ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ستاره های دنیای فناوری چگونه ایمیل های خود را مدیریت می کنند؟

از آنجا که ایمیل یکی از راه های پر استفاده در برقراری ارتباطات است، غرق شدن در دریای خروشان صندوق ورودی به هم ریخته بسیار راحت است. به طوری که گاهی تمام آنها را انتخاب و حذف ...

حامد پورحسینی
نوشته شده توسط حامد پورحسینی | ۸ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۵۶

از آنجا که ایمیل یکی از راه های پر استفاده در برقراری ارتباطات است، غرق شدن در دریای خروشان صندوق ورودی به هم ریخته بسیار راحت است. به طوری که گاهی تمام آنها را انتخاب و حذف میکنیم تا فقط از شر شلوغی صندوق ورودی خود خلاص شویم. با این اوضاع بزرگان فناوری و مدیران شرکت های بزرگ چگونه ایمیل های خود را مدیریت می کنند؟

در این مطلب با نحوه رسیدگی هفت شخص بزرگ فناوری به ایمیل هایشان آشنا می شویم.

جف بزوس

bezos1-w600

جیمی والز، بنیانگذار ویکیپدیا در رابطه با استراتژی ایمیل مدیر عامل آمازون، جف بزوس می گوید: "جف بزوس یک بار به من گفت هرکسی که به من ایمیل ارسال می کند، اگر تا ۱۰ دقیقه پاسخ ندادم دیگر منتظر جواب نباشد! او یک فرد شوخ طبع است و این حرف هم یک شوخی است ولی با توجه به تجربه قبلی من، به طور کامل هم شوخی نیست."

مدیران گوگل

brin_larry_eric-w600

دیوید شین، یکی از کارمندان سابق گوگل در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ خاطره خود را از برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ توسط لری پیج و سرگی تعریف می کند. آن روز شخصی پرسید شما چطور ایمیل های خود را مدیریت می کنید؟ یکی از آن دو نفر (دیوید شخص جوابگو را به خاطر ندارد) پاسخ داد:

"زمانی که من ایمیلم را باز می کنم، از بالا به سمت پایین حرکت می کنم و تا هرجا که دلم خواست ایمیل ها را مطالعه و جواب ها را به سرعت ارسال می کنم. مابقی اصلا خوانده نمی شوند. فقط برخی افراد از این سرعت پاسخ دهی شگفت زده می شوند و مابقی چیزی را دریافت می کنند که انتظار دارند (هیچ جوابی)."

اندره ماسون

AndrewMason_GroupOn_pop_5024-w600

استیون واکر، مدیر ارشد بخش پلتفرم کویرکی در رابطه با بنیانگذار Groupon می گوید: "آندره ماسون تمام ایمیل هایش را خودش مدیریت می کند. او یکی از حرفه ای ترین افراد در رابطه با مدیریت ایمیل است که من دیده ام. او صندوق ورودی خود را با اپلیکیشن Omnifocus به شیوه ای بسیار کارآمد صفر می کند. اندره با قرار دادن قوانین و دستورات خودکار به اپلیکیشن، فیلترهایی را از پیش آماده کرده و ایمیل های دریافتی مستقیما به پوشه های مختلف منتقل می کند. او گاهی اوقات جواب ایمیل را تنها در یک دقیقه ارسال می کند. از هر کسی که با اندره ماسون کار کرده باشد بپرسید، همگی در رابطه با زمان پاسخ گویی باورنکردنی او اتفاق نظر خواهند داشت."

 

تونی هسیه

tony-hseih-zappos_2-w600

مایکل چن از خاطره یک ساعت هم نشینی با تونی هسیه، مدیر عامل Zappos نوشته: "تونی دارای چند تیم پاسخ گویی و مدیریت ایمیل ها است که به صورت پیوسته به این امر مشغول هستند. یکی از رازهای موفقیت Zappos در همیشه در دسترس بودن است. هیچ کدام از مدیران نام برده بالا دارای این قابلیت نیستند. شاید تنها لقبی که (به شوخی) برازنده تیم پاسخ دهی هسیه است نینجاهای ایمیل باشد."

 

مارک پینکوس

Zynga-CEO-Mark-Pincus-Speaking-w600

ویلیام فرنسشین در رابطه با بنیانگذار Zynga می گوید: "مارک تمام ایمیل های دریافتی خود را شخصا مطالعه و در سریع ترین زمان ممکن پاسخ می دهد. یک بار من به او در ساعت ۷ صبح روز یکشبنه ایمیل زدم و تنها در ۵ دقیقه جواب را دریافت کردم!"

 

مارتین سورل

sorrell-w600

بنیانگذار موسسه تبلیغاتی WPP Group به گفته مارتین آلباردا اینگونه ایمیل های خود را مدیریت می کند: "من همیشه پاسخ دهی شخصی آقای مارتین سورل را تحسین می کنم. تقریبا در تمام ساعات روز مستقیما از او پاسخ خواهید گرفت و جالب است بدانید او اغلب پاسخ ها را کوتاه و تماما با حروف بزرگ انگلیسی می دهد!"

 

بیل گیتس

Bill-Gates-1-w600

مرد محبوب مایکروسافت، بیل گیتس، در مصاحبه ای با مجله تایمز در رابطه با وضعیت دریافت ایمیل خود چنین گفت: "من در روز شاید فقط ۴۰ تا ۵۰ عدد ایمیل دریافت می کنم. برخی از آنها دارای ضمیمه های حجیمی هستند که مردم ارسال می کنند و انتظار دارند تمام ۱۰ برگ یادداشت را مطالعه کنم و پاسخ دهم و برخی از آنها هم فقط اطلاعات پراکنده هستند. برخی را همان لحظه مطالعه و اکثر آنها را به شب موکول می کنم. ولی در آخر مطمئن می شوم که حتما تمام آنها را مطالعه کرده باشم."

 

مدیران بزرگ فناوری شخصیت های بزرگی هستند که تمام حرکات آنها می تواند آموزنده باشد. یکی از آنها فرهنگ پاسخ دهی به ایمیل های دریافتی است و با دانستن نحوه برخورد آنها می توانیم درس های خوبی بگیریم.

شما چطور ایمیل های خود را مدیریت می کنید؟ انتخاب همه و حذف یا مطالعه تک به تک؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • mahdifa
    mahdifa | ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    من خودم روزانه نزدیک 100 ایمیل دریافتی دارم
    فقط چندتایی اسپم هست/و چندتایی خبرنامه /و شبکه‌های اجتماعی/مانیتورینگ سایت/
    بقیه همه مهم هستند
    یه ایمیل اصلی دارم روی live و 3 تاalias و یه جیمیل
    همه وصل هستن به پنل اوت لوک و اونجا مدیریت میشن
    کمترین زمان پاسخگویی 20 دقیقه هست برای اینکه حالت چت نگیره طرف مقابل جو بگیره:ت
    و بیشترین زمان هم 5 ساعت هست که باید پاسخ‌هایی شبیه کتابچه بنویسم
    البته برای خواندن فید ها از اپرا میل استفاده می‌کنم

  • Guney
    Guney | ۹ تیر ۱۳۹۳

    اگه ایمیلی بیاد من ظرف 60 ثانیه جواب میدم مدیرا یاد بگیرن !

    دوستان یه نظرسنجی گذاشتم در مورد گوگل پلاس خواستین بیاین

    http://goo.gl/USOgis

  • منصور
    منصور | ۹ تیر ۱۳۹۳

    من از روش‌های ترکیبی استفاده می‌کنم و معمولا هم ایمیلی از دست نمیره
    ایمیلم روی thunderbird ست شده و معمولا یه گوشه‌ای بازه در کنارش روی براوزرم (chromium) از افزونه "Checker Plus for Gmai" استفاده می‌کنم که معمولا این دو در حال رقابتن که کدوم یکی زودتر بهم خبر بده.
    البته میل‌باکس غیر جیمیلیم رو حداقل در حال حاضر فقط از طریق thunderbird مدیریت می‌کنم
    پیش از این هم از KMail استفاده می‌کردم که دیگه کلا به فرزند موزیلا برگشتم.

    تنها نقطه ضعف تاندربرد که خیلی هم بزرگه، فیلترینگ نادرستشه که خیلی از اوقات اسپم‌هارو هم میآره توی اینباکس و من تابحال نتونستم راهی براش پیدا کنم!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی