ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شش اپلیکیشن برتر برای انجام مدیتیشن و رسیدن به آرامش روان

دیروز در مطلبی به اهمیت سلامت روانی اشاره کردیم و راه های مختلفی را برای دست یابی به آن مرور نمودیم. یکی از روش هایی که می تواند بسیار برای سلامت روان مفید باشد، مدیتیشن است. ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۰:۲۵

دیروز در مطلبی به اهمیت سلامت روانی اشاره کردیم و راه های مختلفی را برای دست یابی به آن مرور نمودیم. یکی از روش هایی که می تواند بسیار برای سلامت روان مفید باشد، مدیتیشن است. مدیتیشن حتی اگر ۳ یا ۴ دقیقه در روز صورت پذیرد می تواند تاثیر به سزایی در آرامش و کاهش استرس داشته باشد.

اگر با حرکت های مربوط به مدیتیشن آشنا نیستید، نگران نباشید، چرا که خوشبختانه درست مانند هرچیز دیگری، برای این موضوع نیز اپلیکیشن های متعددی وجود دارد. در ادامه مطلب تعدادی از بهترین برنامه های مدیتیشن را برای شما انتخاب کردیم تا از طریق آن ها با این سبک از حرکات آشنا شوید و در نهایت روانی آرام تر و مثبت اندیش تر را تجربه نمایید. با دیجیاتو همراه باشید.

Buddhist Meditation Trainer

اپلیکیشن مدیتیشن بودا

یکی از شالوده های مکتب بودایی جستجو برای دست یابی به روشن فکری -حالتی از دانش و درک عالی است. اپلیکیشن Buddhist Meditation Trainer یک راهنمای دیجیتال برای رسیدن به این هدف شما را یاری می کند.

این اپلیکیشن مدیتیشن روزانه شما را یاد آوری می کند و با نقل قول هایی از بودا به شما یک مهلت چند دقیقه ایی ای می دهد که خوب به سخن گفته شده فکر کنید و آن را مورد تحلیل قرار دهید. این اپلیکیشن ساده این نوید را داده تا در صورتی که روزانه فقط پنج دقیقه زمان خود را صرف آن کنید در حدود ۱۰ روز به درجات خوبی از آرامش و ریلکسیشن خواهید رسید.

Buddhist Meditation Trainer

Buddhist Meditation Trainer

سازنده: اسپیس‌باگ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲.۵ مگابایت زبان:

Breathe2Relax

Screen Shot ۱۳۹۳-۰۲-۲۷ at ۱.۴۳.۴۱_digiato

تنفس عمیق همیشه یکی از معجزات رفع استرس، کنترل عصبانیت و دفع اضطراب بوده. با اپلیکیشن Breathe2Relax به شما نحوه تنفس صحیح برای دفع استرس (که تنفس دیافراگمی نام دارد) را به طور علمی آموزش و تمرین می دهد.

اپلیکیشن با راهنمایی ها و تمرینات مداوم در فضایی آرامش بخش به همراه موزیک مناسب به شما کمک می کند تنها با تنفس عمیق و بازدم آهسته آرامش خود را به دست آورید و در نهایت پس از مدتی تمرین نه تنها تفاوت تنفس از طریق بینی، دهان و دیافراگم را فرا خواهید گرفت، بلکه یاد می گیرید چطور به سرعت بر احساسات منفی غلبه کنید.

Breathe2Relax

Breathe2Relax

سازنده: تی‌۲ قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: ۱۷/ ۱۵ مگابایت زبان:

Headspace

Screen Shot ۱۳۹۳-۰۲-۲۷ at ۱.۴۳.۲۵_digiato

اپلیکیشن Headspace تنها جهت تزریق ریلکسیشن به شما ساخته نشده بلکه قصد دارد به شما یک آرامش ذهنی ببخشد و خوابی آسوده تر را به همراه آورد. این اپلیکیشن تنها ۱۰ دقیقه از روز را به خود اختصاص می دهد و موضوعات مختلفی را طی ۱۰ روز به شما آموزش می دهد تا به مرور ذهن خود را برای آرامش خود خواسته آماده کنید. در این بین مطالب آموزشی دیگری مانند غذا خوردن صحیح، پیاده روی، تمرکز حواس و غیره را نیز فرا می گیرید که هر یک از آن ها می تواند نقش مؤثری در زندگی شما داشته باشد.

تمام برنامه های آموزشی این اپلیکیشن توسط  اندی پادیکومب (یکی از برترین اساتید مدیتیشن) نوشته شده و با زبان انگلیسی ساده و روان به صورت صوتی و تصویری در اختیار کاربر قرار می گیرد . دقتی که سازندگان Headspace بر روی محتوای آن به کار گرفته اند، باعث شده از لحاظ علمی، این برنامه در سطح بسیار بالایی قرار بگیرد. با استفاده از سیستم یادآوری داخلی اپلیکیشن برای خود ۱۰ دقیقه زمان تمرین اختصاص دهید و بعد از ۱۰ روز شاهد نتایج مثبت این آموزش ها باشید.

برای دریافت بیشتر اطلاعات در رابطه با این آموزش ها می توانید به سایت Getsomeheadspace.com مراجعه فرمایید.

Headspace

Headspace

سازنده: هداسپیس مدیتیشن قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید، iOS حجم: ۲۲.۱ / ۱۶ مگابایت زبان:

 Omvana

Screen Shot ۱۳۹۳-۰۲-۲۷ at ۱.۴۳.۱۲_digiato

مدیتیشن و دریافت آرامش درون تنها به تنفس عمیق و تکرار سرود های "اوم" نیست. عملکرد اپلیکیشن Omnava بر اساس این تفکر است که هر شخصی به طریق خاص خود آرامش را دریافت می کند.

این اپلیکیشن حاوی هزاران فایل صوتی شامل موسیقی ها و صداهای طبیعت آرامش بخش جهت استفاده برای دریافت آرامش شما است. همچنین نقل قول هایی در باب آرامش درون از افراد یا کتاب های معروف هم با گویندگان خوش صدا گفته می شود که شما می توانید از میان آنها به انتخاب خود پخش کنید. می توان Omnava را به نوعی اسپاتیفایِ مدیتیشن نامید.

شما به سلیقه خود صداها و موزیک های مورد علاقه خود را انتخاب می کنید و به کمک آنها خوابی آرام تر، استرس کمتر و آرامش بیشتری خواهید داشت.

Omnava

Omnava

سازنده: ماندولی کریشن قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و به زودی در اندروید حجم: ۵۸.۶ مگابایت زبان:

Calm

Screen Shot ۱۳۹۳-۰۲-۲۷ at ۱.۴۲.۵۳_digiato

همه روزه ما در معرض انواع مختلف رنج و عذاب ها مانند ترافیک شدید، استرس های کاری و غیره می شویم. تمام اینها باعث عدم تمرکز و خستگی ذهن و جسم خواهد شد. وقتی برای چند دقیقه بخواهید از این فضاها فاصله بگیرید اپلیکیشن Calm را به روی آیفون یا آیپد خود اجرا کنید.

اول از میان صدای موج ساحل، جنگل و دریاچه را به دلخواه انتخاب کنید و از میان انواع و اقسام مدیتیشن های مختلف یکی را انتخاب کنید (که البته تمام آنها رایگان نیستند)  فقط کافیست برای آن چند دقیقه چشمان خود را ببندید و به صدا و راهنمایی های صوتی گوش کنید. حتی در صورت دلخواه حالت خواب را می توانید انتخاب کنید تا پس از اتمام تایمر، اپلیکیشن از کار باز ایستد.

اپلیکیشن Calm حاوی برنامه های ریلکسشن متنوع، ۱۰ منظره طبیعی زیبا به همراه صدا و بسیار امکانات دیگر است که با پرداخت هزینه به تمام آنها دسترسی خواهید داشت. اما دانلود اپلیکیشن و تست آن رایگان است و در صورت دلخواه می توانید از پرداخت های درون اپلیکیشنی آن استفاده کنید.

Calm

Calm

سازنده: کالم دات کام قیمت: رایگان (جهت تست) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۴۹.۹ مگابایت زبان:

The Mindfulness App

Screen Shot ۱۳۹۳-۰۲-۲۷ at ۱.۴۲.۳۴_digiato

این اپلیکیشن برای تمام افراد علاقه مند به مدیتیشن از مبتدی گرفته تا حرفه ایی طراحی شده است. هر شخصی بسته به دلخواه خود می تواند از تمرینات و زمان بندی استفاده کند و یا مدیتیشن مورد علاقه خود را با مدت زمان دلخواه را بسازد. همچنین قابلیت یادآوری روزانه به شما در زمان مورد انتخابی شما شروع تمرینات ۳ تا ۳۰ دقیقه ایی خود را آغاز کنید و به آرامش ذهنی و درونی دست پیدا کنید.

اپلیکیشن The Mindfulness App با وجود اینکه رایگان نیست، جزو اپلیکیشن های پر طرفدار این حوزه محسوب می شود.

The Mindfulness App

The Mindfulness App

سازنده: مایند اپز قیمت: 1.99$ دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید حجم: ۲۳.۸ / ۲۹ مگابایت زبان:

امیدواریم با اپلیکیشن های معرفی شده توانسته باشیم قدمی مثبتی در رسیدن به آرامش و ریلکسیشن شما برداریم. حال به نظر شما تکنولوژی می تواند در امری مانند مدیتیشن مفید واقع شود و یا خود همچنان ابزاری است برای تولید استرس و تشویش روان؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • Mori
    Mori | ۱۸ دی ۱۳۹۳

    من headspace رو دارم.فقط 10روزه اولش رایگان هست بعدش پولی میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی