ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

iOS 8 معرفی شد

یکی دیگر از انتظارات ما از این مراسم معرفی نسخه جدید آی او اس بود که برآورده شد. نسخه جدید آی او اس ۸ نیز همانند سیستم عامل مکینتاش، از تغییرات زیادی برخوردار است. طبق ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۲

یکی دیگر از انتظارات ما از این مراسم معرفی نسخه جدید آی او اس بود که برآورده شد. نسخه جدید آی او اس ۸ نیز همانند سیستم عامل مکینتاش، از تغییرات زیادی برخوردار است.

طبق گفته تیم کوک این نسخه از آی او اس یکی از بزرگترین تغییرات را بر ۲ مبنا خواهد داشت : یک اینکه امکانات بسیاری در آن قرار داده شده و دوم قابلیت های بسیاری برای توسعه دهندگان ترتیب داده شده.

یکی از ویژگی های جدید آی او اس این است که مستقیما از قسمت نوتیفیکیشن ها می توانید به پیغام های رسیده مانند پیامک ها پاسخ دهید و دیگر نیازی به خروج از اپلیکیشن های در حال کار نیست. به طور مثال در صورتی که یک پیامک برای شما برسد و شما داخل یک اپلیکیشن دیگر باشید، تنها کافیست به روی نوتیفیکیشن آن کلیک کنید و در همانجا پاسخ را ارسال کنید.

ios-simulator-screen-shot-2-jun-2014-18-51-43-1

همچنین امکان مشابهی در رابطه قرارهای ملاقات در تقویم وجود دارد و شما مستقیما امکان قبول/رد کردن ملاقات را از همین قسمت بدون خارج شدن از هیچ اپلیکیشنی را خواهید داشت.

ios-simulator-screen-shot-2-jun-2014-18-51-53

کیبورد اپل این بار هوشمند تر از قبل عمل می کند. قابلیت QuickType که در کیبورد قرار دارد، تایپ شما به وسیله حدس کلمات بعدی بسیار سریع تر از قبل خواهد بود.

ios-simulator-screen-shot-2-jun-2014-18-58-03

کوییک تایپ از زبان های بسیاری پشتیبانی می کند، از جمله انگلیسی، چینی، اسپانیایی و غیره... این کیبورد علاقه مندی های شما را نسبت به هر مخاطب شما یاد می گیرد که در نوشتار به کمک شما می آید.

همچنین نسخه جدید اپلیکیشن پیغام رسان از قابلیت پیغام های گروهی و فعال کردن حالت Do not disturb برای گروه های دلخواه برخوردار است.

screen-shot-2014-06-02-at-2-10-26-pm

همانطور که پیشبینی می شد، یک پلتفرم جدید با نام HealthKit در رابطه با حفظ سلامتی در این آی او اس در قالب یک اپلیکیشن تعبیه شده که Health نام دارد. این پلتفرم به خوبی با دیگر اپلیکیشن ها و دستگاه های مربوط به سلامتی مانند دستبند نایک سازگار بوده و اطلاعات مربوط به سوزاندن کالری ها و وضع کلی بدن را به خوبی نشان می دهد.

screen-shot-2014-06-02-at-2-10-39-pm

یک قابلیت جالب دیگر که در آی او اس ۸ تعبیه شده این است که شما می توانید تا ۶ نفر از اعضای خانواده خود را در خرید های آیتیونز خود شریک کنید. به این صورت که شما اپل آی دی های شما باید به یک کارت اعتباری مشترک متصل باشد تا این قابلیت فعال شود.

Screen Shot 1393-03-12 at 22.56.55

اپلیکیشن تصاویر هم به قابلیت اتصال همزمان به چند دستگاه مجهز شده. تمام تصاویر گرفته شده توسط دستگاه هایتان به یکدیگر منتقل می شوند. یعنی در تمام گجت هایتان به همه عکس های گرفته شده خود دسترسی خواهید داشت. این ویژگی در فضای ابری iCloud فعال می شود و به همین دلیل هیچ نیازی به دانلود تصاویر نیست.

Screen Shot 1393-03-12 at 23.02.10

سیری در نسخه جدید آی او اس هوشمند تر شده و امکانات بیشتری دارد. این بار برای فعال سازی سیری احتیاجی به دست زدن به دستگاه نیست. تنها با گفتن عبارت Hey Siri این دستیار دوست داشتنی فعال می شود.  اپل این بار با همکاری با کمپانی معروف Shazam سیری را موسیقایی تر کرده و امکان بیان موسیقی در حال پخش و شناسایی موسیقی در حال پخش را به آن اضافه کرده. همچنین امکان خرید محصولات آی تیونز توسط سیری هم به آی او اس ۸ اضافه شده.

Screen Shot 1393-03-12 at 23.10.07

به زودی در یک مطلب مفصل به تمام امکانات آی او اس ۸ خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • Shut Down
    Shut Down | ۱۴ خرداد ۱۳۹۳

    دیجیاتو من از تلاش شما ممنون هستم

  • milad noruzi
    milad noruzi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۳

    به نظر من که روند اپل برای معرفی ای او اس جدید انتخاب کرده اشتباه است چون تغییرات به صورت واقعی درونش احساس نمی شود . درصورتی که اگر یک شماره به ای او اس 7.1 اضافه میکرد یعنی ای او اس 7.2 شاید این روند خیلی بهتر از روند فعلی بود و برای کمپانی بزرگی همچون اپل که ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی