ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هشت روش برای خالی کردن حافظه دستگاه های اندرویدی

ثبت جزییات بیشتر در عکس ها، بالاتر رفتن کیفیت ویدیو ها و ... همگی از عواملی هستند که حجم فایل ها را این روز ها بالا و بالا تر می برند. هرچقدر هم که حافظه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ تیر ۱۳۹۳ | ۲۳:۰۱

ثبت جزییات بیشتر در عکس ها، بالاتر رفتن کیفیت ویدیو ها و ... همگی از عواملی هستند که حجم فایل ها را این روز ها بالا و بالا تر می برند. هرچقدر هم که حافظه های جانبی به کمک کاربران بیایند، اما در بسیاری از اوقات مشکلی به عنوان کمبود جا، همواره گریبان گیر بوده است.

اگر شما هم از کسانی هستید که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند، در ادامه مطلب با دیجیاتو همراه باشید تا با چند ترفند ساده آشنا گردید و بدینوسیله فضای خالی بیشتری را در دستگاه اندرویدی خود به وجود آورید.

۱. اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید را پاک کنید

Uninstall-apps-that-you-dont-use-w600

اگر نگاهی به لیست اپلیکیشن های خود بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آن ها را برای مدت زیادی است که حتی یک بار هم اجرا نکرده اید. این برنامه ها صرفا فضای دستگاه شما را اشغال کرده اند و وجودشان فایده ای را با خود به همراه نمی آورد. پس بهتر است نسبت به پاک کردن آن ها اقدام نمایید.

اما اگر نمی دانید کدام برنامه ها را برای مدت بسیاری استفاده نکرده اید، نگران نباشید. اپلیکیشن Useless App Remover بر اساس نحوه مصرف شما، کاندیداهای پاک شدن را برایتان لیست می کند.

Useless App Remover

Useless App Remover

سازنده: Synergy قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱ مگابایت زبان:

 

۲. تصاویر موجود را مدیریت کنید

Move-or-downsize-your-pictures-w600

دوربین موبایل های امروزی آنقدر وسوسه انگیز است که هر یک از ما را وادار می کند در روز عکس های بسیاری را شکار نماییم. این تصاویر با کیفیت معمولا حجم زیادی را به خود اختصاص می دهند.

توصیه می کنیم عکس ها را به صورت مرتب بر روی کامپیوتر منتقل کنید، اما اگر اصرار دارید تصویری را در داخل حافظه دستگاه نگه دارید، پس بهتر است حداقل حجم آن را کاهش دهید. برای این منظور اپلیکیشن AVG Image Shrink به خوبی از پس کار بر می آید.

AVG Image Shrink & Share

AVG Image Shrink & Share

سازنده: AVG Mobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۲.۲ مگابایت زبان:

 

۳. ویدیو ها را منتقل کنید

Remove-videos-w600

ویدیو ها هم حکایتی مشابه با تصاویر دارند. بهترین راهکار پاک کردن و انتقالشان به کامپیوتر است، اما اگر نیاز دارید در شرایط مختلف به آن ها دسترسی داشته باشید، می توانید از حافظه های ابری بهره ببرید. بی شک انتخاب ما برای چنین امری دراپ باکس است.

Dropbox

Dropbox

سازنده: Dropbox inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان:

 

۴. موسیقی ها را پاک کنید

Delete-your-music-w600

آهنگ گوش کردن با موبایل قطعا لذت بخش است، اما به هر حال حافظه هر دستگاهی محدود است و دنیای موسیقی هم به غایت بزرگ. برای در اختیار داشتن فضای بیشتر، می توانید برخی از موسیقی های خود را پاک کنید و در عوض به کمک اپلیکیشن هایی همچون TuneInRadio به صورت آنلاین آنچه را که دوست دارید را پخش نمایید.

TuneIn Radio

TuneIn Radio

سازنده: TuneIn قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱۶ مگابایت زبان:

 

۵. فایل های دانلود شده را پاک کنید

Delete-your-downloads-w600

اقیانوس پهناور اینترنت قابلیت این را دارد تا هر کاربری را در دنیای جذاب خود غرق نماید. هنگامی که وب گردی می کنید احتمال دارد تا فایل های بسیاری را برای یک بار تماشا کردن دانلود کنید و سپس آن ها را به فراموشی بسپارید. این فایل ها به مرور حجم زیادی از حافظه را به خود اشغال می کنند.

حتما هر چند وقت یکبار به پوشه دانلود ها سر بزنید و موارد اضافه را پاک کنید. اگر برای مدیریت فایل ها به دنبال یک اپلیکیشن مناسب می گردید، توصیه ما ES File Explorer است که می تواند نیاز های بسیاری را برآورده کند.

ES File Explorer

ES File Explorer

سازنده: ES APP Group قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۴ مگابایت زبان:

 

۶. به دنبال پوشه ها و فایل های بزرگ بگردید

Look-for-other-large-folders-and-files-w600

بعضی مواقع اپلیکیشن های مختلف از خود فایل هایی را بر جای می گذارند که حتی پس از پاک کردن برنامه اصلی نیز در حافظه دستگاه بر جای می مانند. برای شناسایی این قبیل فایل ها و مشاهده وضعیت حافظه در قالبی گرافیکی، حتما از اپلیکیشن Disk Usage & Storage Analyzer استفاده نمایید.

Disk Usage & Storage Analyzer

Disk Usage & Storage Analyzer

سازنده: Mobile Infographics قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۰.۵ مگابایت زبان:

 

۷. پاک کردن کش

Clear-the-cache-w600

اپلیکیشن ها رد پاهای بسیاری را از خود بر جای می گذارند. فایل های گرافیکی، صدا ها و ... از جمله مواردی هستند که Cache اپلیکیشن ها به حساب می آیند و در داخل دستگاه شما ذخیره می شوند. اینگونه است که ناگهان اپلیکیشنی که در ابتدا ۱۰ مگابایت حجم دارد پس از گذر چند ماه ۱۰۰ مگابایت فضا را اشغال می کند.

برای حل این موضوع، از داخل تنظیمات اندروید به صفحه اپلیکیشن ها روید و با تپ کردن بر روی Cached Data ، اطلاعات اضافه برنامه ها را پاک نمایید.

 

۸. ‌اپلیکیشن های پیش فرض را پاک کنید

Uninstall-apps-that-you-dont-use-w600

شرکت ها همراه با رابط کاربری خود، اپلیکیشن های بسیاری را به صورت پیش فرض همراه با اندروید عرضه می کنند. این اپلیکیشن ها که بسیاری از آن ها به درد نخور هستند و یا حداقل در ایران استفاده ندارند، فضاهای بسیاری را به خود اختصاص می دهند.

در حالت عادی امکان پاک کردن این برنامه ها وجود ندارد، اما اگر دستگاه شما روت شده باشد، به کمک برنامه System App Remover می توانید به راحتی از دست آن ها خلاص شوید.

System app remover

System app remover

سازنده: Jumobile قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۱ مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (50 مورد)
  • ایرانی
    ایرانی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۵

    عالی ممنون

  • ...
    ... | ۱۷ فروردین ۱۳۹۵

    ببخشید کسی می دونه این قسمت removed apps که داره از اینترتم فوق العده استفاده می کنه چی هست و چه طوری می شه غیر فعالش کرد که حجم نتمو مصرف نکنه؟

  • جواد
    جواد | ۲۹ اسفند ۱۳۹۴

    سلام.تو قسمت دیگر حافظه داخلی گوشی حجم 3.78 گیگا بایت رو نشون میده.من دقیقا نمیدونم این فایل ها چی هست؟ ایا قابلیت پاک کردن داره یا نه؟لطفا راهنمایی بفرمایید.

  • سارا
    سارا | ۱۵ اسفند ۱۳۹۴

    سلام دوستان حافظه گوشيم 16 گیگابایت تو مدیریت برنامه ها که میرم 8 گیگ بیشتر استفاده نشده تمام فایلهای اضافي و مطالب تلگرام و وایبر و ... پاک کردم اما هنوز اخطار فضای کم روی گوشیم مباد کسی ميدونه مشکل کجاس ممنون میشم راهنمایی کنید

  • امین
    امین | ۱۵ دی ۱۳۹۴

    آقا برید از حافظه داخلی DCIM بعد CAmera بعد عکسارو کپی کنین تو حافظه خارجی بعد برین تو دوربین بعد بزنید یه گزینه تو ستینگ دوربین داره که تو حافظه داخلی بریز راحت کلی وا میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی