ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت سامسونگ
تکنولوژی

زمانی که سامسونگ به بزرگترین رقیب خودش تبدیل می شود؛ تبلت ها در جدال با فبلت ها

همانطور که قبلا نیز در دیجیاتو گزارش دادیم، سامسونگ قصد دارد در ۲۳ خرداد طی مراسمی در نیویورک، از خانواده جدید تبلت های خود رو نمایی کند. این حرکت سامسونگ در حالی رخ می دهد ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۹

همانطور که قبلا نیز در دیجیاتو گزارش دادیم، سامسونگ قصد دارد در ۲۳ خرداد طی مراسمی در نیویورک، از خانواده جدید تبلت های خود رو نمایی کند. این حرکت سامسونگ در حالی رخ می دهد که طبق آمار منتشر شده، کاربران تمایل کمتری به تبلت ها در مقایسه با سال های گذشته نشان می دهند.

گروه تحقیقاتی IDC در جدیدترین گزارش خود و بر اساس رفتار کاربران، پیش بینی کرده که عرضه تبلت ها به بازار در سال جاری تنها ۱۲ درصد رشد خواهد داشت . اگر تصور می کنید که این عدد، رقم رشد مطلوبی به حساب می آید، بد نیست بدانید که در سال گذشته تبلت ها توانستند با ۵۲ درصد، رشد بی نظیری را تجربه نمایند. کارشناسان معتقدند که دلیل کاهش رشد تبلت ها، استقبال بالای کاربران از فبلت ها یا همان تلفن های هوشمند غول آسا بوده است.

جی.کی.شین، مدیر بخش موبایل سامسونگ،  در بخشی از محصاحبه خود با Wall Street Journal بیان کرد که این شرکت کره ای اهداف بسیار بالایی را برای فروش تبلت های خود در نظر گرفته و برای رسیدن به اهداف نیز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

تمرکز سامسونگ بر روی فروش تبلت ها، می تواند فروش فبلت ها را تحت تاثیر قرار دهد

اما این علاقه سامسونگ به بازار تبلت ها، در نهایت ممکن است به ضررشان تمام شود، چرا که در صورت موفقیت تبلت ها، به احتمال زیاد بازار فبلت ها تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. سامسونگ با سری گلکسی نوت یکی از بهترن فبلت های اندرویدی را تولید می کند و به خصوص در بازارهایی همچون کره جنوبی و سایر کشور های آسیایی، سود کلانی را از این محصول به دست می آورد. حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا سامسونگ حاضر است، فروش یکی از برترین دستگاه هایش را قربانی تبلت های جدید کند؟

کاربران تمایل بیشتری به فبلت ها نشان می دهند. ۳۰ میلیون فبلت در فصل اول ۲۰۱۴ به بازار عرضه گشته است

بر خلاف تلفن های هوشمند، که معمولا طی قراردادی دو ساله با اپراتورها عرضه می شوند و یا آمار گم شدن بسیاری دارند، تبلت ها محصولاتی هستند که تا چندین سال همراه کاربر باقی می مانند، و به اصطلاح از چرخه عمر بالا تری بهره می برند. همین موضوع باعث می شود که تمرکز سامسونگ بر روی تبلت ها، فروش این شرکت در سال های آینده را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش IDC ، عرضه فبلت ها به بازار در سه ماهه اول ۲۰۱۴ برابر ۳۰.۱ میلیون دستگاه بوده و پیش بینی می شود در صورتی که اپل نیز فبلت خود را معرفی کند، این رقم با رشد خیره کننده ای مواجه گردد و متعاقبا باعث پایین آمدن تمایل کاربران به تبلت ها گردد.

شما کدام یک را ترجیح می دهد؟ تبلت و یا فبلت؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۳

    به نظر من هر چیزی جای خودش استفاده از فبلت ها یجورایی واسم ازار دهندست چون شخصا تمایل دارم با یک دست با گوشی کار کنم

  • احسان
    احسان | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

    با سلامومن فکر می کنم که سامسونگ به اندازه کافی اقتصاد دان،مدیر فروش و پیش بینی کننده داره که بتونه این بحران احتمالی را مدیریت کنه تا اون رو دوباره به فرصتی برای رشد خودش تبدیل کنه

  • عبداله احمدی (galaxy)
    عبداله احمدی (galaxy) | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

    تا زمانی که نوت سامسونگ هست هیچ فبلتی نمیتونه باش رقابت کنه...اتفاقا تبلتهای سام هم رشد خوبی در فروش داشتن و هر دفعه سهم ایپد رو کمتر میکنن طبق گفته ی سایتها ...
    هر دفعه مردم دارن وسیلشونو کوچکتر میکننو راحت تر ..قلا فروش لپتاپ بالا بود بعد تبلت اومد اونا فروششون کم شد حالا هم رشد تبلت کم شده و رفتن سراغ فبلت ... فبلتم از نوت3 بزرگتر باشه دیگه مسخره میشه

  • mostafa.move
    mostafa.move | ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

    واقعا من نمیدونم بعضیا چطور نوت رو میزارن تو جیبشون
    واقعا عذاب اوره
    من با ایفونم مشگل دارم چبرسه 5,7 اینچچچچچ!!!!
    یکم رو گوشی های کوچیک و قدرتمند کار کنید بد نیستا
    روزبروز بزرگتر میشن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی