ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آکیلس به دنبال شرکای سخت افزاری می گردد

گوگل با ارائه اندروید و باز گذاشتن دست سازندگان سخت افزار اجازه داد تا هر مدلی که آن ها دوست دارند از نرم افزار بهره ببرند. والو هم با استیم و سیستم عامل و کنترلر مخصوصی که ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۵

گوگل با ارائه اندروید و باز گذاشتن دست سازندگان سخت افزار اجازه داد تا هر مدلی که آن ها دوست دارند از نرم افزار بهره ببرند. والو هم با استیم و سیستم عامل و کنترلر مخصوصی که در اختیار کمپانی های سازنده سخت افزار پی سی قرار داده، راه را برای دنیایی گسترده تر باز گذاشته و حالا نوبت به شرکت آکیلس رسیده است.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، برندان آیریب، مدیر مجموعه آکیلس، اعلام کرده که مشتاقانه به دنبال شرکت هایی است که به صنعت واقعیت مجازی علاقه مند هستند و می خواهند وارد تجارت آن شوند. واضح است که آکیلس به خودی خود آنقدر کوچک است که نمی تواند ریفت را به تنهایی توسعه دهد.

آیریب اهداف بلند پروازانه ای دارد که شاید چند سال دیگر کاملا منطقی باشند: "اگر ما می خواهیم یک میلیارد نفر از واقعیت مجازی استفاده کنند، که این هدف ماست، ما قرار نیست 1 میلیارد عینک خودمان بسازیم. ما کاملا صریح با تمامی شرکایی که بخواهند در واقعیت مجازی تجارتی به پا کنند صحبت می کنیم و در حال حاضر بسیاری علاقه مند شده اند."

با وجود اینکه آکیلس در ماه مارس توسط فیسبوک خریداری شد اما این کمپانی همچنان کوچک است. حتی فیسبوک هم تجربه ای در زمینه تولیدات سخت افزاری نداشته، پس منطقی به نظر می رسد که آکیلس به دنبال شرکایی باشد که در سوی دیگر ماجرا کمک حال تکنولوژی واقعیت مجازی باشند.

یکی از این شرکا می تواند سونی باشد، شرکتی که تکنولوژی واقعیت مجازی خودش را تحت عنوان پروژه مورفیوس معرفی کرد. هر دو شرکت آکیلس و سونی، تکنولوژی های شان را به یکدیگر نشان داده اند و آکیلس از سمتی اعلام آمادگی برای همکاری داشته.

بندران آیریب می گوید: "ما به افراد مهم و اجرایی شان طرح های اولیه مان را نشان دادیم و به آن ها گفتیم اگر می خواهید با ما کار کنید، ما آماده همکاری عمیق و دوستی در این صنعت هستیم. البته همکاری ما فراتر از آن نرفت ولی آن ها با ما راحت و رک و راست بودند و ما هم رفتار متقابلی داشتیم."

چندی پیش نیز خواندیم که جیسون رابین، مدیر عامل پیشین THQ و یکی از موسسین استودیو ناتی داگ به ریاست بخش استودیوهای این کمپانی در آمد. آکیلس اخیرا گروه طراحی کربن، گروهی که به مایکروسافت کمک کرده بود کنترلر اکس باکس 360 را بسازد، خریداری کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • حسین
    حسین | ۸ تیر ۱۳۹۳

    چه خوب می‌شد اگر به جای لغت پروتوتایپ از لغت نمونه اولیه استفاده می‌کردیم! :)

  • hossein
    hossein | ۷ تیر ۱۳۹۳

    امیدوارم با سونی همکاری کنه و با هم یک هدست واقعیت مجازی رو تولید کنن که هم با ps4 و هم با pc سازگار باشه.

  • مهرداد
    مهرداد | ۷ تیر ۱۳۹۳

    فقط با این سامسونگ شریک نشه که با هر کی شریک شد به روز سیا نشوندش
    الان معلون نیست این تایزن بهونه ای باشه برا سوءاستفاده از اینتل
    کلا من به سامسونگ بد بینم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی