ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفن الوپ نوکیا نادلا مایکروسافت
تکنولوژی

استفان الوپ، مدیر سابق نوکیا، قاتل سرفس مینی

قبل از کنفرانس دیشب مایکروسافت، که در آن تبلت سرفس پرو ۳ معرفی شد، شایعه ای در اینترنت پیچیده بود مبنی بر معرفی تبلت سرفس مینی؛ اما چه شد که چنین محصولی هرگز رنگ واقعیت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۱:۰۵

قبل از کنفرانس دیشب مایکروسافت، که در آن تبلت سرفس پرو ۳ معرفی شد، شایعه ای در اینترنت پیچیده بود مبنی بر معرفی تبلت سرفس مینی؛ اما چه شد که چنین محصولی هرگز رنگ واقعیت به خود نیافت؟ گزارش های دریافتی Bloomberg از داخل مایکروسافت حکایت از آن دارد که، استفن الوپ، مدیر سابق نوکیا و مدیر کنونی بخش سرویس ها و دستگاه های مایکروسافت، ایده سرفس مینی را در نطفه خفه کرده است.

الوپ، که پیش از این قتل سیستم عامل سیمبین را نیز در پرونده خود به ثبت رسانده، نگران کمبود مزیت های رقابتی سرفس مینی در مقایسه با رقبایی همچون نکسوس ۷ و آیپد مینی بوده. به اعتقاد وی نداشتن برگی برنده برای این دستگاه می توانست شکست Surface RT را تکرار نماید. اکنون که بحث Surface RT شد، بگذارید به بخشی دیگر از گزارش Bloomberg اشاره کنیم که در آن Windows RT یک پروژه به بن بست رسیده تلقی شده. با توجه به اینکه اکثر سازندگان بزرگ سخت افزار، Windows RT را کنار گذاشته اند، دیگر کسی به این سیستم عامل رقبت نشان نمی دهد و حتی تعداد اپلیکیشن های آن نیز فاصله بسیار زیادی با ویندوز ۸ پیدا کرده است.

به هر ترتیب، به نظر می رسد مایکروسافت در حال حاضر بر روی موفقیت تبلت های بزرگ شرط بندی کرده. تبلت هایی که قیمتی بالاتر دارند و بخش خاصی از بازار را مورد هدف قرار می دهند. جالب است بدانید بر اساس آمارهای منتشر شده سرعت رشد بازار تبلت های کوچک، بسیار بیشتر از تبلت های بزرگ است و ظاهرا کاربران تمایل بیشتری به محصولات مینی نشان می دهند.

به نظر شما مایکروسافت بر روی ساخت تبلت بزرگ ریسک کرده است؟ آیا سرفس پرو ۳ در بازار موفق خواهد بود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (21 مورد)
  • هادی
    هادی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

    اتفاقا بازاری رو هدف گرفتن که بیشتر تخصصی هستش نه عمومی . شاید هم شکست بخورن!

  • Aydin
    Aydin | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

    حیف خیلی گرونه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی