ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل I/O
تکنولوژی

برنامه Google I/O 2014 اعلام شد: از اندروید تا اندروید ور و “هویت گوگل” بدون اشاره به گوگل +

همان طور که از قبل می دانستیم، گوگل در ۵ و ۶ تیر ماه (۲۵ و ۲۶ ژوئن) کنفرانس توسعه دهندگان خود Google I/O را به رسم هر ساله در مرکز اجتماعات ماسکونی (Moscone) سان ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۲:۵۲

همان طور که از قبل می دانستیم، گوگل در ۵ و ۶ تیر ماه (۲۵ و ۲۶ ژوئن) کنفرانس توسعه دهندگان خود Google I/O را به رسم هر ساله در مرکز اجتماعات ماسکونی (Moscone) سان فرانسیسکو برگزار خواهد کرد. اما قرار است در این مراسم چه خبر باشد. راستش را بخواهید خبرها از قبل شروع شده، آغاز فروش عمومی گوگل گلس در امریکا، یکی اش.

اما این طور که در برنامه اعلامی گوگل دیده می شود، مثل پارسال یک مراسم بزرگ خواهیم داشت و البته یک نطق افتتاحیه ۲ ساعتی که با پایان آن نشست ها و فعالیت های متعدد در کنار ساعت هایی پر از سرگرمی برای توسعه دهندگان تدارک دیده شده.

هیچ خبر خاصی درباره محتوای نطق اصلی در دست نیست ولی جالب است که گوگل زمان آن را نسبت به نطق پارسال ۱ ساعت کاهش داده. در کنار آن قرار است نشست هایی به گوگل گلس اختصاص یابد، از دیزاین اپلیکیشن گرفته تا هک کردن علنی گلس.

اندروید، سیستم عامل کروم، و خدمات ابری گوگل نیز بخش هایی از برنامه اعلامی را به خود اختصاص داده اند. اطلاعات دست و پاشکسته ای درباره جلسات طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) وجود دارد و گفته می شود یک نشست اختصاصی هم به بهبود کارکرد دوربین اختصاص یافته.

چیزی که اثری از آن در برنامه نیست، گوگل + است! گوگل با اختصاص نشستی با نام "اپلیکیشن خود را با Google Identity" رشد دهید، تمرکز را بر گوگل پلی و "هویت گوگلی" قرار داده که وقتی آن را در کنار نشست سال قبل به نام "مخاطبین خود را با گوگل + افزایش دهید" بگذاریم، دیگر نیازی به توضیح اضافه نیست، البته از این برداشت بد نکنید: بعید است گوگل + در گوگل I/O به قتل برسد.

اپلیکیشن خود را با Google Identity رشد دهید

ران تایم آرت (ART) هم نشستی را برای خودش رزرو کرده و قطعا شاهد کاربرد بیشتر آن در آینده خواهیم بود که با اندروید ۴.۴ کیتکت معرفی و باعث بهبود سرعت اجرا اپها در اندروید شد. در کنار اینها، منتظر خبرهای خوشی از اندروید ور (Android Wear) برای ساعت های هوشمند باشید و فکر نکنید گوگل روی آن مانور نخواهد داد.

این چکیده ای بود از آنچه برای گوگل I/O امسال انتظار می رود. شما چه انتظاراتی از آن دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (25 مورد)
  • THIEF
    THIEF | ۳۰ خرداد ۱۳۹۳

    + و - های این پست تو حلق گوگل

  • منصور ببری
    منصور ببری | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    بازم یه تابستان داغ و خوب و خوش

  • ,سپنتا
    ,سپنتا | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    گوگل جان، کینه و کدورت ها رو بزار کنار به حرف ترول ها گوش نده، بیا تحریم ما رو بردا تا بتونیم از گوگل پلی استفاده کنیم.

    گوگل ی بخشی باید اضافه کنه و بهترین نرم افزارها از لحاظ UI رو یه جا جمع کنه.

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

    گوگل گفت در اجرای اپلیکیشن ها اندروید 4.4 سریعتر میشه و رمشم به 512 کاهش پیدا میکنه تا همه دستگاها بتونن استفاده کنن ولی سامسونگ نسخه جهانیه اس3 رو بخاطر اینکه رمش 1 بود نتونست اپ کنه و فقط نسخه اپراتورها که رمش دو بود اپ شد به 4.4 که گوگل و سام گفته بودن رم این دسگاه کمه ... دلیل این کاره گوگلو من نفهمیدم ...

    • نیما
      نیما | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

      اندروید خالص رو رم 512 به راحتی کار میکنه اما سنگینی تاچویز برای دستگاه هایی با رم 1 مشکل درست میکنه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی