ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بررسی دیجیاتو: گلکسی A8 ؛ رعیتی در لباس اشراف

اولین موبایل‌ های سری A سامسونگ، مقدمه ای بودند بر تغییر رویه این شرکت به سوی تولید موبایل‌های با کیفیت. تا پیش از A5 و A7، کره‌ ای ها مدام به خاطر تلفن های پلاستیکیشان ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۴ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۰

اولین موبایل‌ های سری A سامسونگ، مقدمه ای بودند بر تغییر رویه این شرکت به سوی تولید موبایل‌های با کیفیت. تا پیش از A5 و A7، کره‌ ای ها مدام به خاطر تلفن های پلاستیکیشان مجبور بودند کنایه های دیگران را تحمل کنند. اما با ورود این مدل ها که از بدنه تمام فلزی یک تکه برخوردار بودند، توجه کاربرانی که علاوه بر کارایی قابل قبول به دنبال زیبایی بودند نیز جلب شد.

A5 و A7 [بررسی دیجیاتو از گلکسی A5] علی رغم قیمت بالایی که نسبت به سخت افزار و امکاناتشان داشتند، فروش نسبتاً خوبی را تجربه کردند و توانستند رضایت کاربران را به دست آورند. این مسأله نشان می دهد که طراحی و کیفیت ساخت نزد کاربران اهمیت بالایی دارد که حاضرند در مقابل آن از بعضی امکانات چشم پوشی کنند و بهای زیادی بابتش بپردازند. چرا که مستقیماً با حس و تجربه کاربری در ارتباط است. حال پس از عرضه گلکسی اس 6 که سامسونگ سبک طراحی و متریال موبایل‌ هایش را دگرگون کرد، موبایل جدیدی از سری A با نام A8 عرضه شده که ژن هایش را از گلکسی اس 6 به ارث برده است.

A8 موبایل جدید کره ای ها است که با نمایشگر غول آسای 5.7 اینچی و بدنه تمام فلزی یک تکه، آمده تا خود را میان گلکسی نوت و پرچمدار فعلی سامسونگ جای دهد و طیف جدیدی از کاربران را به سمت خود جذب کند. این شرکت توانست با تغییری که در گلکسی اس 6 به وجود آورد، خود را از یک بحران جدی نجات دهد و تجربیات زیادی کسب کند. آیا کره ای توانسته اند به خوبی از تجربیاتشان در تولید گلکسی A8 نیز استفاده کنند؟

در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

نمایش ۳۶۰ درجه تصویر را بچرخانید

طراحی

IMG_8930

در اولین نگاه عاشق طراحی A8 خواهید شد. این زیبایی در نسخه طلایی رنگ آن که در اختیار ما قرار داشت، به اوج خود می رسد. تفاوت قابل ملاحظه ای که اینجا نسبت به طراحی سری قبلی A به چشم می خورد، بیضی تر شدن دستگاه است به طوری که بیشتر به گلکسی اس 6 شباهت دارد تا به خانواده خودش.

سامسونگ با هنرمندی تمام، بدنه فلزی یک تکه این موبایل را طراحی کرده به طوری که بسیار با ظرافت و یکنواخت پرداخت شده است. بدنه فلزی A8 که جلوه ای لوکس به آن بخشیده، مات است و حالتی سرامیکی دارد که با در دست گرفتن دستگاه، حس خوبی به شما می دهد. همچنین مات بودن بدنه کمک می کند که اثر انگشتی روی آن باقی نماند.

IMG_8912

گلکسی A8 باریک ترین موبایلی است که سامسونگ تا به حال ساخته و همچنین یکی از سبک ترین فبلت ها به شمار می رود. ضخامت این دستگاه 5.7 اینچی تنها 5.9 میلی متر است و وزنش به 151 گرم می رسد که می توان گفت با توجه به ابعاد و به کار بردن بدنه فلزی در این دستگاه، یک شاهکار محسوب می شود.

IMG_9020

کناره های A8 با دقت و ظرافت برش خورده اند و انحنای ملایمی را در اطراف دستگاه به وجود آورده اند. البته این مورد تأثیر چندانی در ارگونومی دستگاه ندارند چون دستگاه به صورت تخت طراحی شده و لبه های منحنی مناسبی ندارد. حتی ممکن است لبه های تیز آن کمی شما را اذیت کند. اندازه آن نیز برای دست های معمولی بسیار بزرگ است. البته سامسونگ سعی کرده تا حد ممکن قاب این دستگاه را کوچک بسازد و از حاشیه های نمایشگر بکاهد که موفق هم شده است.

IMG_8891

در کناره سمت چپ این موبایل، دو درگاه وجود دارند که در مدل معمولی یکی برای کارت حافظه است و در مدل دو سیم کارته، هر دو به سیم کارت اختصاص دارد. بنابراین در این مدل افزایش حافظه امکان پذیر نیست. بالاتر از این دو درگاه، دکمه های تنظیم صدا قرار دارند که خیلی بالا قرار گرفته اند و در حین کار کردن با دستگاه دسترسی خوبی به آن ها ندارید. اما دکمه پاور در جایگاه خوبی قرار گرفته است.

دکمه Home که در جلوی دستگاه قرار دارد، به حسگر اثر انگشت نیز مجهز است که در ادامه در مورد آن بحث خواهیم کرد. با وجود فراگیر شدن دکمه های نرم افزاری، سامسونگ هنوز هم به دکمه های سخت افزاری اعتقاد دارد و آن هم از نوع واقعاً سختش! دکمه Home کمی سفت است و باید آن را محکم فشار دهید.

IMG_8926

دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه فلش و تنها اسپیکر A8 در پشت آن جا گرفته اند. مثل تمامی مدل های سامسونگ، دوربین این مدل نیز برجسته است. با این حال، جای خوشحالی است که مثل گلکسی اس 6 خیلی برجسته نشده و مهندسان این شرکت توانسته اند لنز 16 مگاپیکسلی را در بدنه 5.9 میلی متری جای دهند.

گلکسی A8 قطعاً یکی از زیباترین تلفن های هوشمند فعلی محسوب می شود که ظرافت، کیفیت و مهندسی برتر را یکجا با خود دارد. این مدل در رنگ های سفید مرواریدی، سرمه ای و طلایی عرضه شده است.

نمایشگر

IMG_8927

A8 دارای نمایشگری 5.7 اینچی با رزولوشن 1080p است که چگالی 386 پیکسل در اینچ را به همراه می آورد. این نمایشگر از چینش Pentile بهره می برد که در آن تعداد زیر پیکسل ها کاهش و فاصله آن ها افزایش یافته است. در نتیجه، وضوح کمتری دارد و گاهی اوقات تصاویر سایه دارند. بهتر بود – اگر نگوییم رزولوشن افزایش یابد – سامسونگ حداقل از چینش RGB استفاده می کرد تا این نقص را برطرف کند. احتمالاً سامسونگ برای کاهش مصرف انرژی نمایشگر این نوع چینش را انتخاب کرده است. در هر صورت، وضوح کلی نمایشگر نه عالی، اما قابل قبول است.

IMG_8918

بحث کیفیت که می شود، نمایشگر Super AMOLED جای بحث باقی نمی گذارد. زاویه دید خوب، کنتراست بالا، پویایی رنگ ها و عمق تصویر از ویژگی های مثبت این نمایشگر است. البته این نمایشگر رنگ ها را به صورت اشباع شده نمایش می دهد و رنگ های آن با صورت واقعی آن ها کمی تفاوت دارند اما این رنگ ها به قدری چشم نوازند که نظر هر کسی را جلب می کنند.

IMG_8883

نمایشگر A8 از پوشش گوریلا گلس 4 استفاده می کند که هم مقاوم است و هم نور خورشید را جذب می کند تا بازتاب نور مزاحم دید شما نشود. خوانایی نمایشگر زیر نور خورشید نیز بسیار خوب است و به راحتی می توانید با فبلت خود در خیابان کار کنید. البته به شرطی که مراقب باشید موبایل بزرگتان را ندزدند.

نرم افزار

softwarea81

گلکسی A8 با اندروید آبنبات چوبی نسخه 5.1.1 و رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ عرضه شده است. تاچ ویز در هر نسخه بهبود یافته و هم اکنون می توان آن را یکی از بهترین رابط های کاربری دانست؛ رابطی زیبا، ساده، روان و بدون لگ. تاچ ویز در ابتدا قابلیت های جانبی بسیاری داشت اما بعضی از آن ها واقعاً کاربردی نبودند. هوشمندی یعنی همین که سامسونگ قابلیت های اضافه غیرکاربردی را از آن برداشت تا ساده تر شود.

softwarea82

قابلیت های متنوعی از جمله حالت Dual Window و یک سری دستورات حرکتی جالب در گلکسی A8 وجود دارند. مثلاً برای اجرا شدن اپلیکیشن دوربین کافیست دوبار کلید Home را فشار دهید. هر جا که باشید، سریعاً دوربین اجرا می شود. یا برای گرفتن اسکرین شات، کافیست دست خود را از کنار روی نمایشگر بکشید.

تقویم Galaxy A8 از تقویم خورشیدی پشتیبانی نمی کند و مجبور خواهید شد اپلیکیشن جداگانه ای نصب کنید. این در حالیست که تقویم گلکسی A5 از تقویم خورشیدی بهره می برد. شاید سامسونگ فراموش کرده و آن را در به روز رسانی های بعدی اضافه کند.

softwarea83

دستیار صوتی سامسونگ نسبت به نسخه های قبلی بهبود چشمگیری داشته و دقت آن افزایش یافته است. همچنین نحوه نمایش اطلاعات به صورت ویجت طراحی شده تا اپلیکیشن S Voice، دستیار شما باشد نه مزاحم. برای راه اندازی آن، اپلیکیشن S Voice چند بار از شما می خواهد صحبت کنید تا صدایتان را تشخیص دهد. سپس می توانید از آن استفاده کنید. مثلاً ما آب و هوای تهران را پرسیدیم و S Voice اطلاعات آن را به صورت یک ویجت نشانمان داد.

softwarea84

کیبورد تاچ ویز قابلیت های متنوعی دارد؛ از پیش بینی کلمات و تایپ سوایپ گرفته تا تنظیم ارتفاع کیبورد. دقت و سرعت تایپ با این کیبورد در سطح مطلوبی قرار دارد و می توانید به راحتی با آن تایپ کنید. همچنین سامسونگ برای شکلک های معروف emoji، طراحی ویژه ای انجام داده که به صورت پیش فرض در کیبورد قابل استفاده هستند.

دوربین

IMG_8924

موبایل های سامسونگ معمولاً دوربین خوبی دارند. گلکسی A8 نیز چنین است. این موبایل به یک دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه فلش، و یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو مجهز است. مشخصات آن بسیار شبیه گلکسی اس 6 است. دوربین جلوی آن، همان است که در پرچمدار سامسونگ دیده ایم و دوربین اصلی نیز دارای فناوری ISOCELL و f/1.9 است که عملکرد خوب آن در محیط های کم نور را بیان می کند.

اما تفاوت هایی هم میان دوربین این دستگاه با گلکسی اس 6 وجود دارد. سامسونگ مجبور شده به خاطر بدنه باریک 5.9 میلی متری آن، از لنز ISOCELL LSI3P3 باریک تری استفاده کند. همچنین خبری از لرزشگیر اپتیکال نیست. این لنز به خاطر ابعاد کوچکترش، پیکسل های ریزتر 1 میکرومتری ثبت می کند و قادر است ویدیوهایی با حداکثر رزولوشن 1920x1080 پیکسل ضبط کند.

galaxya8camera8

کیفیت تصاویر دوربین در حد مطلوبی است. رنگ ها پویا و گرم هستند و جزئیات در سطح بالایی قرار دارند. از ویژگی های مثبت تصاویر این دوربین، وضوح بسیار بالایی آن هاست به طوری که تصاویری بسیار شارپ ثبت می کند و حتی با بزرگنمایی نیز جزئیات حفظ می گردند. کیفیت دوربین جلو نیز خوب است و می توانید سلفی های خاطره انگیزی با آن بگیرید.

تنها ایراد دوربین، جذب زیاد نور و به دنبال آن، مشکل در ثبت نور سفید است. مثلاً در محیط های باز اگر نور خورشید زیاد یا آسمان ابری باشد، احتمالاً تصویر نور زده خواهد شد. راه حل آن استفاده از HDR است که A8 عملکرد نسبتاً خوبی دارد. هر چند نمی توان به کلی این مشکل را برطرف کرد.

softwarea8cam1

رابط کاربری دوربین گلکسی A8، مشابه دیگر موبایل های سامسونگ است و نسبت به قبل، ساده تر و کاربردی تر گشته است. فیلترها و افکت های مختلفی آماده استفاده به صورت همزمان در عکاسی هستند. اپلیکیشن دوربین از دستور صوتی نیز پشتیبانی می کند تا بتوانید راحت تر سلفی بگیرید. گرفتن سلفی با ضربه روی هر قسمت نمایشگر نیز امکان پذیر است.

softwarea8cam2

دوربین حالت های مختلفی از جمله پانوراما، عکاسی پی در پی و حالت Pro دارد. در حالت Pro می توانید به تنظیماتی از جمله Exposure Value، ISO و White Balance دسترسی داشته باشید.

موسیقی

softwarea8music1

امروز، اکثر شرکت ها اهمیت ویژه ای به موسیقی می دهند. اچ تی سی، ال جی و سونی که از بزرگان این صنعت هستند، همگی سعی کرده اند قابلیت ویژه ای در رابطه با موسیقی در تلفن های هوشمند خود قرار دهند؛ تایوانی ها با اسپیکرهای BoomSound پیشتازند، سونی با هندزفری های با کیفیت و فناوری های صوتی بسیار پیشرفته خود و ال جی هم جدیداً با هندزفری های با کیفیت QuadBeat به این بخش توجه کرده است. اما سامسونگ چه کرده؟ فعلاً که هیچ.

چشم بادامی ها هنوز حتی یک هندزفری با کیفیت طراحی نکرده اند و پیشرفت های آن ها به بخش نرم افزاری محدود می شود. در A8 نیز اوضاع به همین شکل است. تنها اسپیکر آن که در پشت قرار دارد، صدای کم و کیفیت پایینی دارد به طوری که حتی ممکن است صدای زنگ خوردن موبایل را هم نشنوید. با گذاشتن هندزفری در گوش، شرایط بهتر می شود. هندزفری A8 صدای بلند و شفافی دارد اما فاقد عمق و باس کافی است. کیفیت ساخت آن نیز چندان چنگی به دل نمی زند.

softwarea8music2

تنها قسمتی که جای خوشحالی دارد، اپلیکیشن بسیار خوب موسیقی سامسونگ است که امکانات و تنظیمات فراوانی را در اختیار شما قرار می دهد. دسترسی به آهنگ ها و چینش آن ها خوب است. در تنظیمات نیز امکان تنظیم اکولایزر، میزان باس و میزان میل صدا به وکال یا موسیقی وجود دارد. همچنین می توانید با فعال کردن Tube Amplifier، شبیه ساز لامپ خلاء را که صدا را تصفیه می کند، فعال کنید.

سخت افزار

IMG_8900

گلکسی A8 با این که طراحی و کیفیت ساختی در حد یک پرچمدار دارد، اما از سخت افزار یک میان رده بهره می برد. با این وجود عملکرد روان و کم نقصی دارد. این دستگاه به 2 گیگابایت رم و چیپ اسنپدراگون 615 با 8 هسته پردازشی 1.5 گیگاهرتزی مجهز شده است. وظیفه پردازش گرافیکی نیز بر عهده چیپ Adreno 405 قرار دارد.

عملکرد سخت افزاری گلکسی A8 بسیار خوب است و پا به پای پرچمداران حرکت می کند. نتیجه بنچمارک نیز این گفته را تأیید می کند. بازی های سه بعدی با جزئیات و فریم ریت بالا به خوبی روی این دستگاه اجرا می شوند. اما با انجام دادن امور سنگین، دستگاه داغ می کند و از آنجا که ضخامت دستگاه کم، و بدنه آن فلزی است، این گرما بیشتر احساس می شود. به دلیل این که A8 تازه عرضه شده، هنوز مشکلات آن مشخص نیست اما ممکن است در آینده مشکل داغ شدن بیش از حد گزارش شود.

softwarea8bench

یکی از دلایل کسب امتیاز بالا در بنچمارک آنتوتو توسط گلکسی A8، رزولوشن 1080p است. اگر سامسونگ از نمایشگر QHD برای این موبایل استفاده می کرد، عملکرد آن به شدت افت می کرد اما این حرکت هوشمندانه سامسونگ، هم به بهبود عملکرد سخت افزار کمک کرده و هم کیفیت نمایشگر را در حد قابل قبولی نگه داشته است.

گلکسی A8 در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه شده که مدل یک سیم کارته آن قابلیت افزایش حافظه تا 128 گیگابایت را دارد.

حسگر اثر انگشت

IMG_8884

در گذشته، برای استفاده از حسگر اثر انگشت تلفن های سامسونگ باید انگشت خود را روی آن می کشیدید اما کره ای ها این مشکل را در تلفن های اخیرشان برطرف کرده اند. حسگر اثر انگشت گلکسی A8 که در دکمه Home قرار گرفته، دقت نسبتاً خوبی دارد و نسبت به قبل بهتر شده است. اما هنوز هم بسیاری اوقات نمی تواند به درستی اثر انگشت شما را تشخیص دهد. حال باید دید مشکل از دقت این حسگر است یا اندازه کوچک آن که نمی تواند کل انگشت را پوشش دهد.

softwarea8finger

حسگر اثر انگشت آیفون، هنوز بهترین است و قدرت تشخیص بسیار بالایی دارد. سرعت ثبت کردن اثر انگشت جدید نیز در آن بالا است و سامسونگ فعلاً باید کار کند تا فناوری اش را بهبود ببخشد. این مسأله از همان ابتدا که می خواهید یک اثر انگشت جدید ثبت کنید مشخص است. باید چندین و چند بار و از زوایای مختلف انگشتتان را روی حسگر بگذارید تا اثر انگشتتان تشخیص داده شود.

باتری

IMG_8922

هر چه قدر که فناوری با سرعت رشد می کند، چند برابر آن صنعت باتری ها دارد درجا می زند. سخت افزارها هم که با قوی تر شدن، روز به روز گرسنه تر می شوند. به همین دلیل، این روزها کمتر تلفن هوشمندی باتری خوبی دارد. خوشبختانه A8 از آن موبایل های است که می تواند با باتری خوبش، نیازهای شما را پاسخ بدهد.

گلکسی دارای یک باتری غیر قابل تعویض 3050 میلی آمپری است که با توجه به اندازه دستگاه و نمایشگر بزرگش، معقول است. از آنجا که سامسونگ رزولوشن نمایشگر را در حد 1080p نگه داشته و سخت افزاری میان رده در این دستگاه به کار برده، می توان انتظار عملکرد مطلوبی از باتری اش داشت.

این دستگاه می تواند تا دو روز کامل شما را همراهی کند که در میان تلفن های هوشمند امروزی، مدت قابل قبولی است. گلکسی A8 با مکالمه مدوام در شبکه 3G نیز می تواند 17 ساعت دوام بیاورد. باتری، یکی از نقاط قوت این دستگاه است و می توانید روی آن کاملاً حساب کنید.

smartmanager

سامسونگ اپلیکیشنی به نام Smart Manager نیز تهیه کرده که وظیفه بهینه سازی سیستم را بر عهده دارد و کار چند اپلیکیشن را یکجا برای شما انجام می دهد. از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به بهینه سازی باتری، خالی کردن رم و پاک کردن فایل های اضافه و همچنین تأمین امنیت دستگاه اشاره کرد.

تلفن

IMG_8905

بعضی موبایل ها به قدری به امکانات جانبی می پردازند که از وظیفه اصلیشان غافل می شوند. مثلاً اسپیکرشان نویز دارد یا صدایش ضعیف است. خوشبختانه گلکسی A8 در این بخش خوب ظاهر شده است. این فبلت از شبکه 4G و سیم کارت نانو پشتیبانی می کند. کیفیت صدای مکالمه این دستگاه خوب است و صدا واضح و بلند منتقل می شود. اگر هم احیانا صدا را تا آخر زیاد کردید و باز هم کافی نبود، گزینه Extra Volume، صدا را تقویت می کند.

softwarea8phone

تنها مشکل و البته مشکل بزرگ گلکسی A8 این است که مجبور خواهید شد بین دو سیم کارت و افزایش حافظه، یکی را انتخاب کنید. شاید برای بسیاری افراد مشکل چندان بزرگی نباشد اما برای کاربران اصلی A8 که مدیران و افرادی هستند که زیاد سفر می کنند، انتخاب سختی خواهد بود.

جمع بندی

IMG_8910

گلکسی A8 جدیدترین موبایل سری A سامسونگ است که با طراحی زیبا، بدنه باریک و فلزی و کیفیت ساخت بالای خود، می تواند گوی رقابت را از بعضی پرچمدارها نیز برباید چرا که فراتر از دیگر میان رده ها ظاهر شده و پا در قلمرو پرچمدارها گذاشته است. این دستگاه نمایشگر 5.7 اینچی سوپر آمولد Full HD دارد که کیفیت قابل قبولی را به نمایش می گذارد. عملکرد سخت افزاری آن نیز به عنوان یک میان رده بسیار خوب است و می تواند از پس تمامی امور شما بر بیاید.

کیفیت صدای پایین و اسپیکر ضعیف، از نقاط ضعف گلکسی A8 است و اگر علاقه زیادی به موسیقی دارید، شاید نتواند انتظارات شما را برآورده کند. با این حال، قابلیت های خوب آن مثل دوربین خوب و طراحی زیبایش به این مورد می چربند و نیاز اکثر کاربران را برآورده می کند.

IMG_9014

گلکسی A8 همچون دیگر مدل های این سری، نسبت به سخت افزار و امکاناتش قیمت بالایی دارد که دلیل اصلی آن، طراحی و جنس مواد به کار رفته در بدنه آن است. بنابراین اگر طراحی و بدنه براش شما اهمیت زیادی دارند به سراغ این دستگاه بروید و گرنه با قیمت مشابه و حتی کمتر، می توانید مدل های بهتری نیز تهیه کنید.

این دستگاه در دو مدل دو سیم کارته و معمولی عرضه شده که در مدل یک سیم کارته، قابلیت افزایش حافظه را نیز دارید اما در مدل دو سیم کارته خیر. بنابراین اگر قصد خرید آن را دارید، با دقت انتخاب کنید.

Galaxy A8 مدل دو سیم کارته 32 گیگابایتی به قیمت 1 میلیون و 695 هزار تومان به فروش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (88 مورد)
  • فاطمه
    فاطمه | ۲۷ فروردین ۱۳۹۵

    من تا دیروز با قاطعیت تمام تصمیم داشتم A8 بخرم.اما از دیروز که رفتم گوشی فروشی A7مدل 2016 رو دیدم .دچار خود درگیری مزمن شدم.
    از A8 خیلی تعریف شنیدم.حتی خودتونم که میگین در حد یه پرچمداره.ولی انصافا a7 2016 ظاهرش معرکس. البته از لحاظ وزنی سنگینه ولی a8 خیلی سبکه.هر دو تا هم خوش دستن
    تو رو خدا بگین از نظر نرم افزاری کدوم بهتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • niloo
    niloo | ۱۱ فروردین ۱۳۹۵

    اولا متاسفم واس اونایی ک هی میخوان این گوشیو سوسک کنن.هر کسی ی سلیقه ای داره و ی پولی هم واس خرج کردن داره.دوما من این گوشیو یکو چهارصد خریدم و made in china هم نیست ویتنامیه.همون چیزیه ک میخواستم هم دوربین ۱۶ش هم اندازش هم اینکه تمام لوازم جانبیش وجود داره .رنگ goldش رو هم گرفتم ک بین گوشی های دیگه ندیدم.درضمن من سونی z3 هم داشتم کمتر از یک سال کار کرد و مشکل نرم افزاری داشت و فروختنش خیلی ب نفعم بود تا اینکه تعمیرش کنم.خلاصه انتخاب با خودتونه?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی