ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رسیدن سهم بازار اپل به پایین ترین حد خود از سال ۲۰۱۱

مجموعه تحقیقاتی Kantar یکی از مؤسساتی است که وظیفه بررسی سهم بازار شرکت ها در کشور های مختلف را بر عهده دارد. این مجموعه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن اپل همچون دو ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۱ تیر ۱۳۹۳ | ۱۰:۳۵

مجموعه تحقیقاتی Kantar یکی از مؤسساتی است که وظیفه بررسی سهم بازار شرکت ها در کشور های مختلف را بر عهده دارد. این مجموعه به تازگی گزارشی را منتشر کرده که بر اساس آن اپل همچون دو سال گذشته در حال از دست دادن سهم بازار خود به تلفن های هوشمند اندرویدی است.

به گزارش Kantar گلکسی اس ۵ در اروپا، علیرغم تبلیغات گسترده سامسونگ، پس از آیفون ۵اس و ۵سی در ربطه سوم پر فروش ترین موبایل ها قرار گرفته است. این محصول در میان پنج بازار اصلی اروپا تنها توانسته ۱۷ درصد از مشتریان اپل را به تغییر موبایلشان متقاعد کند و ۵۸ درصد از خریداران کهکشانی سامسونگ از قبل مشتری این شرکت به حساب می آمده اند.

kantar-market-share-w600

اما در آمریکا سهم بازار آیفون به ۳۲.۵ درصد در اردیبهشت ماه رسیده که در مقایسه با آذر سال گذشته و میزان ۴۳.۹ درصدی آن، کاهش چشمگیری را شاهد بوده است. آخرین بار در سال ۲۰۱۱ بود که Kantar سهم بازار اپل در آمریکا را تا این حد پایین اعلام کرده بود و عدد ۲۲.۴ درصد را برای آن به ثبت رسانده بود.

پیش بینی می شود سهم بازار اپل تا زمان ارائه آیفون ۶ به بازار همچنان کاهش پیدا کند. در این بین بد نیست اشاره کنیم که موبایل های اندرویدی با سهم بازار ۶۱.۹ درصد در رتبه اول قرار دارند و مایکروسافت نیز با کاهشی نا امید کننده از ۵.۳٪ ، اکنون تنها ۳.۸ درصد از بازار را در اختیار دارد.

کاهش سهم بازار اپل در چرخه زمانی مشابه در سال های قبل نیز تکرار شده و هربار که موعد معرفی آیفونی جدید از سمت این شرکت نزدیک می شود، کاربران ترجیح می دهند تا خرید های خود را عقب بیندازند. بد نیست بدانید که سال گذشته نیز اپل ۱۲.۲ درصد افت سهم بازار را تجربه کرد که البته بلافاصله پس از عرضه آیفون جدیدش به بازار، توانست آن را جبران کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • tag
    tag | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

    گوگل امسال هم اپل رو میخوره

  • ali.n
    ali.n | ۱۱ تیر ۱۳۹۳

    مطمئنا بازار اپل هیچ وقت به گستردگی بازار اندروید نخواهد شد....و اندروید با توجه به وجود صدها شرکت سازنده و کلی مدل پرچمدار و میانرده روز به روز بخش بیشتری رو میگیره... اما این جای اپل رو تنگ نخواهد کرد و باید منتظر پیشرفت اپل و سعی اونها برای پوشش دادن سلیقه های بیشتر باشیم...
    کاش اپل چند شریک سخت افزاری داشت و از پلتفرمش سود میکرد... مثلا وان ام ایت با ای او اس باشه و اچ تی،سی مبلغی به اپل بده و کاربرا هم که از استور خرید میکنن.

  • مجید سعادت
    مجید سعادت | ۱۱ تیر ۱۳۹۳

    درصد های مربوط به اسپانیا واقعا جالبه!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی