ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی ۶ افزونه برای بالا رفتن بهره وری گوگل درایو در مرورگر کروم

بدون شک سرویس ابری گوگل درایو یکی از بهترین های این حوزه است. گوگل درایو مثل یک مخزن آنلاین امکان ذخیره تصاویر، اسناد و دیگر فایل های شخصی را به کاربران می دهد.  اما این سرویس ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۲

بدون شک سرویس ابری گوگل درایو یکی از بهترین های این حوزه است. گوگل درایو مثل یک مخزن آنلاین امکان ذخیره تصاویر، اسناد و دیگر فایل های شخصی را به کاربران می دهد.  اما این سرویس در کنار مرورگر کروم از پتانسیل های بسیار بالایی هم برخوردار است. به طور مثال میلیون ها افزونه برای کروم هست که به شما در استفاده بهتر از گوگل درایو کمک می کند.

در این مطلب به ۶ مورد از بهترین افزونه های کروم می پردازیم که به وسیله آنها لذت استفاده از گوگل درایو چند برابر می شود. با دیجیاتو همراه باشید.

Fogpad

fogpad

برخی افراد نسبت به امنیت فایل های خود در گوگل درایو سخت گیر هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید، فاگ پد به شما این امنیت را می بخشد. با نصب این افزونه و ثبت نام در سایت آن اسناد خود را به صورت رمزنگاری شده ذخیره کنید. تنها راه دسترسی به این اسناد استفاده از این افزونه و البته وارد کردن کلمه عبور انتخابی شما است و در غیر این صورت کسی نمی تواند به فایل ها دسترسی یابد، حتی اگر به گوگل درایو شما راه یابد.

Save to Google Drive

savetodrive

همانطور که از نام این افزونه بر می آید، شما می توانید محتوای موجود در اینترنت (لینک ها یا تصاویر) را با دو کلیک در گوگل درایو خود ذخیره کنید. روی عکس راست کلیک کنید و Save Image to Google Drive را بزنید و تمام!

Save Text to Google Drive

savetext

این افزونه هم مانند مورد قبلی به ذخیره محتوای موجود در اینترنت روی گوگل درایو مربوط است ولی این بار در مورد متون کاربرد دارد. روی آیکن افزونه کلیک کنید و متن مورد علاقه خود را در آنجا قرار دهید. پس از انتخاب عنوان و تگ دلخواه، متن به صورت یک فایل نوشتاری در گوگل درایو شما ذخیره می شود.

Shortcuts for Google

google-shortcuts

اگر از کاربران محصولات مختلف گوگل هستید این افزونه برای شما بسیار کاربردی است. با یک افزونه به بیش از ۲۰۰ محصول گوگل دسترسی خواهید داشت. به این صورت که با کلیک به روی آیکن اپلیکیشن، میان بری از محصولات گوگل را خواهید دید که با کلیک روی هر یک به سایت سرویس هدایت می شوید. البته امکان حذف و اضافه کردن محصولات دلخواه هم در این افزونه وجود دارد.

Pixlr Editor

pixlr-editor

با این افزونه یک ویرایشگر تصویر حرفه ای و کامل در مرورگر کروم خود خواهید داشت. درست مانند نرم افزارهای حرفه ای تغییرات دلخواه تان را روی تصاویر اعمال کنید و آن را در گوگل درایو ذخیره نمایید. امکانات این افزونه به حدی غنی است که حتی ممکن است شما را از نرم افزارهای سنگین مشابه نیز رها کند.

Black Menu for Google

blackmenu

مجددا مانند افزونه Shortcuts  for Google به صورت یک جا به تمام محصولات گوگل دسترسی داشته باشید اما این بار بدون نیاز به باز کردن کامل سایت. سرویس هایی مانند ایمیل، جستجو، مترجم، گوگل پلاس، گوگل درایو و دیگر محصولات گوگل در یک پنجره کوچک با کلیک به روی آیکن افزونه، در دسترس شما قرار دارند.


افزونه های بسیاری برای بالا بردن بهره وری گوگل درایو و کروم وجود دارد. شما هم اگر افزونه مفیدی را می شناسید در قسمت نظرات همین مطلب با دیگران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • beh11111
    beh11111 | ۱۷ آبان ۱۳۹۴

    برنامه مموری آنلاین به نظر من از درایو بهتره چون هم سرورش داخل ایران هست و سرعت بالاتری داره هم دانلود از لینک مستقیم داره و هم راحت میشه ازش فضا خرید
    http://www.memoryonline.ir/
    https://cafebazaar.ir/app/my.app.memoryonline/?l=fa

  • علی
    علی | ۳ خرداد ۱۳۹۳

    دو موردش که ربطی به گوگل درایو نداشت !!!

  • Surface
    Surface | ۲ خرداد ۱۳۹۳

    خیلی خوب بود لطفا افزونه های بیشتری معرفی کنید . ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی