۳ به ۹.۱ میلی متر رسید و حالا، جدیدترین تبلت مایکروسافت ۸.۴ میلی متر ضخامت دارد، رقمی که بخشی از آن به لطف پیشرفت های فناوری PixelSense و کاهش قطر نمایشگر فراهم آمده است.

هرچند این رقم در مقایسه با تبلت های باریک اندرویدی چندان دلپذیر به نظر نمی رسد، اما باید توجه داشته باشید در سرفس پرو ۴ از چیپست های موبایل استفاده نشده و این محصول به آخرین نسل از پردازنده های اینتل مجهز است.

SurFacepro4 (44)

اندازه نمایشگر نیز مورد دیگری است که در نسل جدید بهبود یافته و از ۱۲ به ۱۲.۳ اینچ رسیده، آن هم با وجود اینکه ابعاد دستگاه تقریباً روی ۲۹۲ در ۲۰۱ میلی متر ثابت مانده است.

مایکروسافت برای محقق کردن این موضوع دکمه خازنی با لوگوی ویندوز را از حاشیه کنار دستگاه حذف کرده و فضای آن را به صفحه نمایش اختصاص داده است، موردی که پس از بازگشت دکمه استارت به ویندوز ۱۰ امکان پذیر شده است.

SurFacepro4 (58)

وزن محصول نیز کاهش یافته و به ۷۸۶ گرم (۱ کیلو با TypeCover) رسیده و در نتیجه باز هم نام سرفس پرو در زمره سبک ترین لپ تاپ هایی قرار می گیرد که می توان در بازار تهیه کرد.

سرفس پرو ۴ مثل نسل پیشین از یک پایه در پشت بدنه برخوردار است که با استفاده از آن می توانید دستگاه را مثل لپ تاپ روی پای خود قرار دهید.

SurFacepro4 (56)

زاویه این پایه بین ۲۲ تا ۱۵۰ درجه قابل تنظیم است، اما لازم است بدانید در نهایت، هنگام استفاده از سرفس پرو ۴ به این شکل، احساس راحتی و تعادل یک لپ تاپ واقعی را تجربه نخواهید کرد.

هنگام استفاده به شکل تبلت هم باید در نظر داشته باشید که در نهایت با یک ابزار ۱۲ اینچی مواجه هستید که در زمان طراحی، قابلیتی مثل مطالعه یک دستی در تخت خواب برای آن در نظر گرفته نشده است.

SurFacepro4 (53)

لمس بدنه منیزیومی دستگاه حس مطلوبی دارد و دیگر موارد نیز مثل گذشته هستند؛ دکمه های صدا و power در سمت راست بدنه روی نوار کناری حضور دارند که در صورت اتصال به کیبورد به سمت بالا قرار خواهند گرفت.

در پایین درگاه های Mini-Display Port و USB مشاهده می شوند که پس از اتصال کیبورد در سمت راست دستگاه قرار خواهند گرفت و در سوی دیگر درگاه هدفون/میکروفون قرار گرفته است.

SurFacepro4 (36)

در صورت نیاز به افزایش ظرفیت داخلی دستگاه نیز می توانید درگاه MicroSD پشت بدنه را مورد استفاده قرار دهید.

در مجموع می توان گفت هرچند طراحی زیبای سرفس پرو ۴ از نظر ظاهری تفاوت چشمگیری با نسخه پیشین ندارد، اما بهبودهای انجام شده در عمل موثر هستند و تجربه کاربری مطلوب تری را رقم می زنند.

SurFacepro4 (40)

برای مقایسه با محصولات دیگر هم لازم است ابتدا موضع خود را مشخص کنید، سرفس پرو ۴ در مقایسه با تبلت های مبتنی بر اندروید و iOS (حتی iPad Pro سیزده اینچی) دستگاه زمخت و سنگینی به حساب می آید که برای حمل آن لازم است دلایل منطقی و نیاز های خاص داشته باشید (مثل سخت افزار قوی تر از معمول یا نرم افزارهای پلتفرم ویندوز).

اما در مقایسه با لپ تاپ های ویندوزی، سرفس پرو ۴ یک محصول بسیار قابل حمل به شمار می آید و کمتر رقیبی پیدا می شود که از این نظر بهتر باشد، هرچند برای محقق شدن این خصوصیت، راحتی استفاده از دستگاه به شکل لپ تاپ تاحدی تحت تاثیر قرار گرفته است.

نمایشگر و قلم

SurFacepro4 (47)

مایکروسافت در کنار افزایش اندازه نمایشگر سرفس پرو ۴ به ۱۲.۳ اینچ، رزولوشن را نیز تا ۱۸۲۴ در ۲۷۳۶ یا همان 3K بالا برده که از رزولوشن نمایشگر رتینای مک بوک ۱۳ اینچی نیز بالاتر است.

سازنده در این محصول تراکم پیکسل های نمایشگر را نسبت به نسل پیشین ۶۰ درصد بالا برده و به ۲۶۷ پیکسل در هر اینچ رسانده که به شکل قابل توجهی از MacBook Air ۱۳ اینچی بالاتر است و البته با iPad Pro برابری می کند.

تراکم پیکسل های نمایشگر این محصول ضمناً با Surface Book برابر است و مایکروسافت اعتقاد دارد چنین رقمی با توجه به فاصله معمول کاربر از صفحه نمایش لپ تاپ، مناسب ترین به شمار می آید.

SurFacepro4 (46)

در عمل هم صفحه نمایش سرفس پرو ۴ از کیفیت بسیار مناسبی برای مطالعه، مرور وب و مشاهده ویدیو و عکس برخوردار است و تجربه کاربری مطلوبی را در این زمینه برای کاربر فراهم می آورد.

البته باید توجه داشته باشید رزولوشن نامعمول این دستگاه نسبت تصویر ۳:۲ را ارائه می کند که هرچند برای مطالعه فایل های PDF بسیار مناسب است، اما از سوی دیگر هنگام تماشای ویدیوهای عریض بخشی از فضای نمایشگر بی استفاده مانده و کادر سیاه را در بالا و پایین تصویر مشاهده خواهید کرد.

SurFacepro4 (13)

سرفس پرو ۴ همچنین به لطف فناوری PixleSense، از باریک ترین نمایشگر مجهز به گوریلا گلس ۴ برخوردار است. سازنده این تکنولوژی را جایگزین ClearType کرده و نمایشگر با کمک آن علاوه بر باریک تر شدن، قادر است بین تماس انگشت کاربر و قلم استایلوس تمایز قائل گردد.

قلم سرفس پرو ۳ بر خلاف فناوری مرسوم Wacom، بر مبنای تکنولوژی N-Trig ساخته شده بود و در نتیجه نسبت به نمونه های موجود، عملکرد ضعیف تر و مصرف باتری بالاتری داشت.

SurFacepro4 (57)

حالا مایکروسافت در سرفس پرو ۴ قلم جدیدی ارائه کرده که ۱۰۲۴ سطح مختلف فشار را تشخیص می دهد، باتری آن یکسال عمر می کند و به لطف پردازنده جدید، میزان تاخیر آن نیز ناچیز است.

این قلم البته تاحدی از خطای پارالکس رنج می برد و تاخیر آن نیز از تبلت های مخصوص طراحی بیشتر است، اما در عوض ۴ نوک قابل تعویض با اندازه های مختلف برای آن ارائه شده که کاربر می تواند هر یک را بر اساس نیاز خود مورد استفاده قرار دهد.

SurFacepro4 (59)

مایکروسافت در قلم جدید دکمه های پایین را نیز یکی کرده و حالا با کلیک یا دبل کلیک روی دکمه پایینی یا بالایی، می توانید به عملکردهایی مثل پاک کن، کورتانا، وان نوت و اسکرین شات دسترسی داشته باشید.

محل اتصال قلم اما تغییری نکرده و مثل سابق می توانید آن را با استفاده از آهنرباهای تعبیه شده، روی کناره های دستگاه قرار دهید.

SurFacepro4 (27)

در مجموع می توان گفت نمایشگر و قلم سرفس پرو ۴ به شکل قابل توجهی نسبت به نسل پیشین پیشرفت کرده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند که می تواند نیاز های بالاتر از سطح متوسط کاربران را نیز مرتفع نماید.

کیبورد

SurFacepro4 (20)

تغییرات نمایشگر و قلم سرفس پرو ۴ در مقابل بهبودهای TypeCover یا کیبورد دستگاه (که البته باز هم باید جداگانه خریداری شود) ناچیز به شمار می آیند.

در طراحی جدید این کیبورد ارتفاع دکمه ها بیشتر شده، فضای بیشتری بین آنها وجود دارد و ظاهر و عملکرد صفحه کلید در مجموع به یک لپ تاپ واقعی شباهت زیادی پیدا کرده است.

این موضوع علاوه بر راحتی بیشتر، موجب شده تجربه تایپ با سرفس پرو جدید به شکل قابل توجهی بهبود یافته و به یک لپ تاپ واقعی هرچه نزدیک تر گردد.

SurFacepro4 (31)

ترک پد شیشه ای دستگاه نیز تا ۵ نقطه لمس را تشخیص می دهد، اندازه آن ۴۰ درصد بزرگتر شده و سازنده می گوید دقیق ترین مدلی به شمار می رود که تاکنون تولید کرده است.

هرچند این سخن حقیقت دارد و بدون تردید ترک پد تایپ کاور جدید از دقت بسیار مناسبی برخوردار است، اما با این حال نمی توان آن را با رقبایی مثل مک بوک های اپل مقایسه کرد که بهترین عملکرد را در این حوزه ارائه می کنند.

SurFacepro4 (7)

مایکروسافت ضمناً یک نسخه مجهز به حسگر اثر انگشت از این کیبورد را نیز ارائه کرده که دقت بالایی دارد و با استفاده از آن، ورود به محیط ویندوز از لحظه خاموش بودن نمایشگر تنها کمتر از ۲ ثانیه زمان می برد.

SurFacepro4 (5)

تایپ کاور جدید مایکروسافت با قیمت ۱۳۰ دلار برای نسخه معمولی و ۱۶۰ دلار برای مدل مجهز به حسگر اثر انگشت قابل تهیه است و از سرفس پرو ۳ نیز پشتیبانی می کند.

SurFacepro4 (42)

هرچند حسگر اثر انگشت عمدتاً برای لاگین کردن به ویندوز استفاده می شود و هنوز کاربرد چندانی ندارد که پرداخت هزینه مدل گرانتر را توجیه کند، اما نسخه معمولی کیفیت بسیار مناسبی دارد و با توجه به قابلیت هایی که به دستگاه اضافه می کند، توصیه می کنیم حتماً تهیه آن را مد نظر داشته باشید.

عملکرد و عمر باتری

SurFacepro4 (60)

مایکروسافت یکی از نخستین شرکت هایی بود که در سرفس پرو ۳ از پردازنده های سری Haswell استفاده کرده بود و حالا سرفس پرو ۴ نیز در زمره نخستین محصولاتی به شمار می رود که از پردازنده های نسل جدید اینتل یعنی Skylake برخوردار است.

این محصول با پردازنده های Core i5، Core i7 و Core M و رم های ۴، ۸ یا ۱۶ گیگابایت قابل تهیه است.

نسخه ای که در اختیار ما قرار داشت یک مدل میانی به حساب می آید که از پردازنده i5 با قدرت ۲.۴ گیگاهرتز (قابل افزایش تا ۳ گیگاهرتز) و ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می برد.

SurFacepro4 (23)

عملکرد سرفس پرو ۴ با تبلت های اندرویدی قابل مقایسه نیست و مایکروسافت می گوید این محصول را برای جایگزینی لپ تاپ های کاربران طراحی کرده، در نتیجه مستقیماً به بررسی امتیاز بنچمارک ها و مقایسه با اولترابوک های رقیب می پردازیم.

PC Mark یک ابزار بنچمارک گیری جامع است که عملکردهای دنیای واقعی را برای دستگاه شبیه سازی می کند و خصوصیات مختلف دستگاه از جمله قدرت پردازنده گرافیکی و رزولوشن نمایشگر در این بنچمارک تاثیر گذار هستند.

در ادامه می توانید امتیاز های کسب شده توسط سرفس پرو ۴ در نسخه های متفاوت PC Mark را مشاهده نمایید. نکته جالب توجه اینکه پردازنده i5 نسل ششم محصولی که در اختیار ما قرار داشت، از پردازنده i7 Broadwell موجود روی بسیاری از رقبا عملکرد مناسب تری دارد.

PCMark 8: Home امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است
PCMark 8: Home
PC Mark 8: Creative امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است
PC Mark 8: Creative
Screen Shot 2015-11-10 at 10.33.40 PM
PC Mark 8: Work
PCMark 7 امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد بهتر است
PCMark 7

Cinebench نیز بنچمارک دیگری است که نهایت توان پردازشی CPU را سنجش می کند و تعداد هسته های بیشتر تاثیر به سزایی در بهبود امتیاز آن خواهند داشت.

در این بنچمارک نیز بهبود پردازنده های اینتل در نسل ششم مشهود است و می توان گفت عملکرد سرفس پرو ۴ در مقایسه با مدل مشابه پیش از خود حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

Cinebench R15 امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد مناسب تر است
Cinebench R15 تک هسته ای
Cinebench R15 چند هسته ای - امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد مناسب تر است
Cinebench R15 چند هسته ای
Cinebench R11.5 تک هسته ای - امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد مناسب تر است
Cinebench R11.5 تک هسته ای
Cinebench R11.5 چند هسته ای - امتیاز بالاتر نشان دهنده عملکرد مناسب تر است
Cinebench R11.5 چند هسته ای

هرچند سرفس پرو ۴ در برخی تست ها ۲۵ درصد یا بیشتر از رقبایی مثل MacBook Air یا HP Spectre x360 سریع تر نشان می دهد، اما در مجموع می توان گفت این محصولات در دنیای واقعی قادر هستند تجربه نزدیکی از اکثر عملکردها ارائه کنند و تفاوت های آنها در نهایت بیش از توان پردازشی، به قیمت، امکانات و قابلیت ها باز می گردد.

برای مثال نسخه جدید مک بوک ایر در آزمایش ها برای پخش ویدیو تا ۱۲ ساعت را ثبت کرده است، در حالی که این میزان برای سرفس پرو به حدود ۸ ساعت می رسد.

SurFacepro4 (50)

هرچند این رقم با وجود افزایش اندازه و رزولوشن دستگاه و باریک تر شدن بدنه، از سرفس پرو ۳ بیشتر است، اما در مجموع می توان آن را با توجه به قیمتی که برای خرید محصول جدید مایکروسافت می پردازید، متوسط ارزیابی کرد.

از سوی دیگر اما اسپیکرهای استریو دستگاه در محل بسیار مناسبی از حاشیه نمایشگر قرار دارند و از کیفیت مناسبی بهره می برند.

هرچند بلندی صدای این اسپیکرها بیشترین در نوع خود نیست، اما آنقدری هست که لذت بردن از تماشای فیلم روی نمایشگر بزرگ سرفس پرو ۴ امکان پذیر گردد.

میزان تفکیک صدا نیز در سطح مناسبی قرار دارد و تنها نکته منفی در این بخش را می توان قدرت نه چندان بالای بیس در نظر گرفت.

در زمینه عملکرد گرافیکی نیز باید بگوییم که در نسخه های مختلف سرفس پرو ۴، از سه GPU مختلف استفاده شده است که همگی ساخت اینتل هستند؛ HD 515 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز برای مدل Core M، مدل HD 520 با فرکانس ۱ گیگاهرتز برای Core i5 (که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته است) و در نهایت Iris 540 برای Core i7 که از ۶۴ مگابایت حافظه eDRAM و ۴۸ واحد اجرایی (۲ برابر مدل های دیگر) برخوردار است و نهایت قدرت آن نیز به ۱.۰۵ گیگاهرتز می رسد.

سرفس پرو ۴ در این بخش هم تبلت های ویندوزی و اندرویدی را پشت سر می گذارد، در نتیجه به سراغ مقایسه امتیاز بنچمارک با نوت بوک های دیگر می رویم.

3DMark امکانات متنوعی برای بنچمارک گیری روی ویندوز ارائه می کند و عملکرد واحد پردازش گرافیکی را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.

بر اساس امتیاز های کسب شده توسط سرفس پرو ۴ می توان گفت عملکرد گرافیکی این محصول نسبت به گرافیک های نسل ۸ Broadwell در پردازش های سنگین حدود ۳۰ درصد بهبود یافته است، هرچند تفاوت در تست های سبک تر چندان چشمگیر نیست.

در مقایسه با گرافیک نسل ۷.۵ مورد استفاده در پردازنده Haswell سرفس پرو ۳ نیز افزایش کاملاً قابل توجه است و در برخی تست ها به حدود ۸۰ درصد می رسد.

Futuremark 3DMark (2013) Fire Strike
Futuremark 3DMark (2013) Fire Strike
Futuremark 3DMark (2013) Sky Diver
Futuremark 3DMark (2013) Sky Diver
Futuremark 3DMark (2013) Cloud Gate
Futuremark 3DMark (2013) Cloud Gate
Futuremark 3DMark (2013) Ice Storm Unlimited
Futuremark 3DMark (2013) Ice Storm Unlimited

در ادامه نیز امتیاز نسخه DirectX بنچمارک GFXBench را مشاهده می کنید که بر اساس آن می توان گفت واحد پردازش گرافیکی سری Skylake از Broadwell حدود ۲۲ درصد و در مقایسه با Haswell تا ۶۰ درصد بهبود یافته است.

این موضوع علاوه بر این نشان می دهد اینتل تصمیم گرفته عقب ماندگی خود در زمینه گرافیک در نسل های پیشین را جبران کرده و اکنون در سری Skylake عملکرد مناسبی را در این زمینه ارائه می دهد.

GFXBench 3.0 Manhattan Offscreen 1080p
GFXBench 3.0 Manhattan Offscreen 1080p
GFXBench 3.0 T-Rex Offscreen 1080p
GFXBench 3.0 T-Rex Offscreen 1080p

هرچند سرفس پرو ۳ از نظر حافظه داخلی در مدل های ۶۴ تا ۵۱۲ گیگاباتی قابل تهیه بود، اما برای سرفس پرو ۴ حافظه فلش با ظرفیت های ۱۲۸ تا ۱ ترابایت از نوع در نظر گرفته شده که مثل نسل پیشین از طریق درگاه MicroSD پشت بدنه قابل افزایش است.

SurFacepro4 (35)

حافظه این دستگاه از نوع NVMe مبتنی بر PCIe 3.0 در نظر گرفته شده که نسبت به حافظه SSD مبتنی بر SATA مورد استفاده در سرفس پرو ۳ عملکرد سریع تری دارد، هرچند بنچمارک PCMark 8 نشان می دهد این اختلاف چشمگیر نیست.

PCMark 8: Storage
PCMark 8: Storage

سرفس پرو ۴ هرچند مثل یک لپ تاپ قدرتمند است، اما به لطف سیستم خنک کننده هیبریدی که مایکروسافت مورد استفاده قرار داده، مثل یک تبلت خنک و بی صدا کار می کند.

از دیگر امکانات دستگاه نیز می توان به دوربین ۸ مگاپیکسلی پشت بدنه اشاره کرد، هرچند شما به احتمال زیاد هرگز با یک لپ تاپ هیبریدی عکاسی نخواهید کرد و تنها می توانید برای مکالمه تصویری، روی کیفیت قابل قبول دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی حساب کنید.

سرفس پرو ۴ نخستین تبلت مایکروسافت است که همراه ویندوز ۱۰ ارائه می شود و از قابلیت های جدیدترین نسخه این سیستم عامل مثل کورتانا و Windows Hello برخوردار است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید بررسی دیجیاتو از ویندوز ۱۰ را مطالعه نمایید.

جمع بندی

SurFacepro4 (1)

مایکروسافت از زمان عرضه Surface RT در سال ۲۰۱۲ می خواهد اثبات کند ویندوز و تبلت دو مفهوم جدا از یکدیگر نیستند و ترکیب این دو ضمناً می تواند به عنوان لپ تاپ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

حالا سرانجام سرفس پرو ۴ پیش روی کاربران قرار گرفته و دیگر سخت است تصور کنیم مایکروسافت تا همین ۳ سال پیش در تولید تبلت و کامپیوترهای هیبریدی دستی نداشته است.

اگر به یک تبلت برای مرور وب یا مطالعه پیش از خواب احتیاج دارید، نمونه های اندرویدی فراوانی وجود دارند که نیاز شما را بر طرف کنند و اگر تنها به یک لپ تاپ کوچک و سبک احتیاج داشته باشید، مک بوک های اپل با عمر باتری طولانی و قیمت ارزان تر قابل خرید هستند.

سرفس پرو ۴ اما یک تبلت ۱۲.۳ اینچی مجهز به قلم است که با تهیه TypeCover می توان از آن به شکل لپ تاپ استفاده کرد و علاوه بر این، به دلیل بهره مندی از سخت افزار مشابه لپ تاپ ها، قادر است نرم افزارهای ویندوز را بدون مشکل اجرا کند.

مایکروسافت مدل های مجهز به پردازنده Core i7 را برای رفع نیاز کاربران حرفه ای ارائه کرده و نسخه های مجهز به Core i5 نیز از نسبت مناسبی بین هزینه و قابلیت ها برخوردار هستند که برای بیشتر کاربران کافی خواهد بود.

اما خرید مدل Core M را توصیه نمی کنیم و به همان میزان تاکید داریم که خرید کیبورد ۱۳۰ دلاری سرفس پرو ۴ را به دلیل کیفیت مناسب و قابلیت هایی که به دستگاه می افزاید، حتماً مد نظر داشته باشید.

در پایان لازم به ذکر است نسخه Core i5 تبلت هیبریدی Microsoft Surface Pro 4 با قیمت ۳.۸۸۰.۰۰۰ تومان برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و ۴.۹۸۰.۰۰۰ تومان برای مدل ۲۵۶ گیگابایتی توسط شرکت امتداد پارسه در بازار ایران عرضه می گردد.

بروزرسانی: برای مشاهده نسخه ویدیویی بررسی Surface Pro 4 اینجا را کلیک کنید.

نکات مثبت

  • نمایشگر
  • کیبورد و قلم مناسب
  • قدرت سخت افزاری
  • کیفیت صدا

نکات منفی

  • نحوه قرار گیری به شکل لپ تاپ روی پای کاربر
  • عمر باتری در مقایسه با قیمت
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (59 مورد)
  • Saeed
    Saeed | ۲ بهمن ۱۳۹۴

    سلام
    ببخشید کسی میدونه همین مدلی که در اینجا بررسی شد(core i5 ,4gig ram) برای کار ها و برنامه های سنگین مهندسی کافیه یا نه؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی