ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کارمندان اولیه اپل هرگز حاضر نیستند دوباره برای استیو جابز کار کنند

اگر اندکی با اپل و مدیر عامل سابقش آشنا باشید، قطعا می دانید که سخت گیری یکی از خصایص اصلی استیو جابز بوده است. او از آن دسته از مدیرانی به حساب می آمد که ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۳ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۰۴

اگر اندکی با اپل و مدیر عامل سابقش آشنا باشید، قطعا می دانید که سخت گیری یکی از خصایص اصلی استیو جابز بوده است. او از آن دسته از مدیرانی به حساب می آمد که می توانند کابوس کارمندان باشند و زندگی را به شدت برایشان دشوار کنند.

استیو وزنیاک به تازگی در مصاحبه ای اعلام کرده که جابز آنقدر سخت گیر بوده که کارمندان را حسابی کلافه می کرده. به گفته شریک جابز، کارمندان اولیه اپل بیان کرده اند که اگر فرصتش پیش بیاید دیگر هرگز حاضر نیستند تا دوباره برای جابز کار کنند.

وزنیاک البته توضیح می دهد که در روزهای اولیه اپل، جابز بسیار جوان بود و تجربه چندانی نداشته است. او به کارمندانش فشار می آورده تا هرچه سریع تر محصول را آماده کنند و به بازار عرضه نمایند. با این وجود جابز برای کارمندانی که با استعداد بودند، احترام بسیاری را قائل بود. البته این افراد تنها کسانی نبودند که احترام جابز را بر می انگیختند:

استیو وزنیاک

استیو وزنیاک

او به صورت مستقیم به افراد پرخاش می کرد و در عمل آن ها را احمق خطاب می کرد. اما هنگامی که کارمندان در برابر حمله های او ایستادگی می کردند و با شهامت دلایل خود را توضیح می دادند، نظر جابز را به خود بر می گرداندند. او به کسی که بر روی عقاید خود پافشاری می کرد، احترام می گذاشت و در شرکت امتیازات ویژه ای را برایش قائل می شد. جابز از افراد بزدل که در اطرافش ساکت می شدند اصلا خوشش نمی آمد. 

جابز در مجموع از بازی کردن با انسان ها و آزمایش آن ها خوشش می آمده است. والتر آیزاکسون در کتاب زندگی نامه جابز می نویسد که مدیر عامل سابق اپل در مصاحبه های کاری، از افراد سوال های بسیار عجیب و نامعقولی را می پرسیده. در یکی از این مصاحبه ها، فرد جویای کار آنقدر دستپاچه شده که اتاق را ترک کرده است.

به هر ترتیب جابز با تمام این خصایص اخلاقی توانسته در دنیای تکنولوژی ماندگار شود و بنیانگذار محصولاتی شود که امروزه در زندگی همه ما تاثیر گذار هستند. روحش شاد و یادش گرامی.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • AliaqaHosainy
    AliaqaHosainy | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    یک نوع خاص از مدیر عامل که لنگش تا به حال دیده نشده!

  • atrin_salehi
    atrin_salehi | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    با شخصیت جابز حال نمیکردم ولی عاشق کاراش و افکارش بودم

  • Amir Khoushehchin
    Amir Khoushehchin | ۱۴ تیر ۱۳۹۳

    ببخشید آقای قاسمی شما از هاست نارنجی برای این سایت استفاده میکنید چون تغریبا از موقع راه اندازی این سایت نارنجی بستس

  • Ali
    Ali | ۱۳ تیر ۱۳۹۳

    واقعا انسان متفاوتی بود و دنیا رو تغییر داد!
    اینایی که میگن استیو جابز کسی نیست و کار خاصی نکرده ادعای روشن فکری میکنن و عملا هیچی نمیفهمن!
    روحش شاد!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی