ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ماریو مجموعا چه مقدار می دود (یا شنا می کند)؟

برای تان این پرسش پیش آمده که ماریو، همان قارچ خور معروفی که به دنبال شاهزاده سرزمین قارچ است، در طول سفر خود برای نجات وی از دست باوزر چقدر می دود یا شنا می ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۲:۰۵

برای تان این پرسش پیش آمده که ماریو، همان قارچ خور معروفی که به دنبال شاهزاده سرزمین قارچ است، در طول سفر خود برای نجات وی از دست باوزر چقدر می دود یا شنا می کند؟ یک شخص علاقه مند با حساب و کتابی دقیق به این موضوع پی برده که مجموعا این مسیر چند مایل می تواند باشد.

همه ما حداقل یک بار Super Mario Bros را روی پلتفرم های نینتندو و حتی پلتفرم های مبدل بازی کرده ایم و می دانیم جریان از چه قرار است. ماریو متوجه می شود شاهزاده پیچ دزدیده شده و می خواهد وی را باز پس گیرد. در این مسیر با جانوران متعددی برخورد می کند و آن ها را از بین می برد. می پرد، شنا می کند، گاها پرواز می کند و البته از مواد انرژی زایی هم استفاده می کند.

همه این ها را که کنار بگذاریم به این موضوع می رسیم که واقعا ماریو چقدر در این مسیر می دود؟ اصلا طول هر مرحله از بازی که در سرزمین قارچ اتفاق می افتد چند مایل است؟ کافی است اندازه نقشه بازی و همچنین اندازه گام های ماریو را در کنار هم قرار دهید تا به پاسخ برسید.

mario-1-1_620

نیک گرین، برای پاسخگویی به این پرسش از نقشه هایی که یان آلبرت در سایت خود منتشر کرده بود استفاده کرده. همچنین اندام ماریو که در نسخه NES با پاهایی باز ایستاده را اندازه گیری کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که اگر از ابتدایی ترین نقطه بازی تا آخرین قلعه که ماریو، شاهزاده را نجات می دهد بدون هیچ مرحله اضافی طی شود، وی 17835 قدم معادل 3.4 مایل، تقریبا 5.5 کیلومتر پیاده روی می کند.

mario-7-2_620

در مورد مراحل داخل آب چطور؟ همان مراحل به شدت ترسناک و دلهره آوری که گاها بیشترین امتیازها را آنجا از دست می دادیم. در این مراحل ماریو تقریبا 371 متر شنا می کند که معادل 7.5 دور یک استخر استاندارد المپیک است ... چه بازوهای قوی ای دارد این قهرمان ما.

طولانی ترین مرحله بازی، مرحله اول از جهان هشتم بازی است که تقریبا 317 متر طول دارد و کوتاه ترین مرحله هم مربوط به استیج سوم جهان چهارم است که طول تقریبا 130 متری دارد.

mario-1-4_620

اگر از آن دسته افراد کنجکاوی باشید که همه مراحل مخفی بازی را هم زیر و رو می کنند، شما به جای 3.4 مایل، 3.7 مایل تقریبا 6 کیلومتر طی می کنید. البته مقداری از این مراحل مخفی هم آبی هستند، پس تقریبا 105 متر به میزان شنا کردن ماریو اضافه می شود و 10 دور شنا در استخر المپیک هم تکمیل می شود.

در انتها اگر علاقه دارید نقشه بازی های دیگری همچون DOOM یا GTA: San Andreas و افسانه زلدا را با دقت و زوم بالا ببینید به وبسایت Ian-Albert مراجعه کنید. مشاهده برخی از فعالیت های وی قطعا شما را شگفت زده می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • scarface
    scarface | ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

    ماریو و میکرو دو تا از حسرتای دوران کودکیم بودن

  • نیما
    نیما | ۵ تیر ۱۳۹۳

    عجب بازی بود

  • فرشاد
    فرشاد | ۳ تیر ۱۳۹۳

    چقدر خاطره‌انگیز بود (:

  • مرتیکه باحال
    مرتیکه باحال | ۲ تیر ۱۳۹۳

    این تایید ادمین که حنوز هست!
    وای چه دنیایی داشتیم!

  • hadi haddadian
    hadi haddadian | ۲ تیر ۱۳۹۳

    وای خداااااا چرا این کنسولای جدید اومدن من میکرو میخوام.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی