ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چرا شرکت هایی مثل SpaceX در میان گیمرها به دنبال کارمندان مستعد می گردند؟

چرا شرکت های غیر بازی ساز مثل اسپیس اکس که موسس و مدیرعامل آن ایلان ماسک این روزها حسابی در اخبار خودنمایی می کند، باید در نمایشگاه بازی های کامپیوتری E3 به دنبال کارمندان مستعد بگردند؟ به ...

میترا تهرانی
نوشته شده توسط میترا تهرانی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۰

چرا شرکت های غیر بازی ساز مثل اسپیس اکس که موسس و مدیرعامل آن ایلان ماسک این روزها حسابی در اخبار خودنمایی می کند، باید در نمایشگاه بازی های کامپیوتری E3 به دنبال کارمندان مستعد بگردند؟

به گفته یک وبسایت کنجکاو که در نمایشگاه E3 از شرکت کنندگان گزارش تهیه کرده، اسپیس اکس یک کپسول نیمه سوخته Dragon ساخت را کنار یک چادر در خارج از مرکز همایش در لوس آنجلس قرار داده بود و کارکنان این شرکت در حال پخش تیشرت های رایگان با نوشته ی "اشغال مریخ" بودند. اما آخر یک کمپانی مثل اسپیس اکس با فضایی واقعی در نمایشگاهی که محور اصلی آن فضای مجازی است چه می کند؟

توضیح یکی از کارمندان آن، این بود: "ما در حال استخدام نیرو هستیم!"

ایلان ماسک موسس شرکت در پاسخ به خبرنگاری هنگام رونمایی از Dragon V2 گفت: "در واقع ما بسیاری از بهترین مهندسان نرم افزار خودمان را در صنعت بازی های کامپیوتری پیدا کرده ایم. در آن صنعت مهندسان پر استعداد و باهوش زیادی هستند که کارهای واقعا پیچیده ای انجام می دهند. در مقایسه با بسیاری از الگوریتم های درگیر در بازی های گسترده و چند نفره آنلاین، اتصال دو فضاپیما در بیرون از جو بسیار سرراست است. به همین دلیل من میخواهم کسانی که در این صنعت کار می کنند را تشویق کنم تا درباره ی آفریدن نسل بعدی فضا پیماها و راکت ها فکر کنند."

ایلان ماسک

ایلان ماسک

ما بسیاری از بهترین مهندسان نرم افزار خودمان را در صنعت بازی های کامپیوتری پیدا کرده ایم.

SpaceX و تعداد انگشت شماری از شرکت های غیر بازی هستند که از E3 –کنفرانس سالانه بازی های ویدیویی که هفته پیش در لوس آنجلس برگزار شد– برای یافتن افراد مستعد استفاده می کنند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا ببینیم چه دلایلی در پشت این نوع انتخاب نهفته است و چه شرکت های دیگری از این روش برای استخدام کارکنانشان استفاده می کنند.

 

افزایش پذیرش تکنولوژی گیم برای دیگر استفاده ها –از جمله آموزش در شرکت ها، استخدام، بازاریابی، تحلیل بیومتریک و...– به برنامه نویسانی نیاز دارد که در این زمینه ها تجربه داشته باشند. همچنین دارای مهارت هایی مثل تفکر خطی و مفهومی، کار گروهی و شکست پذیری راحت باشند.

ریچارد تیلور معاون ارشد رییس ارتباطات و تحقیقات در انجمن نرم افزار های سرگرم کننده می گوید: "حالا زمانی است که آن دسته از کودکان مدرسه ای و گروه های مردمی به نیروی کاری تبدیل شوند که با بازیهای کامپیوتری رشد کرده اند، و می بینید که بیشتر شرکت ها و موسسات از بازی و تعامل به عنوان راهی برای استخدام و آموزش و الهام بخشیدن به کارمندان استفاده می کنند."

او اضافه می کند: "ماهیت برنامه نویسی در بازی های کامپیوتری اینگونه است که شما مجبور به شکست هستید، و سپس روی پا ایستادن و حرکت به جلو، آن هم به صورت موثر، سریع و بدون احساسات و ناراحتی عادت کنید... همکاری و انطباق پذیری دو موردی هستند که هم در نوشتن و هم در بازی کردن بازی ها نیاز است. به ویژه در بازیهای گسترده و چند نفره ی آنلاین که نیازمند مشارکت برای انجام وظایف هستند. همه اینها عناصر جذابی برای کارفرمایان هستند."

نمایشگاه-E3-2014-دیجیاتو-digiato
گیمر ها در بخش Xbox در نمایشگاه E3 2014

 

ذهنیت گیمر

Amy Barzdukas معاون رئیس مدیریت محصول بخش محصولات برتر و ابتکارات نو در Hewlett-Packard می گوید: "جامعه گیم رشد کرده است، کسانی که در گذشته اغلب برای زندگی در کنار پدر و مادرشان مورد تمسخر قرار می گرفتند [گیمر ها]، حالا برای زندگی شان کار می کنند."و اضافه می کند: "همپوشانی گیمر ها و برنامه نویسان بسیار بالا است. اگر من دنبال یک برنامه نویس باشم (که البته این شغل من نیست) مطمئنا بهترین جا برای شروع جستجو اینجا است. گیمر های کارکشته، دانش کامپیوتری بالایی دارند و هنگامی که به کد ها نگاه می کنند کل داستان را متوجه می شوند."

ذهنیت گیمر ها همچنین با محیط هایی غیر از بازی یا کد نویسی نیز هماهنگ است. App Annie شرکتی در سانفراسیسکو که تحلیل و تحقیقات بازار و رنکینگ را برای بیش از 4 میلیون اپ (شامل بازی ها و غیره) ارائه داده است، از زمان شروع E3 در سال 2010 در این همایش شرکت کرده و در مهمانی ها با کارکنان بالقوه ای در شبکه های بازی پرتردد روبرو شده اند. Marcos Sanchez نایب رییس ارتباطات جهانی می گوید: "صنعت بازی استعداد های مهندسی فوق العاده ای را جذب می کند." و اضافه می کند: "مدیران محصولات گیمینگ، طرز فکر تحلیل گرا دارند، که تا حد زیادی به سمت بازاریابی نیز کشیده می شود."

توسعه دهندگان بازی به داده های تحقیقاتی پیشرفته ای دسترسی دارند، مثل مقدار دقیقه هایی که بازیکنان صرف می کنند یا بیشترین ریز تراکنش ها را در چه سطوحی می سازند. درک مجموعه داده های غنی و ایجاد ارتباط بین آن و الگوی استفاده مشتری مهارت بسیار ارزشمندی است.

Sanchez می گوید: "وقتی که شما یک مجموعه داده را به سمت آنها می اندازید، آنها آشفته و سردرگم نمی شوند... بلکه کاربردهای آنرا می فهمند و می دانند چگونه از آنها به شیوه ای خلاقانه و زیرکانه استفاده کنند."

 

جستجو برای شرکای کار آفرین

استارت آپ سیاتل Reflx Labs، که امسال برای اولین بار در E3 بود، قصد داشت استعداد هایی را که علاقمند به همکاری در توسعه اپلیکیشن های محصول شاخصش یعنی Boogio هستند را استخدام کند. Boogio یک کیت "کفش هوشمند" است که روی کفش قرار می گیرد و حاوی سنسورها و الکترونیک هایی است که داده ها را جمع آوری و کنترل کرده و به دیگر دستگاه ها منتقل می کنند. این کیت هوشمند اپلیکیشن هایی در بخش های گیم، توانبخشی فیزیکی، تمرینات ورزشی، و رابط های کنترل دارد.

Reflx Labs کیت های توسعه آلفای حرفه ای خود را در E3 به قیمت 2000 دلار فروخت که به دنبالش در همین تابستان نسخه های سرگرمی 300 دلاری این کیت هم خواهند آمد. آنها امیدوارند که توسعه دهندگان بازی اپ های جدیدی روی پلتفرم Boogio ایجاد کنند تا بتوانند در بازار با Reflx شریک شوند. یک محصول مصرفی تا سال آینده ارائه خواهد شد. ویدیوی زیر مصاحبه ای با خالق Boogio در CES international 2014 را نشان می دهد.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Boogio-2014-CES.mp4"]


مدیر و موسس Reflx خوزه تورس می گوید: "ما برای شرکت مان به دنبال کارکنانی مانند توسعه دهندگان فریلنس می گردیم که اپلیکیشن های جدیدی برای Boogio خلق کنند، و به این شکل با ما در اکو سیستم کسب و کار و زیر ساخت های توزیع مان شریک شوند. بیشتر شبیه کاری که اپل با اپ استور برای توسعه دهندگان iOS انجام می دهد... این هنرمندان و مهندسان توانایی های تکنیکالی بزرگی دارند، می توانند نرم افزار هایی با برنامه نویسی پیچیده را توسعه دهند و درک فوق العاده ای از تجربه کاربری و تعامل دارند اما می خواهند کارآفرین نیز باشند. ما در حال حاضر بسیاری از امکانات را [برای اپ های قابل توسعه] شناسایی کرده ایم ولی منابع لازم برای انجام همه ی آنها را نداریم. به این ترتیب ما ایده های خوبی از مردمی که به Boogio به چشم یک ابزار خلاق می کنند می گیریم و [در عوض] به آنها توانایی کارآفرین بودن می دهیم."

John Underkoffler که برای خلق بلو پرینت فنی که با الهام از کامپیوتر نمادین حرکتی «تام کروز» در فیلم «گزارش اقلیت» (بخش کوتاهی از این فیلم که در آن تام کروز با کامپیوترش کار می کند را ببینید) شناخته شده، برای استخدام های آینده اش به E3 چشم دوخته. او نسخه ی واقعی رابط کاربری کامپیوترش G-Speak را در شرکت خودش Oblong در لوس آنجلس توسعه داده و حالا می خواهد قابلیت های رابط کاربری اش را گسترش دهد.

در ویدیوی بسیار جالب زیر G-Speak، توسعه 5 مرحله ای و روش کار با آن را ببینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/The-gesture-computers-Minority-Report-become-a-reality.mp4"]


در ویدیو ی زیر هم نسل جدید تکنولوژی اتاق های جلسه و کنفرانس ساخته شده توسط این شرکت را می بینید.

[videojs mp4="http://cdn.digiato.com/Mezzanine-Next-Generation- Meeting-and-Conference-Room-Technology.mp4"]


او می گوید: "به عنوان شرکتی که ماموریت خود را تغیر دنیا توسط رابط های کاربری های جدید انقلابی می داند، ما توجه بسیار دقیقی به گرافیک، طراحی های بصری و تعامل کاربری داریم." و اضافه می کند: "در هیچ صنعت دیگری مثل صنعت بازی این عناصر اینچنین ماهرانه با هم ترکیب نمی شوند. مجموعه مهارت های یک طراح-برنامه نویس بازی و شیوه تفکر او کاملا متناسب با شیوه کاری ما هستند. آنها مهلت و زمان بندی های محصول را درک می کنند و از طرفی هم واقعا نمی توانند از کیفیت های بصری محصول بکاهند و به این ترتیب به ارائه کار زیبا و به موقع عادت کرده اند."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (29 مورد)
  • vahed
    vahed | ۱۲ آذر ۱۳۹۵

    زیر پست به این مهمی همه دارن راجع به فوتبال حرف میزنن، در مورد مطلب بگم که جان کارمک هم خیلی وقته به اسپیس اکس پیوسته و به نظرم این حرف کاملا درسته که گیمرای کارکشته بی شک مهندسای خوبی هم هستن، راجع به فوتبال هم اینو بگم که تا کی باید خودمون رو گول بزنیم الان فوتبال یه ورزش علمی شده و روش قدیمی جواب نمیده ما هم یه مدت خدا خدا میکردیم که تیم ملی ببره بعد دیدیم ای بابا خدا که بیکار نیست هر چی اینا گند بالا میارنو جبران کنه، ما باید اینو بفهمیم که فعلا فوتبال ایران به هیچ وجه در حد جام جهانی نیست، حتی اگه سعود کنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی