ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل هفته آینده در WWDC 2014 پلتفرم هوشمند خانگی برای آیفون معرفی می کند [داغ]

WWDC یا کنفرانس توسعه دهندگان اپل هفته دیگر برگزار می گردد. به تازگی طبق گزارش Financial Times اعلام شده که اپل علاوه بر معرفی iOS 8 و OS X 10.10 و یک محصول نامشخص، مشغول توسعه یک سیستم کنترل ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۳

WWDC یا کنفرانس توسعه دهندگان اپل هفته دیگر برگزار می گردد. به تازگی طبق گزارش Financial Times اعلام شده که اپل علاوه بر معرفی iOS 8 و OS X 10.10 و یک محصول نامشخص، مشغول توسعه یک سیستم کنترل هوشمند خانگی با آیفون است که هفته آینده از آن پرده خواهد برداشت.

طبق این گزارش امکان کنترل چراغ های خانه، سیستم های امنیتی و غیره توسط آیفون فراهم خواهد شد. گویا اپل به دیگر شرکت ها این امکان را می دهد که محصولات خود را مطابق این سیستم کنترل هوشمند آیفون با حفظ محدودیت های امنیتی و کنترل کیفی بسازند. هنوز از جزئیات این طرح مطلع نشده ایم و معلوم نیست این اتوماسیون چطور پیاده خواهد شد اما برای نمونه، گزارش فایننشال تایمز مثال سیستم روشنایی خانه را می زند که به محض ورود یک آیفون متصل به سیستم هوشمند خانگی، چراغ های خانه را روشن می کند.

از جزئیات فنی این موضوع هنوز خبری درز نکرده و معلوم نیست دقیقا ارتباطات خانگی در این سیستم با چه دستگاه هایی و به چه طریقی انجام می شود. اما حدس هایی از مجهز بودن آیفون بعدی به چیپ NFC زده می شود که ممکن است همین چیپ یکی از راه های برقراری ارتباط با سیستم هوشمند خانگی باشد.

یکی دیگر از راه های برقراری این ارتباط استفاده از iBeacon است که به وسیله آن هر آیفونی که در محدوده ای مشخص باشد،  شناسایی می شود. البته استفاده از این ویژگی نیاز به مجوز اجرای اپل دارد. گزارشگر فایننشال تایمز به این نکته اشاره می کند که اپل ذاتا دمدمی مزاج است و ممکن است تا هفته آینده خیلی از برنامه ها عوض شود و ما شاهد اشتباه بودن حدسیات مان مبنی بر معرفی این سیستم خانگی باشیم.

اپل در سال جدید با ورود ناگهانی به خودروها با CarPlay نشان داد برنامه های جدیدی برای هوشمند سازی زندگی مردم دارد و عملا جنگ خود را با گوگل و مایکروسافت در این حوزه آغاز کرده. پلتفرم هوشمند خانگی اپل نیز مطمئنا یکی از رقیب های سرسخت دیگر شرکت ها مانند گوگل، ال جی و سامسونگ خواهد بود. همانطور که مطلع هستید گوگل اخیرا شرکت نست و ترموستات هوشمند و دستگاه تشخیص دود آن را خریده وکمپانی های ال جی و سامسونگ نیز به طور رسمی برنامه هوشمند سازی خانه ها را آغاز کرده اند.

هر آنچه که هست باید یک هفته دیگر منتظر ماند تا کنفرانس WWDC 2014 اپل برگزار شود و ما ببینیم امسال این شرکت چه محصول یا محصولاتی را آماده معرفی کرده است.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • abbas9.4
    abbas9.4 | ۶ خرداد ۱۳۹۳

    چند توصیه به مدیران دیجیاتو
    وقتی خبرارو میزارین همونجا 70درسد مطلب در صفحه ی اصلی نشون داده میشه و این طویل شدن سایت شده که خیلی جالب نیست
    اگه میشه چند تا رنگ برا پس زمینه بزارین مخصوصا نارنجی , که دوباره ما رو به حال و هوای سایت بسیار محبوبمون (نارنجی) ببره

    و در آخر خیلی خوشحالم که دوستان دوباره برگشتن تا تازه ترین و زیباترین مطالب رو برا ما بزارن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی