ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سیب استور؛ فروشگاه ایرانی اپلیکیشن های اپل [معرفی]

کاربران محصولات اپل به طور کلی دو راه برای خرید اپلیکیشن های دلخواه خود دارند؛ یکی اینکه خریدهای خود را به وسیله کارت اعتباری بین المللی انجام دهند و راه دوم تهیه گیفت کارت های اعتباری و افزایش ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۳

کاربران محصولات اپل به طور کلی دو راه برای خرید اپلیکیشن های دلخواه خود دارند؛ یکی اینکه خریدهای خود را به وسیله کارت اعتباری بین المللی انجام دهند و راه دوم تهیه گیفت کارت های اعتباری و افزایش موجودی حساب اپل آی دی است. برای کاربران ایرانی استفاده از کارت های اعتباری بین المللی بسیار پرهزینه و سخت است و توجیه چندانی ندارد. بنابراین قریب به اکثریت افراد به راه دوم یعنی خرید گیفت کارت های موجود در بازار روی می آورند. اما اگر امکان استفاده از کارت اعتباری بود، احتیاجی به خرید حداقل ۱۰ دلار گیفت کارت برای یک اپ ۲ دلاری نبود.

سیب استور این مشکل را برطرف کرده و به شما امکان خرید اپلیکیشن های موجود در فروشگاه اپل را به صورت ریالی می دهد. در ادامه مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

این وب سایت به طور رسمی در تاریخ ۱۷ خرداد افتتاح خواهد شد ولی به دیجیاتو دسترسی زودتر از موعد داده شده بود. برای شروع نیاز است که در وب سایت "سیب استور" ثبت نام کنید. پس از ثبت نام مجددا وارد صفحه اصلی می شوید و اپلیکیشن های موجود در فروشگاه اپل را با قیمت ریالی خواهید دید.

seebstore-scrn1
به دلیل دسترسی پیش از موعد جهت تست سرویس، تا افتتاحیه رسمی قیمت های تمام شده محاسبه می شود.

تمام توضیحات و امتیازات کاربران در اپل استور هم در اینجا دیده می شود اما در جایگاه هزینه، ما شاهد قیمت ریالی به جای دلاری هستیم. در این مرحله می توانید اپلیکیشن دلخواه خود را جستجو کنید و با کلیک به روی دکمه خرید عملیات را آغاز نمایید. برای نمونه ما یک اپلیکیشن را از طریق سیب استور خریداری کردیم که مراحل آن را در پایین شرح می دهیم:

seebstore-scrn-buy
برای خرید ابتدا اپل آی دی خود را در این قسمت وارد و به روی دکمه سبز رنگ "شروع پرداخت" کلیک کنید. دقت داشته باشید که حتما اپل آی دی خود را در این قسمت قرار دهید و نه ایمیل ثبت شده در سیب استور.
seebstore-scrn-email-1
پس از پرداخت موفقیت آمیز از طریق یکی از کارت های عضو شتاب، شماره پیگیری از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

در متن ایمیل ارسال شده از طرف سیب استور، از کاربر یک ساعت مهلت گرفته می شود تا اپلیکیشن توسط سیب استور خریداری و به ایمیل ثبت شده در حساب کاربری شخص، ارسال گردد. پس از آماده شدن سفارش مجددا از طریق ایمیل و پیامک اطلاع رسانی می شود.

seebstore-scrn-sms
همانطور که می بینید پروسه درخواست خرید و تحویل سفارش ما در ۲ دقیقه به انجام رسید.
seebstore-scrn-email-2
در ایمیل نهایی شما نام اپلیکیشن، لوگو، قیمت، شماره پیگیری و دکمه دریافت اپلیکیشن را می بینید. بعد از کلیک به روی دکمه "دریافت اپلیکیشن" به طور خودکار نرم افزار آیتونز باز خواهد شد.
seebstore-scrn-itunes
پس از باز شدن آیتونز و وارد کردن پسورد اپل آی دی، کد اعتباری خرید اپلیکیشن خریداری شده به طور خودکار وارد شده و عملیات دانلود اپلیکیشن با آپل آی دی شما آغاز می شود.

همانطور که دیدید مراحل خرید تا دریافت اپلیکیشن نسبتا کوتاه و ساده بود. در ضمن جزئیات تمام خریدهای قبلی هم در منوی "سفارشات" قابل مشاهده است. آنطور که مشخص است، سیب استور به وسیله حساب بین المللی خود در اصل اقدام به خرید "کد هدیه" اپلیکیشن ها (Reedem Gift Code) می کند و آن را برای خریدار ارسال می نماید. حال هر شخصی که کد را در اختیار داشته باشد می تواند یک بار اپلیکیشن را هدیه بگیرد. توجه به این نکته بسیار مهم است. همچنین اپلیکیشن سیب استور هم در اپل استور موجود است و کاربران می توانند تمام مراحل بالا را با گجت اپلی خود انجام دهند.

اما این سرویس از نظر قانونی وکپی رایت چه وضعیتی دارد؟ آیا این خریدها در حساب اشخاص باقی خواهد ماند؟ امنیت اینگونه خرید ها به چه شکل است و حساب اپل آی دی افراد دچار نقایض امنیتی نمی شود؟

شاهین کاتبی در مورد سرویس سیب استور اینچنین می گوید:

شاهین کاتبی

شاهین کاتبی

با توجه به گسترش استفاده از دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس و نبود راهی ساده برای خرید اپلیکیشن های غیر رایگان اپ استور برای کاربران این دستگاه ها، مدت‌ها بود به فکر ایجاد راهکاری برای خرید اپ های غیر رایگان اپ استور با رعایت قانون کپی رایت بودیم که علاوه بر سهولت در استفاده، کاربران به طور قانونی، مالک اپلیکیشن دلخواه خود باشند. ما در سیب استور به عنوان واسطی میان کاربران و اپ استور عمل می کنیم، بدین صورت که کاربران پس از خرید از سیب استور، می توانند اپلیکیشن دلخواه خودشان -که مبلغ آن توسط سیب استور پرداخت شده- را به راحتی از اپ استور دریافت کنند. سیب استور به امنیت اطلاعات کاربران خود متعهد است و اطلاعات مضاعفی از کاربران دریافت نمی کند. برای استفاده از سیب استور نیاز به ارائه اپل آی دی و یا رمز عبور اکانت اپل نیست.

اینگونه سرویس ها برای کاربران ایرانی که با محدودیت های زیادی روبرو هستند، مفید است. به شرط اینکه امنیت کاربران در آنها رعایت شود که به نظر می رسد سیب استور از این لحاظ شرایط خوبی دارد. ما امیدواریم این سیستم از دید اپل هم بلامانع باشد و شاهد تداوم کارش باشیم.

سیب استور

سیب استور

سازنده: شاهین کاتبی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: ۴.۸ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (51 مورد)
  • اسلام
    اسلام | ۲۰ آذر ۱۳۹۴

    سلام
    گوشي من بعد از نصب ايواس٩ ديگه اصلا اينترنت4G نميشه حتي سيم كارت هم عوض كردم و از شركت ايرانسل هم خواستم پيگيري كنند ولي درست نشد
    لطفا راهنمايي كنيد
    Iphon6

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی