ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش

راهنمای خدمات الکترونیک: جستجوی شماره تلفن ثابت

گاهی اوقات پیدا کردن شماره تلفن ثابت فرد حقیقی یا حقوقی که از آن اطلاعات دقیقی در دست دارید، کمی دشوار به نظر می رسد. حاضرید خود را به آب و آتش بزنید تا راهی ...

حامد قاسمی نراقی
نوشته شده توسط حامد قاسمی نراقی | ۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۰

گاهی اوقات پیدا کردن شماره تلفن ثابت فرد حقیقی یا حقوقی که از آن اطلاعات دقیقی در دست دارید، کمی دشوار به نظر می رسد. حاضرید خود را به آب و آتش بزنید تا راهی برای تماس بیابید و ارتباط برقرار نمایید.

شماره تلفن 118 یکی از راه حل هایی است که در ابتدا به ذهن شما خطور می کند و با آن تماس می گیرید ولی پس از مکالمه متوجه می شوید تا اگر اطلاعات کاملی از مشترک مورد نظر نداشته باشید، اپراتور قادر به استخراج شماره تلفن نبوده یا از لحاظ قوانین و مقررات نمی تواند چند شماره احتمالی را در اختیارتان قرار دهد.

در این مواقع بهتر است خود دست به کار شده و در سایت اطلاعات مشترکان مخابرات، شماره مخاطب یا سازمان مورد نظر خود را پیدا نمایید.

برای اطلاع از نحوه این کار، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

سامانه اینترنتی 118 مخابرات استان تهران

در زمان ورود به سایت با شمایلی مانند تصویر زیر مواجه می شوید. بخش مشترکین حقیقی و حقوقی از هم جداست و در این مطلب به صورت جداگانه توضیح داده می شود. در بالای صفحه نیز منویی در زیر عدد 118 موجود است که امکانات دیگر را برای شما فراهم می کند.

سامانه اینترنتی 118 مخابرات استان تهران
سامانه اینترنتی 118 مخابرات استان تهران

جستجوی مشترکان حقیقی (اشخاص)

برای شروع در صفحه اصلی سامانه بر روی گزینه مشترکین حقیقی کلیک نمایید.

انتخاب مشترکین حقیقی
انتخاب مشترکین حقیقی

فرم زیر برای شما به نمایش در می آید که می توانید با انتخاب استان و شهر مورد نظر با پر کردن فیلد های نام خانوادگی، نام و آدرس به شماره مشترک مورد نظر دسترسی پیدا کنید.

فرم جستجوی مشترکین حقیقی
فرم جستجوی مشترکین حقیقی

لازم به ذکر است، در برخی از موارد با تکمیل یک فیلد، سامانه به خاطر وجود نتایج بیش از حد، از شما می خواهد فیلدهای بیشتری را وارد نمایید.

نکته: برخی از مشترکین به دلایل شخصی، عدم ورود شماره تلفنشان به سامانه 118 را از مخابرات درخواست کرده اند و اطلاعاتشان در این جستجو نمایش داده نمی شود. شما نیز می توانید برای انجام این کار به مرکز مخابراتی محل سکونت خود مراجعه نمایید.

جستجوی مشترکان حقوقی (مشاغل، سازمان ها و شرکت ها)

در صفحه ابتدایی سامانه، گزینه مشترکین حقوقی را انتخاب نموده و روی آن کلیک نموده تا بتوانید اطلاعات تماس سازمان یا شرکت مورد نظر خود را جستجو کنید.

انتخاب مشترکین حقوقی
انتخاب مشترکین حقوقی

وقتی وارد بخش مربوط می شوید فرم زیر برای شما نمایش داده می شود.

فرم جستجوی مشترکین حقوقی
فرم جستجوی مشترکین حقوقی

در این فرم ضمن مشخص نمودن استان و شهر باید گروه استفاده کننده (شامل فهرست کاملی از انواع سازمان ها، مشاغل و شرکت ها) را انتخاب نمایید. فیلدهای نوع فعالیت و واحد تحت پوشش کاربرد کمتری دارند و در اکثر جستجوها باید خالی گذاشته شوند.

توجه داشته باشید در بخش مشترکین حقوقی باید برای دیدن شماره(های) تماس هر مشترک روی نام آن کلیک نموده تا برای شما به نمایش درآید.

دیگر امکانات

شماره تلفن اماکن عمومی

برای یافتن شماره تماس اماکن عمومی وارد این قسمت از سایت شوید تا بتوانید راحت تر جستجو کنید. در این صفحه برخی از سازمان ها، مراکز و اماکن دولتی، درمانی، آموزشی، سیاحتی، زیارتی، فرهنگی، تفریحی و سرگرمی، ورزشی و اقامتگاه دسته بندی شده است.

نمایی از دسته بندی اماکن عمومی
نمایی از دسته بندی اماکن عمومی

پیش شماره ها (کد ها)

در این بخش از سایت می توان کدهای شهرستان های کشور که به خاطر طرح «هم کد» به پیش شماره های استانی را مشاهده نمود.

پیش شماره شهرستان های کشور
پیش شماره ها

شماره های ضروری

همیشه در سالنامه ها و دفترچه تلفن های کاغذی، بخشی به نام شماره های ضروری وجود دارد که در آن تلفن سازمان های مهم و مراکز امدادی نوشته شده است. این بخش در سایت 118 نیز وجود دارد.

نمایی از شماره های ضروری
نمایی از شماره های ضروری

سایت های دولتی

در این صفحه از سامانه اینترنتی 118، آدرس صفحات اینترنتی 24 وزارت خانه، سازمان و نهاد دولتی برای مخاطبین در یک لیست به نمایش در می آید.

سایت های دولتی
سایت های دولتی

سوالات متداول کاربران درمورد جستجوی شماره تلفن ثابت

پیدا کردن شماره تلفن ثابت به چه صورت است؟

اولین و راحتترین راه برای فهمیدن شماره تلفن ثابت درصورتی‌که اطلاعات کاملی از شخص حقوقی یا حقیقی داشته باشید ورود به سامانه 118 و وارد کردن اطلاعات است.

چگونه شماره تلفن ثابت را با اسم پیدا کنیم؟

وارد سامانه 118 می‌شوید و نام، نام خانوادگی، آدرس و اطلاعات دیگری که سامانه از شما می‌خواهد را وارد می‌کنید؛ درصورتی‌که شماره تلفن به‌درخواست فرد از سامانه حذف نشده باشد شماره تلفن مورد نظرتان را خواهید دید.

پیش شماره استان‌ها را از چه مرجعی پیدا کنیم؟

 بخشی از سایت سامانه تمام پیش شماره های استانی را به تفکیک استان و شهرستان در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با وارد کردن نام آن منطقه قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • صنم
    صنم | ۱۵ بهمن ۱۳۹۴

    سلام به خواننده محترم
    دوستان عزیز این اطلاعات رو تو سایت مخابرات گذاشته ولی فعال نیست .برید رو سایت تهران کیدز کل استانها رو پوشش میده و فوق العاده عالیه خودم انجام دادم که میگم.فقط اینکه باید اسم هم ذکر کنید اما جز اطلاعات ستاره دار نزده ، خودتون ستاره دار در نظر بگیرید.

  • ناصر بقایی
    ناصر بقایی | ۲۱ مهر ۱۳۹۴

    سلام متاسفانه سرکاریه،شماره تلفن خودمم پیدا نکرد،شماره تلفن خونه بابا وداداش،وعمه وخاله را هم همینطور،اصلا نمیدونم شماره تلفن توش ضبط شده یانه

  • محمد
    محمد | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

    این سیستم قبلا خیلی گسترده تر بود نمیدونم چرا الان فقط تهران رو ساپورت میکنه قبلا همه شهر ها و استان ها رو پوشش می داد

  • TROOL
    TROOL | ۴ اسفند ۱۳۹۳

    مطلب جالبی بود مرسی

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۴ بهمن ۱۳۹۳

    این که اصلا اشخاص حقیقی رو هر چی میزنی میگه مورد یافت نشد حتی مشخصات خونمون رو هم دادم میگه موجود نیست!!!!!!!!!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی