ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلویزیون سامسونگ
تکنولوژی

گزارش دیجیاتو از حاشیه مراسم معرفی تلویزیون های خمیده UHD سامسونگ

همانطور که پیش تر در دیجیاتو خواندید، سامسونگ امروز طی مراسمی در هتل هما تهران، از تلویزیون خمیده یا منحنی خود با کیفیت Ultra HD پرده برداری نمود. در صورتی که تمایل دارید بیشتر در ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲ تیر ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰

همانطور که پیش تر در دیجیاتو خواندید، سامسونگ امروز طی مراسمی در هتل هما تهران، از تلویزیون خمیده یا منحنی خود با کیفیت Ultra HD پرده برداری نمود.

در صورتی که تمایل دارید بیشتر در حال و هوای این مراسم قرار گیرید و اطلاعات کامل تری در رابطه با تلویزیون های خمیده UHD سامسونگ به دست آورید، ادامه مطلب را در دیجیاتو از دست ندهید.

 

تلویزیون سامسونگ

امروز کنفرانس سامسونگ در حالی برگزار شد که جعبه هایی جادویی از کره جنوبی کاملا سالن بزرگ همایش های هتل هما را به تسخیر خود در آورده بودند. از ابر تلویزیون های ۸۵ اینچی گرفته تا محصولات هوشمند، همگی در سالن حضور داشتند.

گل سر سبد مجلس اما خمیده ها بودند. تلویزیون هایی با ظاهری کاملا متفاوت که جذابیت شان نگاه هر کاربری را به خود خیره می کند. بر خلاف ال جی که ترجیح داده تا تمرکز تبلیغاتی خود را بر روی OLED ها قرار دهد، سامسونگ آینده را متعلق به خمیده ها می داند.

سیامک آذران تلویزیون سامسونگ

در این مراسم سیامک آذران، مدیر محصول تلویزیون سامسونگ در ایران، به سخنرانی پرداخت و تلاش کرد ضمن بیان ویژگی های تلویزیون اولترا اچ‌دی خمیده (Curved UHD) سامسونگ، از وضعیت این شرکت در بازار کشورمان نیز سخن بگوید.

به گفته آقای آذران، سامسونگ در سال گذشته موفق شد تا به عنوان هشتمین برند برتر در جهان معرفی گردد و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته، شرکت کلیه تلاشش را به کار می بندد تا در سالیان پیش رو در بین ۵ رتبه اول قرار گیرد.

تلویزیون سامسونگ

سیامک آذران در رابطه با تقاضای بازار توضیح داد که میزان تمایل کاربران به سمت تلویزیون هایی با سایز بزرگتر، روندی صعودی را طی کرده و در همین راستا سامسونگ موفق شده تلویزیون های ۶۰ و ۶۵ اینچ خود را به راحتی به فروش رساند.

مدیر محصول تلویزیون های سامسونگ در ایران، شرکت متبوعش را بزرگترین فروشنده تلویزیون در دنیا خطاب کرد و اعلام نمود که این شرکت در حال حاضر داخل ایران ۲ برابر سهم بازار بیشتری را در مقایسه با نزدیک ترین رقیبش در اختیار دارد.

تلویزیون سامسونگ

آذران سپس به توضیح تلویزیون Curved UHD سامسونگ پرداخت و اعلام کرد که حالت خمیده این دستگاه به علت همخوانی با هندسه خمیده چشم انسان، احساس بهتری را به کاربر منتقل می کند. (در همین رابطه توصیه می کنیم مطلب علاقه آدم ها به اشیای خمیده را در دیجیاتو مطالعه نمایید.)

این تلویزیون چهارگوشه تصویر را به چشم نزدیک تر می کند و از افت کیفیت در این بخش ها جلوگیری به عمل می آورد. حالت خمیده همچنین از میزان بازتابش نور نیز می کاهد تا در نتیجه تصویری بهتر به چشم کاربر منتقل گردد.

IMG_5131-w600

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، بر خلاف سایر رقبا، سامسونگ تمرکز تبلیغاتی بسیاری را بر روی تلویزیون های خمیده معطوف کرده است. اما این موضوع چه دلایلی را در دل خود گنجانده است؟

به گفته سیامک آذران، کره ای ها توانسته اند تا فرمول برتر را برای ساخت چنین محصولاتی به دست آورند. شعاع انحنای ۴.۲ متری همان نکته ای است که محصولات سامسونگ را متمایز می کند و کیفیتی متفاوت از سایرین را به کاربر پیشنهاد می دهد.

تلویزیون Curved UHD سامسونگ، علاوه بر فرمول خاص تولیدش، تکنولوژی های منحصر به فرد دیگری را نیز با خود به همراه دارد. از جمله این موارد می توان به تکنیک UHD Upscaling اشاره کرد. با توجه به اینکه هنوز محتوای زیادی با کیفیت UHD تولید نشده، کاربر قادر خواهد بود با استفاده از این تکنولوژی فیلم هایی با کیفیت HD را به UHD ارتقا دهد.

تلویزیون سامسونگ

UHD Upscaling در چهار مرحله، جادوی خود را به انجام می رساند؛ پردازش محتوای تصویر، از بین بردن نویز ها، نمایش کامل جزییات و در نهایت ارتقا به UHD گام هایی هستند که سامسونگ برای بهبود کیفیت فیلم ها از آنها استفاده می کند.

در حال حاضر استاندارد مشخصی برای تولید فیلم های UHD وجود ندارد و کمپانی های بزرگ فیلم سازی هر یک از تکنیک های مورد نظر خود برای این موضوع استفاده می کنند. در سال آینده قرار است تا استاندارد لازم برای اینکار تدوین شود تا بدین وسیله همه فیلمسازان خطی مشی مشخصی را دنبال نمایند.

سیامک آذران مدیر محصول تلویزیون سامسونگ

تبیین چنین استانداردی تغییراتی سخت افزاری را به خصوص در رابطه با پورت HDMI با خود به همراه می آورد. این موضوع بدین معنی است که شرکت های سازنده تلویزیون های UHD مجبور خواهند شد تا دستگاه های قبلی خود را جمع آوری نموده و تغییرات لازم را در آن ها اعمال نمایند. سامسونگ اما نگاهی آینده نگرانه تر به این موضوع داشته و با اختصاص بخشی به نام One Connect در محصول خود، ارتقا به استاندارد جدید را بسیار برای کاربرانش ساده کرده است.

تلویزیون هوشمند سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ

سیامک آذران سخنان خود را با اشاره ای کوتاه به تلویزیون های هوشمند سامسونگ به پایان برد و گفت که به علت رفع تحریم ها، محصولات هوشمند سامسونگ اکنون از قابلیت های بیشتری برخوردار خواهند گردید. امکان دسترسی به Evoulotion Kit جهت به روز رسانی Smart Hub و کنترل صوتی تلویزیون با زبان فارسی، از جمله قابلیت هایی هستند که در سال جاری در اختیار کاربران ایرانی قرار می گیرند.

تلویزیون سامسونگ

تلویزیون هوشمند سامسونگ

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • omid
    omid | ۶ تیر ۱۳۹۳

    کی بخره با این اوضاع

  • سینا
    سینا | ۳ تیر ۱۳۹۳

    آقا یه ایده بدیم این تلویزیونارو برعکسم خمیده کنن ببینیم چطور میشه، یعنی الان این شکلیه ) بشه این شکلی ( :)

  • sinaaa
    sinaaa | ۳ تیر ۱۳۹۳

    همه چیش به کنار این همه پول میدی بعد برنامه های بدترکیب فارسی رو که میزنن روش، کلا از چشت میفته. آقا نزنین نمیخوایم، همینطوری خالص بدین بهمون :))

  • حسين
    حسين | ۳ تیر ۱۳۹۳

    فرق oled با curved تو چيه ؟ كسي مي دونه ؟

  • محکط
    محکط | ۳ تیر ۱۳۹۳

    من خودم سامسونگ f8880 دارم حداقل 3میلیون پول میشه گفت برای اسمارتش گرفتن که به معنای واقعی لغت پولم رو ربختم دور چون دسترسی به سامسونگ اپس اصلی رو بستن ماله خودشون رو با یه سری نرم افزار مضخرف پر کردن که کلا استورش 100 اپ نداره داییم هم ال جی داره که اونم مثل همین محدود کردن کلا تو ایران اسمارت معنا نداره حیف افسوس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی