ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ۲۰ نابغه کوچک با ۱۰۰ هزار دلار دور دانشگاه را خط کشیدند

با این 20 نوجوان نابغه که از پیتر تیل 100 هزار دلار می گیرند تا از دانشگاه رفتن دست بکشند آشنا شوید؛ تحصیلات عالی سعی در حفظ جایگاه خود دارد و هنوز رسما نمرده. اما در ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۸

با این 20 نوجوان نابغه که از پیتر تیل 100 هزار دلار می گیرند تا از دانشگاه رفتن دست بکشند آشنا شوید؛ تحصیلات عالی سعی در حفظ جایگاه خود دارد و هنوز رسما نمرده. اما در چند سال اخیر بنیاد تیل توسط موسس پی پل آقای پیتر تیل (که یک لیبرال رک و راست هم هست) تشکیل شده و سعی در اثبات یک ایده دارد: شاید برچیده شدن تحصیلات عالی به طور کل ایده خیلی خوبی باشد.

برنامه تیل فلو (Thiel Fellow) که هم اکنون در حال گذراندن چهارمین سال فعالیت خود است، به یک گروه منتخب از بچه های کارآفرین پیشنهادی داده که مقاومت در برابر آن کمی مشکل است: 100 هزار دلار پول نقد به همراه آموزش راه اندازی یک شرکت، و در مقابل آنها فقط باید تحصیل در دانشگاه را رها کنند.

پیتر تیل

پیتر تیل

آقای پیتر تیل موسس Paypal فکر می کند برچیده شدن تحصیلات دانشگاهی برای بعضی از نوابغ منجر به موفق تر شدن آنها می شود.

به گفته ی مایک گیبسون، نایب رییس کمک های مالی بنیاد تیل، در این دوره 550 متقاضی قوی تر از همیشه شرکت کرده اند. او اضافه می کند: "[این برنامه] تبدیل به یک مساله همه گیر شده و برای مردم شناخته شده است."در میان درخواست کنندگان گرایش های غالبی شامل علاقمندان به بیتکوین، سیستم های یادگیری ماشینی و سخت افزار وجود دارد.

برای دیدن این 20 جوان نابغه با دیجیاتو همراه شوید تا ببینیم دلیل انتخاب شان چیست و می خواهند چه آینده ای را برای جهانیان رقم بزنند.

در سال های گذشته برقرار کردن توازن جنسیتی در این رویداد مشکل تر بود، سال گذشته فقط چهار نفر خانم در بین 22 فرد بورسیه شده وجود داشت، اما امسال از 20 نفر، 5 نفرشان خانم هستند. گیبسون می گوید این بنیاد تلاش فعالانه ای داشت تا از طریق هکاتون ها، رخداد ها و مشارکت ها به زنان بیشتری فرصت حضور در برنامه را بدهد.

یک بررسی که در اوایل سال جاری میلادی منتشر شد، نشان می داد شکاف درآمدی بین فارغ التحصیلان دبیرستان ها و کالج رو به افزایش است. اما بنیاد تیل می خواهد یک گروه خاص را معرفی کند؛ آنها به شدت باهوش و با انگیزه هستند و به احتمال زیاد در زندگی شان موفق خواهند شد، حتی با صرف نظر کردن از تحصیلات دانشگاهی.

بنیاد تیل ادعا می کند که بورسیه شدگان گذشته بیشتر از 182 شغل و همچنین بیشتر از 87 میلیون دلار در فعالیت های اقتصادی (مثل کمک های مالی برای سرمایه گذاری، درآمد، کمک هزینه تحصیلی و غیره) ایجاد کرده اند. فقط پنج شرکت کننده در اولین کلاس این بورسیه، بعدا به دانشگاه برگشتند ولی بعد از آن چنین موردی وجود نداشت.

در میان موفق ترین بورسیه شدگان گذشته می توان از "دن فریدمن" موسس کمپانی thinkful نام برد، این شرکت به متخصصانی کمک می کند که در رده متوسط شغلی هستند و می خواهند حرفه ای تر شوند. همینطور شرکت سرمایه گذاری "لورا دمینگ" که در راستای کمک مالی به پروژه های ضد پیری (anti-aging) فعالیت می کند و نیز "پل گو" بنیانگذار یک شرکت مالی که آپ استارت نام دارد.

مایک گیبسون

مایک گیبسون

"خیلی از این بچه ها هم اکنون از من ثروتمند تر هستند"

همه ی شرکت کنندگان در برنامه تیل فلو قابل توجه اند. در کلاس های امسال اشخاص مختلفی وجود دارند. شخصی که روی یک "جعبه ابزار شفاف" متن باز کار می کند که برای کمک به روزنامه نگاران کاوشگر در کشف فساد و سوء استفاده کاربرد دارد؛ یک نفر که در تلاش برای تغییر روابط بین بیمار و بیمارستان پیرامون تکنولوژی است؛ کسی با هدف بی نظیر و متواضعانه درمان سرطان وارد برنامه شده و یک محقق که قصد دارد به چرخه توسعه ماهواره ها سرعت ببخشد. سن هیچکدام شان هم از 20 سال تجاوز نمی کند.

در ادامه لیست کاملی از بورسیه شدگانی که بنیاد تیل اعلام کرده را می بینید.

Shantanu Bala</p>
<p>

Shantanu Bala

۱۹ ساله / شانتانو در حال توسعه سیستمی برای استفاده در پخش زنده فید صدا و تصویر است که با آن بتواند حالات دیداری چهره و نشانه های شنیداری را با استفاده از یک سری ارتعاشات در سرتاسر پوست کاربر، منتقل کند. تحقیقات او این هدف را نشانه گرفته: گسترش دامنه پتانسیل های نهفته در اطلاعاتی که می توانند با استفاده از سنسور های دیجیتال و محرک های لمسی استخراج شوند و انتقال یابند.
 Vitalik Buterin</p>
<p>

Vitalik Buterin

۲۰ ساله / او مدتی است که درگیر بیتکوین و فضای ارزهای رمز نگاری شده است و در حال حاضر به صورت تمام وقت روی توسعه Ethereum کار می کند. Ethereum یک شبکه نظیر به نظیر است که هر اپلیکیشن یا کاربر موبایل و دسکتاپ می توانند به آن دسترسی یابند و از آن استفاده کنند. این شبکه به مردم اجازه می دهد اپلیکیشن های پیشرفته غیر متمرکز بسازند و آنها را روی یک پلتفرم به سادگی و راحتی یک مرورگر وب استفاده کنند.
 Benjamin Englard</p>
<p>

Benjamin Englard

۱۸ ساله / بنجامین یک دانشمند کامپیوتر علاقمند به پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتر، محاسبات توزیع شده و سنتز علوم کامپیوتری و بسیاری زمینه های دیگر است. او در حال کار کردن روی ایده های ترکیبی در علوم کامپیوتری و روانشناسی با هدف شخصی سازی تکنولوژی است.
 Adithya Ganesh</p>
<p>

Adithya Ganesh

۱۷ ساله / او دانشجوی انصرافی از رشته علوم کامپیوتری دانشگاه استنفورد است. آدیتیا در اختراع IntentSense -یک دستکش هوشمند بیونیک برای کسانی که قسمتی از دستشان قطع عضو شده- همکاری داشته. او در کل به استفاده از یادگیری ماشینی و تحلیل پیش بینی برای شخصی سازی بیونیک و مراقبت های سلامتی علاقمند است.
Grace Gee</p>
<p>

Grace Gee

۱۹ ساله / گریس استارت آپ خود CortexML را به همراه همکلاسی اش در دانشگاه هاروارد و برای ساده سازی و حسی تر نمودن تحلیل داده ها راه انداخت. او قبل از پیوستن به تیل فلو دنبال مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد پیوسته علوم کامپیوتری در هاروارد بود.
 Ishaan Gulrajani</p>
<p>

Ishaan Gulrajani

۱۹ ساله / او می خواهد راهی که مردم با آن نرم افزار می سازند را تغییر بدهد. او قبل از این با ترک MIT یک استارت آپ به راه انداخت که جایزه ی طراحی اپل را برد و از حمایت Y Combinator برخوردار شد.
Lucy Guo</p>
<p>

Lucy Guo

۱۹ ساله / او یک طراح و مهندس نرم افزار است که از کلاس ششم، وب سایت های سودآوری می سازد. لوسی بعد از ساختن نرم افزار تحصیلی برای کشور های در حال توسعه، به این نتیجه رسید که می خواهد درس خواندن و مطالعه را برای همه به صورت یک تفریح در بیاورد. در طول دوره بورسیه اش در تیل فلو، لوسی می خواهد روی تحصیل همراه با بازی کردن کار کند، آن هم با ایجاد یک پلتفرم که به دانش آموزان اجازه می دهد تکالیف مدرسه را از طریق بازی های چند نفره انجام دهند.
Thomas Hunt</p>
<p>

Thomas Hunt

۱۷ ساله / توماس می خواهد سرطان را درمان کند. توماس مدت زمان 3 سال را در بنیاد تحقیقات SENS صرف مطالعه جایگزین طول تلومرها (ALT) کرد. مکانیزمی که احتمالا به صورت غیر مستقیم مسئول همه ی سرطان ها است. او از غربالگری اتوماتیک داروهای پر بازده استفاده می کند تا داروهایی را که می توانند فعالیت ALT را کاهش دهند، بیاید.
Rebecca Jolitz</p>
<p>

Rebecca Jolitz

۱۹ ساله / ربکا امیدوار است انقلابی در چرخه توسعه ماهواره ها ایجاد کند. او یک محقق کارآفرین با یک پس زمینه خانوادگی در حوزه هوا و فضا است و مدرک تحصیلی فیزیک و ریاضیات از دانشگاه برکلی هم دارد.
Alex Koren</p>
<p>

Alex Koren

۱۹ ساله / الکس در حال کارکردن روی موج جدیدی از ابرحسابگر های جمع سپاری (crowdsourced supercomputing) و کسب درآمد از تلفن همراه کار می کند. او موسس استارت آپ Hyv است که پلتفرمی برای محاسبات توزیع شده جهانی ساخته. او دنیایی را در نظر دارد که در آن کاربران از دستگاه های خود نه تنها برای سرگرمی و ارتباطات بلکه برای پیشرفت های اجتماعی نیز استفاده می کنند.
Conrad Kramer</p>
<p>

Conrad Kramer

۱۷ ساله / او خودش در سن 13 سالگی شروع به یادگرفتن برنامه نویسی کرد و تا حالا هم متوقف نشده. کنراد در حال حاضر با Ari Weinstein که او هم در تیل فلو 2014 است، همکاری می کند تا انواع جدیدی از نرم افزارهای کاربردی را برای دستگاه های موبایل توسعه دهند. این نرم افزار ها شامل DeskConnect است که به کاربر اجازه می دهد به صورت یکپارچه وب سایت ها، اسناد، تصاویر و هر چیز دیگری را به هر دستگاه دیگری در هر زمان دلخواهی منتقل کند.
Eliana Lorch</p>
<p>

Eliana Lorch

۱۷ ساله / او در تلاش است تا مکالمه ای را برای مدت 5 دقیقه انجام دهد آن هم قبل از اینکه حواس پرتی در شبکه عصبی یا ریاضی به وجود بیاید، و با این مکالمه آنچه را می آموزد برای شما شرح دهد یا قادر به خواندن افکار و ایده های شما شود. الیانا بسیار مشتاق بررسی نتایج فوق العاده ای است که نشانگر تاثیر یاد گیری عمیق در ایجاد بینش و قدرت تشخیص صدا در کامپیوترها هستند.
Fouad Matin</p>
<p>

Fouad Matin

۱۸ ساله / فواد متین می خواهد نحوه یادگیری ما را حسابی سرعت ببخشد. او در حال ساخت نرم افزاری است تا مهارت های فنی را بیش از پیش در دسترس و کارآمد نماید.
M. C. McGrath</p>
<p>

M. C. McGrath

۲۰ ساله / او که قبلا دانشجوی دانشگاه بوستون بوده، در حال کار کردن روی "جعبه ابزار شفاف" است: نرم افزار متن بازی که به خبرنگاران کاوشگر کمک می کند اسناد بدون رمز نگاری را به سرعت تحلیل کنند تا فساد ها، نقض آزادی های مدنی و سوء استفاده از حقوق انسانی را کشف کنند.
Adam Munich</p>
<p>

Adam Munich

۲۰ ساله / آدام یک مخترع است که علاقمندی های اش را در مهندسی و علوم طبیعی ترکیب کرده تا تکنولوژی های جدیدی را برای رادیوگرافی قابل حمل به همه جا، توسعه دهد.
Catherine Ray</p>
<p>

Catherine Ray

۱۷ ساله / کاترین اشتیاق زیادی برای کاوش در زیبایی های ریاضیات و به کار گیری قدرت آن برای مسائل حل نشده در زمینه های مختلف دارد. او در حال حاضر روی بهبود انطباق شناساگر حلقه-بسته در نئوروپروستتیک (علم اندام مصنوعی با استفاده از تارهای اعصاب)، مدل سازی محاسباتی و ریاضیاتی الگوهای شبه کریستال ها و طبقه بندی رفتاری خودکار، از روی صدای حیوانات آزمایشگاهی متمرکز شده.
Jarred Sumner</p>
<p>

Jarred Sumner

۱۸ ساله / او می خواهد ابزاری بسازد که موانع پیش رو برای شروع شرکت های جدید را کمتر کند. پیش از این او Selfstarter را ایجاد کرد؛ یک سایت کراود فاندینگ (سرمایه گذاری بزرگ با استفاده از جمع کردن مقادیر کوچک مالی) متن باز که استارت آپ ها از آن برای جمع آوری سرمایه تا 10 میلیون دلار استفاده کرده اند.
Martin Stoyanov</p>
<p>

Martin Stoyanov

۱۷ ساله / مارتین در حال توسعه نرم افزاری به منظور تغییرات اساسی در روش استفاده مردم از پست الکترونیکی توسط افزودن رابط کاربری به صندوق های ورودی پست الکترونیکی برای به حداکثر رساندن زمان و بهره وری است.
Kaushik Tiwari</p>
<p>

Kaushik Tiwari

۱۹ ساله / او در حال کار کردن روی بهبود مرافبت های سلامتی است. کاشیک به عنوان یکی از تیل فلو ها امیدوار به ابداع یک تکنولوژی رابط کاربری است که روابط بین بیمار و بیمارستان را تغییر دهد و مشکلات شفافیت سازی و کارامدی را حل نماید.
Ari Weinstein</p>
<p>

Ari Weinstein

۱۹ ساله / او یک قفل شکن نرم افزار است، با اشتیاق فراوان برای تولید نرم افزارهای فوق العاده عالی. او در حال کار با کنراد کرامر در تیل فلو 2014 است تا انواع جدیدی از نرم افزار های کاربردی را برای وسیله های همراه توسعه دهند. این نرم افزار ها شامل DeskConnect است که به کاربر اجازه می دهد به صورت یکپارچه وب سایت ها، اسناد، تصاویر و هر چیز دیگری را به هر دستگاه دیگری در هر زمان دلخواهی منتقل کند.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • aminrebihavi
    aminrebihavi | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    سلام amirftma.اگر توی برنامه نویسی مهارتی داری بیا تلگرام.09364708220. من توی یک پروژه به برنامه نویس نیاز دارم

  • Atefeh
    Atefeh | ۳ آبان ۱۳۹۴

    من رفتم بميرم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی