ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

عصر سایبورگ ها با افتتاحیه جام جهانی برزیل شروع می شود! [ویدیو]

با شروع جام جهانی فوتبال از روزهای آینده، تب این ورزش کل جهان را فرا خواهد گرفت. اما فکر می کنید چه کسی اولین ضربه را به توپ فوتبال جام جهانی خواهد زد؟ قرار است ...

نیما دادگستر
نوشته شده توسط نیما دادگستر | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۲:۱۰

با شروع جام جهانی فوتبال از روزهای آینده، تب این ورزش کل جهان را فرا خواهد گرفت. اما فکر می کنید چه کسی اولین ضربه را به توپ فوتبال جام جهانی خواهد زد؟

قرار است در مراسم افتتاحیه جام جهانی یک داوطلب از بنیاد کمک به کودکان معلول، وارد زمین شود و با ضربه ای نمادین به توپ فوتبال جام جهانی، آغازگر این رویداد بزرگ ورزشی در سطح جهان باشد. این همه بدون استفاده از یک اسکلت رباتیک که فرد داوطلب در آن قرار می گیرد، میسر نخواهد بود.

اما آنچه به این اتفاق ویژگی خاصی بخشیده، کنترل این اسکلت رباتیک با استفاده از افکار است. کلاهی که روی سر فرد قرار می گیرد، به جمع آوری داده های مربوط به تغییرات الکتریکی مغز می پردازد و سپس سیستم کوله پشتی مانند این دستگاه، آنها را به فرامینی برای سخت افزار تبدیل می کند تا طبق خواسته فرد حرکت کند.

این یکی از بزرگترین نمایش های پروژه Walk Again است که توسط گروهی متشکل از ۱۵۰ دانشمند و مهندس در سرتاسر دنیا راه اندازی شده تا رابط ماشین مغز (brain machine interface یا BMI) را برای افراد معلول توسعه دهد و با استفاده از کلاه الکترو انسفالوگرافیک  (EEG) که ثبت کننده امواج مغزی است، افکار معلولان را به حرکات ماشین تبدیل کنند.

در زیر ویدیوی این پروژه که در بین دانشمندان علوم اعصاب هم سر و صدای زیادی راه انداخته را می بینید. قرار است ۴۰ سال تلاش، در یک ضربه به توپ خلاصه شود.

 (لینک دانلود)

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • mohammadmj
    mohammadmj | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    فوق العاده است انسان داره به کجا میره ................................................

  • رضا صادقی
    رضا صادقی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

    دوستان دقت کنید آخرش میگه که میشه حتی انسان رو هم کنترل کرد !!! و افکار و احساسات رو به اشتراک گذاشت :l

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی