ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسوشیتد پرس از ربات برای نوشتن مقالات استفاده می کند

خبرگزاری اسوشیتد پرس با همکاری شرکت اتومیتد اینسایت، ربات هایی را به خدمت گرفته که به وسیله آن ها گزارش های مالی می نویسد. خبرنگارهای اسوشیتد پرس حالا فرصت بیشتری دارند که به موضوعات مهم ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ تیر ۱۳۹۳ | ۱۱:۳۱

خبرگزاری اسوشیتد پرس با همکاری شرکت اتومیتد اینسایت، ربات هایی را به خدمت گرفته که به وسیله آن ها گزارش های مالی می نویسد. خبرنگارهای اسوشیتد پرس حالا فرصت بیشتری دارند که به موضوعات مهم تر با نیازمندی به تحلیل داده های قوی تر بپردازند.

لو فرارا از AP می گوید: "به جای نوشتن 300 مقاله به صورت دستی، ما می توانیم 4400 مقاله برای کمپانی ها در سراسر ایالات متحده به صورت خودکار در طول یک فصل بنویسیم." داده هایی که به این ربات ها داده می شوند توسط کمپانی تحقیقاتی Zacks ارائه می شوند، بنابراین تمامی مقالاتی که از این راه نوشته می شوند با جمله "تهیه شده با استفاده از اطلاعات Zacks" مشخص می شوند.

شرکت ها و مجموعه های بزرگی طی سال های اخیر از ربات ها جهت تولید محتوا استفاده کرده اند که از بین آن ها می توان به فوربس و لس آنجلس تایمز اشاره کرد. فوربس از یک سری الگوریتم خاص جهت تحلیل داده های بازار بورس استفاده می کند و مقالاتی را به صورت اتوماتیک ارائه می دهد. لس آنجلس تایمز هم برای نوشتن اخبار فوری در رابطه با زمین لرزه و یا قتل استفاده های مشابهی از تکنولوژی خودکار دارد.

بزرگ ترین مسئله قابل بحث در رابطه با ربات های خبرنگار، کاهش استفاده از نیروهای انسانی است که اسوشیتد پرس در این رابطه معتقد است اگر کارهای ساده تر به ربات ها سپرده شوند، انسان ها می توانند کارهایی انجام دهند که فعلا ربات ها قادر به انجام آن نیستند و بالعکس، ربات ها می توانند به گونه ای داده ها را در مدت زمانی کم کنار هم بچینند که شاید ساعت ها از یک انسان زمان می برد.

ربات های خودکار این خبرگزاری از ابتدای این ماه کار خود را شروع کرده اند و نیروهای کاری که پیش تر به تولید محتوا در این بخش می پرداختند به سراغ بخش های تحلیلی تر رفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • amirftma
    amirftma | ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    آخه چه کاریه ربات بنویسه وقتی میشه پیرینت کرد؟پیرینت سریع تر هست تازه هزینشم کمتره آدم به عقلشون شک میکنه

  • محمد
    محمد | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

    یه سوال مهم چرا از پرینتر استفاده نمی کنن خب ؟ :|

    • علی
      علی | ۱۲ تیر ۱۳۹۳

      اینطوری باکلاس تره D:

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی