ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در Google I/O با یادآوری برخی امکانات قدیمی اندروید جواب طعنه های اپل را داد

شاخ و شانه کشیدن شرکت ها برای یکدیگر همیشه انجام می شده و قرار هم نیست متوقف شود. در این میان برخی شرکت ها مانند اپل سابقه مستقیما خطاب قرار دادن محصول شرکت رقیب خود را ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۵ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۰

شاخ و شانه کشیدن شرکت ها برای یکدیگر همیشه انجام می شده و قرار هم نیست متوقف شود. در این میان برخی شرکت ها مانند اپل سابقه مستقیما خطاب قرار دادن محصول شرکت رقیب خود را دارند. همانطور که در WWDC 2014 تیم کوک این کار را انجام داد و مستقیما از اندروید نام برد. اما برخی دیگر در لفافه این کار را انجام می دهند. گوگل هم در مراسم Google I/O 2014 با یک سیاست از پیش تعیین شده بدون این که نامی از اپل ببرد، با اشاره به برخی امکانات قدیمی اندروید که اپل به تازگی آنها را در iOS 8 پیاده کرده، پاسخ طعنه های اپل را داد.

وقتی ساندار پیچای، مدیر بخش اندروید، پا به روی سن گذاشت و در رابطه با سرویس های گوگل پلی و ویژگی های نو آورانه اندروید سخن گفت، مشخص بود در واقع مشغول پاسخگویی به حملات اپل است.

در ابتدا پیچای در رابطه با سرویس های گوگل پلی سخن گفت و اشاره کرد که قدرت واقعی اندروید (یا گوگل) در همین بخش است. به گفته او ۹۳٪ کاربران اندرویدی مجهز به این فریمورک هستند و تمام آنها هر شش هفته یک بار، به طور خودکار بروزرسانی امنیتی را دریافت می کنند. در ادامه گفت که این ویژگی به گوگل این امکان را می دهد که چرخه بروزرسانی را تنها به "بالا بردن نسخه سیستم عامل" محدود نکند. نکته مهم این است که فریمورک سرویس های گوگل پلی در تمام دستگاه های اندرویدی وجود دارد و برای آپدیت شدن آن نیازی به بروز بودن نسخه اندروید دستگاه نیست. با این حرف گوگل یک پاسخ پنهان به طعنه اپل به روند آپدیت شدن گجت های اندرویدی داد.

مورد دوم هم وجود یک اسلاید در همایش با نام "نوآوری های اندروید" بود که تاریخچه پیشرفت های اندروید و ابتکارات هر نسخه را با ذکر سال عرضه نشان می داد که در تصویر بالا از نسخه اول اندروید تا آخرین نسخه آن یعنی کیت کت را می بینید. البته پیچای تنها به نمایش اسلاید برای طعنه به اپل بسنده نکرد و در جوابی دندان شکن گفت: "اگر نگاهی به روند رشد دیگر پلتفرم ها انداخته باشید خواهید دید که اندروید از ۵ سال پیش دارای ویجت ها، کیبوردهای شخصی و بسیاری ویژگی های دیگر بود."

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (24 مورد)
  • آقای شهابی
    آقای شهابی | ۶ تیر ۱۳۹۳

    اگه یادتون باشه اپل هم تو wwdc چندتا تیکه خفن به اندروید انداخت!

  • m0hammad_01
    m0hammad_01 | ۶ تیر ۱۳۹۳

    شرکت کردن تو این بحثها هیچ فایده ای نداره. فقط این زو میگم، واقعا معلومه که بعضی ها حتی بدون کوچکترین مطالعه ای میان در مورد اپل اینطوری نظر میدن. جواب من هیج فایده ای نداره، چون با کسی که کوکترین مطالعه ای نداره و تاریخجه اندروید و ios نمی دونه و خیلی راحت ازش صحبت می کنه، نمیشه حرف زد. تمام!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی