ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اولین نمونه تولید شده از خودروی بدون راننده گوگل

گوگل چند سالی می شود که مشغول کار بر روی ماشین های بدون راننده است و تا به حال توانسته با این پروژه جذاب، نگاه های بسیاری را به سمت خود خیره کند. تا به ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۹:۱۲

گوگل چند سالی می شود که مشغول کار بر روی ماشین های بدون راننده است و تا به حال توانسته با این پروژه جذاب، نگاه های بسیاری را به سمت خود خیره کند. تا به حال هر نمونه ای که در این رابطه دیده بودیم، همگی ماشین هایی معمولی بودند که سیستم هوشمند گوگل بر روی آن ها تعبیه گشته بود. اما اکنون گوگل اولین خودروی اختصاصی خود را تولید کرده و آن را برای اولین بار به معرض نمایش گذاشته.

تمام فرآیند طراحی و ساخت این خودرو توسط گوگل انجام شده و تا به حال هیچ نمونه ای مشابه آن وجود نداشته است. سرگی برین در رابطه با این خودرو به بحث امنیت بیشتر اشاره می کند و می گوید: «با توجه به اینکه این ماشین از فرمان های کلاسیک و یا پدال گاز و ترمز بی بهره است، مهندسان توانسته اند سنسور های بیشتری را در نقاط استراتژیک تعبیه کنند و با بهبود عملکرد، امنیت را بالا ببرند.»

این خودرو در حال حاضر با سرعت ۲۵ مایل در ساعت حرکت می کند و به گفته سرگی برین، به محض اینکه تست های امنیتی بیشتری پشت سر گذاشته شد، سرعت آن به ۱۰۰ مایل در ساعت نیز خواهد رسید. کسانی که تا به حال تجربه سوار شدن در این وسیله را دارند، آن را بسیار آرامش بخش توصیف کرده اند و البته هیجان موجود را با ماشین های شهربازی مقایسه نموده اند.

برین در نهایت توضیح می دهد که آن ها استاندارد های امنیتی بسیار سختی را برای این وسیله در نظر گرفته اند و به محض اینکه خودرو تمام آن ها را پشت سر گذارد، گوگل نسبت به عرضه آن در بازار اقدام خواهد کرد. برین می گوید در صورت دستیابی به این استاندارد ها، رانندگی خودرو هوشمند گوگل از امنیت بیشتری در مقایسه با رانندگی انسان ها، برخوردار خواهد بود. در ادامه می توانید ویدیو معرفی این محصول و واکنش کاربران به نشستن در آن را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • duke
    duke | ۲ دی ۱۳۹۳

    گوگل طراحیش تو همه جا معرکه بوده،

    پس طراخاش سر این پروژه کدوم گوری بودن! آدم خجالت میکشه به این ماشین نگاهکنه، چه برسه به اینکه بخواد سوارش بشه.

    باید بده به VW براش بسازه یه چیزی تو مایه های Golf یا شراکو.

    یا باید بده به Toyota تا یه نسخه کوچیک شبیه iQ در بیاد.

  • atrin
    atrin | ۸ خرداد ۱۳۹۳

    گوگل خیلی وقته داره رو این پروژه کار مکنه و پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته

  • حامد
    حامد | ۷ خرداد ۱۳۹۳

    این طفل معصوم بیاد ایران، چها راه دوم به اجرا تشکیل دهندش تجزیه میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی