ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات سامسونگ
موبایل

تفاوت استراتژی تبلیغاتی سامسونگ و وان‌پلاس؛ یکی در پی تغییر نام ترمینال فرودگاه هیثرو، دیگری بدون بودجه تبلیغاتی

ماشین تبلیغاتی سامسونگ دارد به بالاترین قله های ممکن می رسد، زیرا امروز اعلام شد ترمینال شماره ۵ فرودگاه هیثروی لندن برای ۲ هفته به «ترمینال سامسونگ گلکسی اس ۵» تغییر نام خواهد یافت و ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۳

ماشین تبلیغاتی سامسونگ دارد به بالاترین قله های ممکن می رسد، زیرا امروز اعلام شد ترمینال شماره ۵ فرودگاه هیثروی لندن برای ۲ هفته به «ترمینال سامسونگ گلکسی اس ۵» تغییر نام خواهد یافت و تمام علامت ها و صفحات دیجیتال نصب شده در محوطه آن، پرچمدار سامسونگ را تبلیغ خواهند کرد.

مدیر تبلیغات سامسونگ در بریتانیا این موقعیت را "فرصتی عالی برای شکستن مرزهای جدید" می داند و سخنگوی فرودگاه هیثرو تاکید می کند که سامسونگ حقوق نامگذاری این ترمینال را "نخریده،" بلکه فقط می خواهد برای ۲ هفته آن را ترمینال گلکسی اس ۵ بنامد.

هر چند نوکیا و چند شرکت دیگر قبلا تبلیغات سنگینی را در پر رفت و آمدترین قطب مسافری لندن انجام داده بودند ولی هیچ کدام اجازه انجام کاری مشابه خواسته تبلیغاتی سامسونگ را نیافته بودند.

اما بشنوید از شرکت وان پلاس و استراتژی تبلیغ و فروش پرچمدارش که در تضاد کامل با سامسونگ است.

وان پلاس وان
وان پلاس وان با نمایشگر Full HD به قطر ۵.۵ اینچ، چیپ اسنپدرگن ۸۰۱ و ۳ گیگابایت رم عرضه می شود.

احتمالا می دانید که وان پلاس وان با مشخصاتی هم تراز -یا حتی بالاتر از- سایر پرچمدارها به بازار می آید ولی قیمت آن فوق العاده به صرفه است، طوری که مدل ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی آن به ترتیب ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار قیمت گذاری شده اند. اما این قیمت پایین، چطور حاصل آمده؟

مدیر عامل وان پلاس آقای پیتر لائو (Peter Lau) می گوید:

پیتر لائو

پیتر لائو

ما تلفن را به قیمت تمام شده می فروشیم. به جای صرف هزینه های بزرگ برای بودجه تبلیغاتی، روی بازاریابی آنلاین و تعامل در انجمن سایت تمرکز کرده ایم، و به جای کار با خرده فروشی ها نظرمان روی فروش آنلاین تلفن است.

به بیان دیگر، فروختن یک تلفن پرچمدار به قیمت ۳۰۰ دلار کاری است شدنی، به شرط اینکه برای درآمدهای بزرگ کسیه ندوخته باشید و هزینه های سرسام آور برای راه انداختن کمپین های تبلیغاتی عجیب، از استخدام رابرت داونی جونیور گرفته تا تغییر نام ترمینال یک فرودگاه، مد نظرتان نباشد.

البته بازار جهانی جای تجربه اندوزی نیست و شاید وان پلاس با این رویکرد به موفقیت خاصی نرسد، اما نکته اینجا است که شرکت های بزرگی مثل سامسونگ، اچ.تی.سی و حتی ال.جی و اپل در اصل به خاطر هزینه های تبلیغاتی گزاف، خیلی بیشتر از قیمت تمام شده محصول را از مشتری می گیرند. به بیانی، شما پول تبلیغاتی را می دهید که برای آنها برندسازی و درآمدزایی می کند.

در بررسی گلکسی اس ۵ هم اشاره شد که سامسونگ این روزها بیشتر نان تبلیغاتش را می خورد، تا نان نوآوری و متفاوت بودنش را. باید گفت سایر شرکت های بزرگ هم استثنا نیستند.

شما چه نظری در این باره دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (47 مورد)
  • امیر
    امیر | ۲۳ خرداد ۱۳۹۳

    OnePlus One واقعا نمیرزه... به جای استفاده از رابط کاربری داره از رام سایانوژن استفاده میکنه در ضمن OnePlus One 16gb رو یه سایت کاملا ایرانی برای فروش گذاشته با قیمت 1490.000 تومن گفتم بهشون مگه 300 دلار نمیخرید میگه ما 16Gb رو با قیمت 400 دلار میخریم نمیگم OnePlus One گوشیه بی ارزشیه اما واقع بین باشید با قیمتی که برای OnePlus دارید خرج میکنید میتونید یه Xperia ZU بخرید به نظرم کاری که سامسونگ میکنه خیلی هم خوبه چون امکانات نرم افزاری که در تاچ ویز قرار میده خودش به کل OnePlus One میرزه... اینقد هم ضد سامسونگ نباشید...

  • نگار
    نگار | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    بازاریابی و تبلیغات جزء پایه های حیاتی یک کمپانی هست، نمیتونیم بخاطر تأمین این هزینه از طریق مشتری سرزنشش کنیم.
    شما نمیتونید ادعا کنید که محصولی که قصد خریدش رو دارید (و شامل هزینه ی تبلیغات هم شده) رو مستقل از همین تبلیغات شناسایی و انتخاب کردید. تبلیغات هم مثل سایر خدمات کمپانی، به شما ارائه میشه.

  • موما
    موما | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    بابا خیلی باحالین کلن ضد سامسونگ بستین سایتو
    حالا چون وان میخواد تبلیغات نکنه سامسونگ اشتباه می کنه مگه اپل، ال جی و ... تبلیغات نمی کنند
    یکی برای رسوندن خودش در کنار اپل مجبور شده از روش تبلیغات استفاده کنه
    روشی که همه شرکت های بزرگ استفاده می کنند حالا این که هزینه گزافی بابتش پرداخت می کنه دیگه سیاست اونه مگه باقی تلفن ها با قیمت هم تراز سامسونگ نیستند

  • سلی
    سلی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    متأسفانه مردم عقلشون به چشمشونه!

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    این هفته کنفرانس دارم در مورد سامسونگ اینم بش اضافه میکنم خیلی خبر با حالی بود

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی