ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سه سال از تولد گوگل پلاس می گذرد و این شبکه اجتماعی همچنان مشغول دست و پا زدن است

سه ساله پیش در چنین روزی، گوگل برای اولین از شبکه اجتماعی خود به نام گوگل+ پرده برداری کرد. این سرویس که در آن زمان رقیب مستقیم فیسبوک به حساب می رفت، اکنون سه ساله ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰

سه ساله پیش در چنین روزی، گوگل برای اولین از شبکه اجتماعی خود به نام گوگل+ پرده برداری کرد. این سرویس که در آن زمان رقیب مستقیم فیسبوک به حساب می رفت، اکنون سه ساله شده است و با توجه به فعالیتی که از خود نشان داده، دیگر کمتر کسی آن را رقیبی جدی برای فیسبوک به شمار می آورد.

گوگل+ از قابلیت های قابل توجهی برخوردار است، اما از موضوعی رنج می برد که می تواند آفت اصلی هر شبکه اجتماعی باشد. کاربران تعامل چندانی با یکدیگر در گوگل+ ندارد.

آماری که گوگل از میزان کاربران فعال شبکه اجتماعی خود ارائه می دهد، چندان صادقانه به نظر نمی رسد. این شرکت هم اکنون سرویس های بسیاری دارد که کاربر توسط آن ها مجبور به ساخت حساب در گوگل+ می شود؛ و بدین گونه است که گوگل اعلام می کند شبکه اش هم اکنون ماهیانه پذیرای ۵۴۰ میلیون کاربر فعال است. جالب است بدانید که طی آماری که نیویورک تایمز فاش کرده، تنها نیمی از این افراد از قابلیت های اجتماعی گوگل+ استفاده می نمایند.

screen shot 2014-03-31 at 10.21.30 am-w600

در اکتبر سال ۲۰۱۳ گوگل رقم ماهیانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال را برای شبکه اجتماعی خود اعلام کرد. در همان زمان مؤسسه تحقیقاتی Forrester بر پای بررسی های خود بر روی ۶۱ هزار کاربر، اعلام نمود که تنها ۲۲ درصد از افراد بالای ۱۸ سال، ماهیانه به صفحه گوگل+ خود سر می زنند. درصدی که بسیار از فیسبوک عقب است و با شرکت کوچکی همچون توییتر برابری می کند.

ماه گذشته، خارج شدن ویک گاندوترا، مدیر گوگل+ از مجموعه گوگل، شایعه های بسیاری را با خود به همراه آورد. در همان زمان TechCrunsh طی مقاله ای اعلام کرد که گوگل قصد دارد تا ساختار گوگل+ را تا حد بسیاری تغییر دهد و آن را به سرویس های کوچکتری همچون ویدیو چت و فضای ذخیره سازی تصاویر تجزیه نماید.

vic-gundotra-google-6-w600

کاربران در حال حاضر امکان ویرایش تصاویر گوگل+ را بسیار دوست دارند. شما در این بخش می توانید تصاویرتان را بر اساس الگوریتم های هوشمند گوگل مرتب نمایید و سپس با افکت های مختلف به ویرایش آن ها مشغول شوید. گوگل هنگ اؤت نیز یکی از جایگزین های خوب اسکایپ به حساب می آید و از طرفداران بسیاری برخوردار است. با در نظر گرفتن این موارد، تجزیه گوگل+ می تواند تصمیم صحیحی از جانب لری پیج و یارانش باشد.

screen shot 2014-04-18 at 4.29.39 pm-w600

در کنار این تحلیل ها، با توجه به اینکه در مراسم Google I/O هیچ نامی از گوگل+ به میان نیامد، بسیاری پیش بینی می کنند که گوگل ممکن است این سرویس را به کل تعطیل نماید. هرچند که با توجه به سوابق سیاه گوگل در رابطه با سرویس هایی مثل Googe Buzz و Wave ، تعطیلی گوگل+ می تواند آبرو ریزی های بسیاری را برای این غول دنیای جستجو به همراه آورد.

بر خلاف نظر تحلیل گران، لری پیج همچنان پشت شبکه اجتماعی متبوعش ایستاده است. او در صحبت هایی با نیویورک تایمز، گفته است که گوگل+ در حال رشد کردن است و در آینده تبدیل به یک سرویس بزرگ خواهد شد که هر روز قابلیت های جدیدی را به کاربرانش ارائه می دهد.

به نظر شما گوگل+ شانسی برای رقابت در دنیای شبکه های اجتماعی دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Mohammad Reza kazemi
    Mohammad Reza kazemi | ۷ تیر ۱۳۹۳

    من به این دلیل که با بازی ها تو گوشیم همگام سازی میشه و achievement ها و پیشرفت بازی رو سیو میکنه خیلی راضیم از همه مهمتر اینکه چون فیلتر نیست همیشه در دسترسه.

  • بهاره
    بهاره | ۷ تیر ۱۳۹۳

    گوگل بدرستی روی ضعف فیسبوک در محتوا سازی دست گذاشت ولی در بازسازی موفقیت فیسبوک در ایجاد شبکه روابط اجتماعی توفیق چندانی نداشت و با مشروط کردن کاربران بسیاری از خدماتش به داشتن حساب کاربری پلاس ، سعی کرد در آمار و ارقام خودش را بالا بکشه.
    در کل با وجود بازوهای بسیار قدرتمند گوگل بعد از مدت 3 سال ، این پروژه توقیقی نداشته و الان هم که موج جدیدی از مینی شبکه ها راه افتاده و ذایقه نسل جدید را تغییر داده .
    فقط حیف شد اون ریدر دوست داشتنی .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی