ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ های جدید کوالکام، عکاسی ۳ بعدی را آسان تر می کنند

کوالکام قصد دارد چیپ های جدید سری اسنپدرگن را در قلب صنعت عکاسی دیجیتال قرار دهد و استفاده از دوربین های دو تایی مثل Dou Camera که اچ.تی.سی در وان ام ۸ قرار داده را ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۰۴

کوالکام قصد دارد چیپ های جدید سری اسنپدرگن را در قلب صنعت عکاسی دیجیتال قرار دهد و استفاده از دوربین های دو تایی مثل Dou Camera که اچ.تی.سی در وان ام ۸ قرار داده را برای شرکت های تلفن ساز آسان تر کند.

مدیر تکنولوژی های تصویر برداری و دوربین در کوالکام، تیم ییتس، با تایید این خبر از برنامه شرکتش برای توسعه یک طراحی پایه خبر داده که به تلفن سازان کمک می کند تا از دوربین های استریو (دوتایی) و نیز دوربین های تشخیص عمق استفاده کنند.

اسنپدرگن ۸۰۵ دارای یک جفت پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) است که امکان ضبط ویدیوهای HD و عکس های ۱۶ مگاپیکسلی به طور همزمان را می دهند و یا قادر به دریافت همزمان تصاویر از دو دوربین جدا هستند. همچنین این چیپ، کاهش نویز ۳ بعدی در ویدیوها را دارا است و با استفاده از ژیروسکوپ تلفن می تواند قابلیت لرزشگیری دیجیتال را هم فراهم نماید.

البته تلفنی مثل One m8 از چیپ اسنپدرگن ۸۰۱ برای دوربین دو تایی خود استفاده کرده ولی تمرکز اسنپدرگن ۸۰۵ بر روی بالا بردن قدرت گرافیکی و ارائه تکنولوژی های جدید مربوط به عکاسی است. شاید ندانید که چیپ های اسنپدرگن کوالکام در دوربین Lytro ILLUM light field (عکس زیر) نیز قرار دارند که خود یکی از شاهکارهای صنعت عکاسی است.

دوربین لایترو ایلوم لایت فیلد

با این وصف باید منتظر استفاده بیشتر از اسنپدرگن ها برای ساخت سیستم های عکاسی دیجیتال با تمرکز بر قابلیت های ۳ بعدی بود و این یعنی کوالکام می تواند در آینده نزدیک امکان عکاسی لایترو (عمق میدان و فوکوس قابل تغییر گسترده) را به تلفن های هوشمند بیاورد. اسنپدرگن ۸۰۵ فقط یک شروع است و آقای ییتس می گوید با اسنپدرگن ۸۰۸ و ۸۰۱ کار کوالکام از این هم گسترده تر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • کیارش معبادی
    کیارش معبادی | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    اقای دادگستر ، خدمتتون برای همکاری ایمیل زدم. ممنون میشم پاسخ بدید :) مرسی

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    توروخدا شرکتارو تشویق به دوربین دوتایی نکن هم یه چیز اضافه پشت گوشیه هم اصلا جالب نیست همین دوربینم باید کوچیکتر شه تا زیبایی برقرار بشه الان ام8 یه دوربین داشت خیلی زیباتر بود ... اگه قراره دوتا دوربین پشت گوشی باشه دومین دوربین اندازه دوربین جلو باشه خوبه

  • سوتابایت
    سوتابایت | ۵ خرداد ۱۳۹۳

    قضیه شرکت شرکت وقایع گستر فارس چیه ؟ کم کم دارم نگران می شم !!!

    • @$pAr
      @$pAr | ۵ خرداد ۱۳۹۳

      آره منم شنیدم که نمایندگی رسمی ایران شده و گفته هرکی غیر از پلمب اپل بفروشه به جرم قاچاق میگیرنش

مطالب پیشنهادی